Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie dotyczące procedur ustawiania geometrii. Konkretnie chodzi mi o wszystkie szczegóły, takie jak to czy samochód ma być odpalony czy nie, czy powinno się dodatkowo coś programować po jej ustawianiu, typu dynamic drive lub aktywny układ kierowniczy. Oprócz tego jesli ktoś posiada informacje o jakiś zmianach w nastawach zawieszeń dotyczących e60 również prosiłbym o informację.

Auto którego maja dotyczyć te dane to BMW E60 530d 2003r. (dynamic drive, aktywny układ kierowniczy, zawieszenie standardowe)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Jeśli chodzi o układ kierowniczy to adaptacja odbywa się po wyłączeniu dopływu prądu (odłączenie baterii), w tym celu wg. instrukcji obsługi należy przekręcić kierownicą na postoju na maxa w prawo i potem na max'a w lewo i system powinien się zaadaptować. Ja miałem ustawianą geometrię w ASO i z tego co opisywał mi ich majster to jest to procedura dość pracochłonna trwało to trochę ponad 2h (wykorzystałem ten czas na przejażdżkę nową F01 long - fajne wrażenia ;) ). Usługę miałem gratis więc nie sądzę, że coś ściemniali z czasem, wg. doradcy serwisowego i majstra ustawienie poprawnie geometrii w e60 nie jest takie łatwe z uwagi na to, że pojazd ten ma dość sporą moc i osiąga duże prędkości, tak więc jeśli ktoś udziela gwarancji na taką usługę musi być 100% pewny że wykonał to dobrze, z uwagi na bezpieczeństwo. Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej, ale na 100% męczyli się z tym ponad 2h, i ciągle coś przy aucie robili widziałem przez "szybkę", samego komputera chyba nie wpinali w auto, zdaje się ze jedynie mechaniczna regulacja na podstawie wskazań laserów.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

Ja ustawialem zbieznosc w tamtym roku latem po wymianie sprezyn na H&R.kiera stala totalnie krzywo po wymianie i troche sciagalo w ktoras strone

Najpierw sprawdzaja cisnienie w kolach (u mnie 19"),to typuja w kompie uzadzenia do pomiaru i ustawien zbieznosci do tego typ auta silnik,rodzaj zawieszenia jak i ile zostalo obnizone auto ,potem wkladaja odwazniki do auta,aha wczesniej sprawdzali czy nie luzow w zawiasie ,na kolach itp.

Samo ustawienie tez nie trwalo za dlugo w sumie jakas godzinke.Od tamtej pory nie borykam sie z zadnymi problemami typu sciaganie ,wibracje czy cos ,kiera stoi rowniutko,bieznika nie lapie na stronach jest ok :D

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Właśnie słyszałem że są problemy z odpowiednim ustawieniem geometrii w tym aucie, dlatego proszę o dalsze komentarze i ewentualne podpowiedzi jakie wartości kątów, zbieżności itd. są wymagane w tym aucie.

Drąże ten temat ze względu na pewne problemy. Mam wibracje od dość długiego czasu, przerobiłem 4 komplety opon i 2 felg. Nagle po jakimś czasie wibracje ustąpiły :D

Same :D Niestety powróciły po założeniu kół zimowych. Jednak przy ich zmianie zauważyłem że zcięło mi kompletnie bieżnik od wewnątrz na tylniej osi. Podejrzewam że dzięki temu przestało wibrować bo opona zaczęła się inaczej układać. Dlatego proszę o jakieś dane żebym mógł porównać z tym co jest u mnie. Najlepiej jakby ktoś miał jakiś wydruk z ASO z ostatnich 2-3 lat. Oczywiście jeśli wszystko po zabiegu było ok :wink:

Podaje mojego maila żeby nie robić kłopotu z ewentualnym zamieszczaniem wydruków na forum [email protected]

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Skoro ścieło opone na tylnej osi od wewnątrz to sprawdź zawieszenie, a dokładniej tuleje pływającą na wahaczu. Zresztą ustawienie geometrii powinno sie zacząc od sprawdzenia zawieszenia.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.