Skocz do zawartości

320d Stuk przy zmianie biegu i wcisnieciu sprzegla


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, na wstepie wiem ze ten temat jest jak odgrzewany kotlet ale musze wiedziec co konkretnie wykluczyc,otoz sutyacja wyglada tak ze przy zmianie biegu slychac stuk z tylu (wal dyfer?),do tego irytuje mnie stuk jak wcisne gwaltownie samo sprzeglo ,nawet na luzie i wiem ze to z okolic dyfra i walu,dodam ze sprzeglo mam nowe wraz z dwumasem,poduszki skrzyni tez,, podpory walu i lacznik elastyczny to profilaktycznie wymienie myslicie ze pomoze , najwiecej mowi sie o tych tulejach czy to droga wymiana,chcialbym zeby nie bylo nic slychac jak zmieniam bieg czy wciskam sprzeglo jest to mozliwe przy przebiegu 242km czu juz luzy beda na stale?
Marcin
Opublikowano

Należy wjechać na kanał, zaciągnąć ręczny i próbować ruszać przód - tył. Pomocnik w kanale mówi, gdzie jest luz.

Moim zdaniem jeśli przy wciśnięciu sprzęgła już stuka to dyfer jest do wymiany.

Opublikowano
mogą być półośki wytłuczone jak u mnie lewa z tyłu ma luz osiowy spory i puka, auto przez to lubi szarpnąć przy ruszaniu.
BMW E46 320i
Opublikowano
Do konca ciezko stwierdzic co dopoki nie wjade na kanal i oslucham ale dzisiaj np od rana nie bylo zadnego stuku czy to przu wrzucaniu biegu czy wcisnieciu sprzegla jak na zimnym i cieplym silniku,moze od pogody nawet zalezec,w sumie nie wiem dlaczego raz jest a na drugi dzien cisza.....
Marcin
Opublikowano

- krzyżak na wale (wał do regeneracji)

- łącznik elastyczny wału

- podwieszki

- dwumasa/sprzęgło

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)
Wymienilem tuleje dyfra 3 miesiace temu,a ostatnio sciagalem skrzynie i robilem galke zmiany biegow zeby stala w centralnym miejscu,do tego zakupilem zestaw naprawczy i powiem wam ze jest o niebo lepiej,oczywiscie przesmarowany docisk,wymieniony olej w skrzyni i biegi wchodza jak malina,fakt ze czasem jedynka sie przytnie ale wsteczny chodzi lekko,jest lepiej niz przy wymianie sprzegla z dwumasem,ktora nie wiele zmienila.Stuk przy wbijaniu jest slyszalny minimalnie i to bez wymiany podpory walu. Ciezko mi jest powiedziec co pomoglo najbardziej ale przyjrzal bym sie skrzyni jak chodzi ze sprzeglem, dodatkowo zniknal problem z drgajacym pedalem sprzegla. :cool2: Edytowane przez marcin78uk
Marcin
Opublikowano
Tak jak napisalem,wal jest nie ruszany,szukaj przyczyny skrzynia+sprzeglo+docisk+dwumas.
Marcin
Opublikowano
U mnie jest inny problem - inne objawy. Mi przy zmianie biegu nic nie stuka ani nie szarpie. Tylko przy wsyprzęglaniu. Już doszedłem, że to krzyżak na wale - delikatnie obracając jedną część wału druga się nie rusza. Obracając mam na myśli ruch o 2-4mm. O ile wymiana krzyżaka to koszt do przełknięcia o tyle z wyważeniem wału koszt się podwaja. Stąd próbuję się dowiedzieć czy wyważenie jest konieczne, bo niektórzy piszą, że wystarczy go oznaczyć tak aby idealnie złożyć tak jak był przed rozłożeniem i jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.