Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Posiadam e90 320si rocznik 2006.

Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem.

Muszę kręcić czasami około 8-10 sekund zanim odpali. Czasami dłużej czasami krócej. Czasami tak jakby już chciał łapać, ale nie może wskoczyć na obroty

Jeżeli od razu po odpaleniu go zgaszę, to ponownie odpala idealnie, więc nie jest to wina zimnego silnika.

Po dłuższych obserwacjach potrafię dodatkowo stwierdzić, że problem występuje przede wszystkim gdy jest ciepło.

Dokładniej wygląda to tak, że auto odpala dobrze rano, gdy jest zimno na zewnątrz i silnik jest zimny.

Ale w dni cieplejsze (jakieś 20 stopni i więcej) jest problem z odpalaniem.

Dodatkowo jak autko postoi po jeździe jakieś pół godzinki/godzinkę, to znów jest problem

Jak postoi powiedzmy pół dnia, to odpala ładnie (pod warunkiem że jest zimno na zewnątrz, poniżej 15-20 stopni)

Tak samo ładnie odpala jak postoi bardzo krótko (5-10 minut)

Wygląda to więc tak, że problem z odpaleniem jest głównie w 2 przypadkach:

- silnik jest zimny, ale temperatura na zewnątrz jest wysoka (>15-20)

- silnik jest jeszcze ciepły po jeździe, a co za tym idzie jest ciepło pod maską

 

Wymieniono:

- komplet świec

- filtr powietrza

 

Dodatkowo na próbę podłączyłem komplet nowych cewek

 

Nic nie pomogło

 

Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów

Poza tym autko trzyma obroty idealnie, nie ma żadnego falowania

Co jednak dziwne silnik na biegu jałowym drga, czasami dość mocno (aż trzęsie "budą")

 

Proszę o radę

Edytowane przez Amanthas
Opublikowano

Witaj kolego jeżeli masz chwile czasu dla swojego autka :8) , sprawdź czystość aparatu zapłonowego, ściągnij go, przeczyść palec, sprawdź czy na kablach nie ma dyskoteki czyli jakiegoś przebicia na silnik i zajrzyj na węgielek ten w środku.

A to trzęsienie to jak jest zimny i znika ze wzrostem temperatury czy jest zawsze na jałowym??

Sprawdź również pompę paliwa i filtr w wysokiej temp paliwo mocniej paruje może pompa się kończy i musisz go długo kręcić nim załapie

Opublikowano

Jeżeli chodzi o zapłon, to przebicia żadnego nie ma, bynajmniej nic co by było widać gołym okiem

Świece niedawno wymieniałem, elektroda wyglądała w porządku, bynajmniej wg mnie,

Ale dość dziwnie wyglądały 2 sztuki od strony cewki, taki jakby ołowiany osad był na nich i tak samo w cewkach

Mam gdzieś te świece, to zrobię fotki obu stron, żeby lepiej zobrazować o co chodzi

 

Jeżeli chodzi o drgania silnika, to stawiałbym, że występują tylko na zimnym

Ostatnio wymieniłem termostat, bo był cały czas otwarty i silnik się nie dogrzewał

Wtedy silnik drgał cały czas, ale od wymiany zauważyłem, że jak już się nagrzeje to jest ok

Może minimalnie coś tam zadrga, ale to już może być moje przewrażliwienie

 

Jeżeli chodzi o pompę, to raczej bym odrzucił

Jak jest problem z odpaleniem i kręci kilka sekund, to czuć paliwkiem, czyli jak dla mnie pompuje, tylko nie odpala, ale mogę się mylić

Opublikowano

Tak jak pisałem wstawiam fotki wymienionych niedawno świec

Jak dla mnie elektrody wyglądają w porządku (fotka nr 1)

Jednak zastanawia mnie druga strona świec (ta, od strony cewki) w 2 prawych świecach (fotka nr 2 i 3)

Chyba zdrowo to nie wygląda, tylko jaka może być przyczyna?

 

Dodam tylko, że 1 z cewek (od prawych świec) została wymieniona na nową, ponieważ podczas wymiany guma na końcówce popękała (nie była elastyczna i zamiast się wyginać pękła na pół)

 

http://img208.imageshack.us/img208/3328/wiece1.jpg

 

http://img577.imageshack.us/img577/9027/wiece2.jpg

 

http://img21.imageshack.us/img21/1694/wiece3.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witaj kolego jeżeli masz chwile czasu dla swojego autka :8) , sprawdź czystość aparatu zapłonowego, ściągnij go, przeczyść palec, sprawdź czy na kablach nie ma dyskoteki czyli jakiegoś przebicia na silnik i zajrzyj na węgielek ten w środku.

Jakie aparat, jaki palec, jakie kable (chyba zasilające cewki bo WN tam nie ma)? To jest silnik z 2006 a to co wymieniłeś występuje w w golfie 3. Musisz chłopie trochę odświeżyć wiedzę!

Opublikowano
Witaj kolego jeżeli masz chwile czasu dla swojego autka :8) , sprawdź czystość aparatu zapłonowego, ściągnij go, przeczyść palec, sprawdź czy na kablach nie ma dyskoteki czyli jakiegoś przebicia na silnik i zajrzyj na węgielek ten w środku.

Jakie aparat, jaki palec, jakie kable (chyba zasilające cewki bo WN tam nie ma)? To jest silnik z 2006 a to co wymieniłeś występuje w w golfie 3. Musisz chłopie trochę odświeżyć wiedzę!

 

ok kolego wiec odświeżę, dzięki ze coś napisałeś, tylko jak chciałeś pomóc koledze, możne masz jakiś pomysł, bo nie widzę rady z twojej strony, pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie masz błędy w DME ? Pewnie pada czujnik prędkości obrotowej wału korbowego albo wałka rorządu ale bez diagnozy DIS'em/Inpą nikt Ci z fusów nie wywróży. Te teksty o kopułce i palcu rozdzielacza rozbawiły mnie do łez. Że też ludzie takie głupoty wypisują. Skąd się chłopie urwałeś ?? lata 80 ?? Jak nie masz pojęcia a jesteś młody na forum to nie nabijaj sobie postów wypisując takie głupoty bo nie świadczy to dobrze o Tobie, orki za OT ale ręce opadają ...
Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.