Skocz do zawartości

STUKI W SILNIKU M30B35. PROSZĘ O POMOC!


Marcin-535

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam problem z BMW 535, 1989 r, silnik M30B35 przebieg 182105 km. Jakiś miesiąc temu wymieniłem rozrząd na nowy tak przy okazji wymiany uszczelki pokrywy rozrządu (olej ciekł) bo z samym rozrządem było ok. ale chciałem przedobrzyć i zleciłem wymianę łańcucha, napinacza i ślizgu łańcucha. Wszystkie części kupiłem w ASO BMW i dostarczyłem mechanikowi no i po tej wymianie zaczęły się problemy tzn. nie wiem czy to było tuż po samej wymianie bo zauważyłem to dopiero w tamtym tygodniu. Objaw jest taki, że słychać takie jakby terkotanie czy stukanie ale tylko jak się silnik rozgrzeje i doda gazu. Najbardziej słychać jak się puszcza gaz. Potem zastuka czasami na wolnych obrotach ale nie jest to regularne. Słychać to tylko z zewnątrz bo nie jest to głośny dźwięk. Może to dziwne ale przy zamkniętej masce słychać go wyraźniej niż przy otwartej. Mechanik który to robił najpierw mówił, że to przez niskie ciśnienie oleju ale sprawdził pompę i jest idealne. Potem się upierał, że to przez olej bo mam pełny syntetyk 5W40 no ale taki olej jest zalecany przez producenta (tak mi powiedzieli w kilku ASO BMW). Z tego co wiem to taki olej był lany przez poprzedniego właściciela (była kartka z danymi oleju przy silniku) no i sam leję taki olej odkąd mam auto czyli już od kilku lat i nigdy nie było takich problemów. Silniczek zawsze pięknie i równo pracował. Mechanik potem powiedział, że to może być napinacz łańcucha rozrządu i że to luźny łańcuch stuka i proponuje wymianę. Mówił, że teraz takie części robią żeby się często psuły ale jakoś mi się nie chce wierzyć żeby ASO sprzedawało części które psują się po miesiącu albo i szybciej. Specjalista mówił też, że w sumie nie daje mi gwarancji, że to napinacz ale jak chcę zapłacić to może wymienić i zobaczymy. 100 zł sobie zażyczył za całość razem z nowym napinaczem. Powiedział też, że w sumie to on by tego nie robił bo to nie jest jakieś głośne stukanie no ale ja nie chcę czekać aż silnik się posypie. Co radzicie? Co to może być? Edytowane przez Marcin-535
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś łańcuch, a nie wymieniłeś koła zębatego łańcucha. Jeżeli jest duży przebieg te elementy wymienia się razem, również to koło na dole. Teraz masz łańcuch, który nie pasuje do wypracowanego koła i podskakuje na nim.

 

Tu masz ładnie na rysunku http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB41&mospid=47344&btnr=11_4621&hg=11&fg=25

 

Ponadto mechanik powinien sprawdzić dopasowanie łańcucha do kół po jego założeniu, tak samo jak napinacz.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki ttrol. Mam już jakiś trop. Faktycznie nie wymieniałem tego koła zębatego. Nawet nie pomyślałem o tym ani żaden z mechaników u których byłem, że to może być przez to. W sumie ten mechanik który wymieniał rozrząd nie mówił żeby te koła były zużyte ale może to faktycznie od tego. Myślicie, że może się stać coś poważnego typu zerwanie łańcucha albo jakaś poważna awaria silnika jeśli zostawię na razie ten luźny łańcuch? W sumie auto będzie na tym luźnym łańcuchu pracowało tylko jakieś 30 minut tygodniowo przez pół roku bo wyjeżdżam w grudniu i nie będę go używał i tylko raz w tygodniu ktoś mi je odpali żeby silnik pochodził. Po powrocie wymienię te koła i dla pewności jeszcze raz cały rozrząd no ale niestety do tego czasu muszę ograniczyć wydatki na auto:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, uważam, że jeżeli jest tak jak piszę, nie powinieneś auta odpalać. Nie wiem jaki tam jest luz i jaka jest gwarancja, że łańcuch przeskoczy. Nie wiem w ogóle czy to jest to. Uważam, że trzeba by to od nowa rozebrać i sprawdzić jeszcze raz jak to wygląda.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz jest chyba niewielki. W sumie to nie wiem na 100% czy to rozrząd bo oprócz tego wymieniałem simering wału korbowego i wałka rozrządu, kopułkę i palec no i przy tym było dużo rozkręcania bo cały przód był rozbierany więc może mechanik coś źle skręcił. Słyszałem jeszcze, że jak się zakłada nowe części to czasem muszą się dotrzeć i na początku mogą być takie dźwięki ale nie wiem czy tak powinno być po wymianie łańcucha. Nagrałem ten dźwięk (
) więc może ktoś mi powie co to jest. W pierwszej minucie silnik chodzi na wolnych obrotach przy zamkniętej masce i nie słychać tego. Potem kręciłem go do 3,5 tysiąca i po puszczeniu gazu można usłyszeć ten dźwięk przy dobrze podkręconych głośnikach. Potem nagrywałem przy otwartej masce i wtedy już tak wyraźnie tego nie słychać. Nagrywałem też bezpośrednio pod silnikiem ale wtedy też nie słychać tak wyraźnie jak przy zamkniętej masce. Myślicie, że to coś poważnego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie to łańcuch tak grzechocze,co ci wpadło do głowy żeby go wymienić bez kół?? Teraz dodatkowo masakruje zęby tych kół.Samemu łańcuchowi nic nie będzie,koła wymień jak najszybciej bo się może ślizgnąć i będzie bieda.

Przećwiczyłem to na napędzie roweru,niby małe siły i prędkości ale zasada podobna i baaardzo widoczna,wręcz się nie da jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Wymienię te koła jak tylko będą środki na to, a na razie auto niech sobie stoi. Powiedzcie mi tylko czy jeśli będę wymieniał to dolne koło łańcuchowe oznaczone nr 2 na schemacie od ttrola ( http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GB41&mospid=47344&btnr=11_4621&hg=11&fg=25 ) to czy muszę wymienić też łańcuch od pompy oleju który jest również osadzony na tym kole czy mogę zostawić stary bo nie jest mocno zużyty. Wiem, że najlepiej wymieniać wszystko ale żeby wymienić ten dolny łańcuch to trzeba chyba cały silnik podnosić, a wolałbym tego uniknąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam. Po wielu próbach naprawy nie udało mi się usunąć tego stukania. Dwa razy wymieniałem łańcuch i raz koła. Mam pytanie czy można założyć stary łańcuch rozrządu już raz zdjęty? Pytam ponieważ już nie produkują dokładnie takich łańcuchów jak oryginalny, a te nowe z ASO są o 2 mm szersze od oryginału i może tu jest problem. Wnętrze łańcucha tam gdzie styka się z kołem zębatym jest takie samo w starym i nowym ale nowy ma grubsze ogniwa łączące. Dodam, że na oryginale ten dźwięk nie występował. Pod pokrywą rozrządu nie widać uszkodzeń. Proszę o odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.