Skocz do zawartości

323i- drgania somochodu od 170km/h w górę nie ustaje.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mój problem polega na tym że drga całym samochodem powyżej 170km/h i nie przestaje wraz ze wzrostem prędkośći, opony po jednym sezonie zimówki na 15calowych felgach wyważone. Drgania są odczuwalne bardziej z tyłu niż z przodu pojazdu, mechanik sprawdzał wał i stwierdził ze wszystko jest ok żadnych luzów i gumy w normie, drugi stwierdził ze półośka ma bicie i dlatego czy to możliwe?? proszę o pomoc:)

 

Dodam jeszcze że na przeglądzie miesiąc temu nic nie wykryto.

Opublikowano
z wlasnego doswiadczenia radze zebys sprawdzil lozyska

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

Dzieje się to w tym samym czasie lecz przy tak dużej prędkości nic nie buczy tylko drga, a przy 100 na godzine nic nie drga tylko przy dodawaniu gazu buczy (gwizda) z tyłu jak by wydech ale nie jestem pewien. A drgania są odczuwalne od 170 w góre.

 

Brak słyszalnego chuczenia przy takich prędkościach a felgi nie są gorące po jeździe.

Jutro jadę w trase to bede obserwował dokładniej i opisze wszystko.

Opublikowano
Witam dzisiaj zrobiłem 1000km pojeździłem po niemieckiej autostradzie i stwierdzam że od 170km/h trzepie autem bardziej przy dodawaniu gazu i zarówno słychać buczenie z tyłu. Jeżeli jednak przestane przyspieszać to ustaje dziwny dzwięk i mniej trzepie o około 70%. Sam nie wiem co to proszę o pomoc:( myśle że wał ma luzy a co wy na to??
Opublikowano

kolego ja mialem tak:

 

- drgania przy predkosci powyzej 160km/h (raz mocnie, raz mniej wyczowalne) przenoszace sie na karoserie z tylu auta

- buczenia przy tym brak (jednakze do setki dosc buczalo ale ponziej juz przestawalo lub nie bylo to tak slyszalne)

- felgi sie nie grzaly

 

winowajca okazalo sie lewe tylne lozysko!

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

Mam jeszcze jeden problem , mianowicie przy hamowaniu z przedziału 200-150 lub 150-110 km/h trzepie mi troche budą i kierownicą rusza na boki nie drga tak jak przy krzywych tarczach, które miałem wcześniej . Teraz kupiłem BREMBO sport wzmacniane i nacinane i mechanik mówił ze nie ma szans żeby je zwichrowało ale jednak coś jest nie tak a jak robiłem przegląd to żadnych luzów nie wykryto nie wiem co robić??Może dać do dobrego mechanika żeby posprawdzał wszystko??

 

A i tarcze buczą przy hamowaniu ale to normalne przy nacinanych z tego co mi wiadomo.

Opublikowano
mialem rowniez drgania przy hamowaniu z wyzszej predkosci i ewidentnie przenosily sie z tylu auta bo na kierownicy nie bylo drgan. po wymianie drgania w jezdzie ustaly jednakze przy hamowaniu zostaly ale w znacznie mniejszym stopniu. uwazam, ze podczas jazdy z zuzytym lozyskiem (zrobilem trase 3tys km) zwichrowalo mi tarcze i stad te objawy...

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie, mój problem coraz bardziej się pogarsza.

Wszystkie łożyska są sprawdzone felgi też wszystko w zawieszeniu idealne.

Gdy jechałem raz z zapakowanym autem i kompletem osób to strasznie drgało autem przy ruszaniu szczególnie pod górę a odczułem to kilkanaście razy bo stałem długo w korku i mam takie wrażenie że to dwumas albo poduszki pod silnikiem. No i to nieustanne drganie całym samochodem jak przyspieszam tak od 160 w górę gdy puszczam gaz to ustaje . Poduszki możan sprawdzić Ale jak sprawdzić czy to dwumas macie jakies propozycje ???

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich ponownie!!

Wał wyważony podpora i łożysko wymienione. Okazało się że półosie są do wymiany i teraz mam pytanie czy pakować sie w używki czy nowe ale jakiej firmy i jaki to koszt ??

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam po długiej przerwie. Dopiero co doszło do wymiany półosi na nowe i wszystkie drgania jakie występowały przy dużej prędkości ustały. :)
Opublikowano

Kolego ja mam podobny problem tylko u mnie czyć drgania już od 130 a przy 170 to już masakra zawieszenie jest ok.koła 15 zimowe a na letnich jeszcze nie sprawdzałem poniewarz jeszcze nie założyłem i zauwarzyłem takie delikatne byczenie ole przy prętkośći od 60-100.Co to może być podpora wału?półosie?

A jak stwierdziłeś ze półosie miałeś do wymiany?

I jeszcze jedno auto gdzieś tak dziwnie mi delikatnie ciądnie raz w lewo a raz w prawo,drążki,końcówki nowe,wachacze bez zadnych luzów.zbieżność oczywiście ustawiona.nie da się idealnie prosto jechać

Opublikowano
Witam, półosie są firmy metelli koszt jednej to 724zł. ja wymieniłem obie i nie wiem co się dokładnie działo ze starymi ale po wymianie objawy ustąpiły. Przed wymianą sprawdziłem wał łącznik łożysko poduszki pod silnikiem mocowanie dyfru i skrzyni jedyne co mi zostało to zaryzykować i wymienić półosie(miałem też obawy że to dwumas). Objawy były mianowicie takie że już nawet od 130 km/h zaczął wibrować tył samochodu i było czuć po plecach jak to przechodzi na przód auta aż na kierownice i nagle na 2 ,3 sek. ustępowało po paru sekundach znowu się zaczynało i tak w kółko było bardzo dobrze czuć jak wibracje przenoszone są po przez ramę samochodu na przód.
Opublikowano
U mnie też czuć od 130 ale tak jakby od przodu.może to przez wydech bo mam oberwane sitko łączące i stuka o karoserie.Najpierw zrobie to a potem załorze lato.
Opublikowano
Miałem podobny objaw, delikatne drgania samochodu, dość mocno wyczuwalne powyżej 110km/h. Na kierownicy nie było tego zbytnio czuć, ale np drążek zmiany biegów lekko drgał, z tyłu drgania też były wyczuwalne. Sprawdziłem wał, łącznik itd, po czym okazało się, że miałem krzywą felgę :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.