Skocz do zawartości

328i 99' zapalający się check i jazda na trzy gary.


manolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś robiłem małą trasę i w pewny momencie prawie zatrzymało i się serce - samochód zaczął chodzić jak traktorek, połowa mocy i straszne drgania. Wiadomo, nie chodził na wszystkie cylindry, może to przypadek, ale po manewrze z przechyłem nadwozia check znikł i jechałem dalej. Sytuacja powróciła kilkadziesiąt kilometrów później. Tym razem check nie zgasł ale w tym momencie auto jeździ chwilowo podejrzewam poprawnie. Po powrocie sczytałem błędy:

1) 18 NW_A - Error

error freqency : 255

logistic counter: 40

Poniżej był też "no signal"

2) 238 Burning fail cylinder 1

err freq:12

log. count: 39

MISFIRE CARB_A

MISFIRE CARB_B1

MISFIRE CARB_B4

3) 230 control frequence lambde probe Bank 2

err.. freq :1

log. count.: 38

... at the lean range to big

4) 241Burning fail cylinder 4

err.. freq :1

log. count.: 9

Misfire CARB_B1

5) Lambda regulating limit Bank 2

err.. freq :1

log. count.: 28

Mixture limit lean

6) Lambda control tolerance Bank 2

err.. freq :2

log. count.: 40

Deviation rich

7) 154 Unknown error location

err.. freq :2

log. count.: 37

Warning: F_UW1_NR or F_UW1_TEXT don't exist in result record 7!

8) 227 lambda control tolerance Bank 1

err.. freq :1

log. count.: 39

Deviation Lean

9) 240 Burning fail cylinder 3

err freq:5

log. count: 39

MISFIRE CARB_A

 

MISFIRE CARB_B4

10 ) 239 Burning fail cylinder 3

err freq:5

log. count: 39

MISFIRE CARB_A

 

MISFIRE CARB_B4

 

 

Mam nadzieję, że nie zanudziłem tym cytatem błędów. Czy błąd "18 NW_A - Error" to padający czujnik położenia wałka, który podczas jazdy może narobić takiego bigosu? Mniemam, że burning fail wyrzuca niespalona mieszankę w wydech i sondy wtedy wariują. Pomóżcie bo Wy i tak z milion razy lepiej wiecie niż taki domorosły amator jak ja ;)

 

Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większośc błędów faktycznie wygląda na wynik zalania, dziwne, że tylko 3 gary mają błąd iskry, trzy cewki czy świece raczej nie padły na raz a czujnik położenia wału raczej tak by nie wywalił - nie masz przypadkiem gazu? błedy typowe dla tego ustrojstwa..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam gaz, tyle, że po tym jak to wyskoczyło to przełączyłem na benzynę i przez kilkanaście kilometrów ten stan trwał. W poniedziałek będę się widział z gazownikiem. Może to jakieś zawieszanie się wtryskiwaczy gazu? Nie wiem, na tym się nie znam nic a nic. Ale ten błąd czujnika też mógłby coś namieszać chyba?

 

 

W odpowiedzi na wcześniejszy post: Moja teoria przechyłu i nagłego "naprawienia się" wszystkiego była dość głupia, po prostu myślałem, ze może połączenie z czujnikiem jest nie do końca teges i myślałem, ze może wtedy on załączył. Ale to było głupie. Fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się przyznajemy od razu a nie takie podchody :lol: ja udzielę mojej standardowej w takich wypadkach odpowiedzi; pojedź do tych co to założyli, oni codziennie rozwiązują tego typu problemy i to ich wina. wyrażam również moją dezaprobatę co do twojego moda :nienie: robimy to w troszkę innym kierunku lub kupujemy przestronną dacie logan kombi, sorki ale takie mam zdanie. pozdro i powodzenia z usunięciem problemów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę źle zrozumiałeś z tym gaśnięciem, może dlatego, że było tam więcej niż trzy linijki. Co do wyboru silnika benzynowego i instalacji to chyba indywidualna sprawa. Myślę, że Twoje stereotypowe rozumowanie, że jeśli ktoś ma LPG to znaczy, że nie stać go nawet na to, żeby mieć benzynę w zbiorniku też jest troszkę płytkie. Ja nikomu nie zwracam uwagi, że wybrał diesel bo jestem wyrocznią i mówię innym, że tak nie wolno...mimo wszystko dziękuję za opinię odnośnie instalacji. W poniedziałek się do nich udam i zobaczę co wymyślą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj kolego nauczycielu, zbędna ironia, jak zaznaczyłem nie obrażaj się tylko obiektywnie się zastanów przez moment nad moimi wnioskami, nie jestem bez racji, te silnik nie bardzo lubią gaz i tyle. poza tym z ręką na sercu pomyśl, kiedy ostatni raz wymieniłeś świece na właściwe, czyli ori i wyjechałeś pełen zbiornik benzyny w trasie - to jak pobyt w spa dla takiego autka. a z propozycją innej marki miałem na myśli właśnie zamyślone przez producenta przeznaczenie auta, 328i, temu trzeba czasem odwinąć i często dobrze serwisować, to nie diesel i nie lubi codziennego ekonomicznego dojeżdżania do pracy, mam pewne doświadczenie z tym przypadkiem i tak jest, nie tylko moja opinia. bez obaw, przeczytałem wszystkie twoje linijki + zadałem sobie trud aby je właściwie zinterpretować, miałeś z tym chyba mały problem... :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

H_A_R_T i manolo, zakończcie ten offtopic, bo rozdamy ostrzeżenia. Preferencje odnośnie paliwa są indywidualną sprawą każdego użytkownika - KONIEC!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.