Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do podłączenia tak jak fabryka dała, będzie trochę ciągnięcia kabli, ale do zrobienia :)

Chyba że ktoś jest burżuj i kupi gotowa wiązkę :lol:

Czasem wymagane jest jeszcze kodowanie (jak po podłączeniu nie działa, trzeba zakodować).

Mam manuala po angielsku z dokładną rozpiską - dotyczy dołożenia całego układu spryskiwaczy świateł tak jak w oryginale.

Jak ktoś chce, to dajcie maila, podeślę. :wink:

Opublikowano

Ja u siebie podłączyłem spryski pod przycisk intensywnego zmywania. Nie miałem intensywnego więc podmieniłem manetkę na tą z przyciskiem intensywnego zmywania i pod niego podłączyłem (za pośrednictwem przekaźnika - aby nie spaliły się PINy w manetce - całą instalację sprysków).

 

Schemat wygląda tak:

http://img684.imageshack.us/img684/2834/schematc.jpg

 

Sama instalacja wygląda tak (wolny PIN jest na + do pomki (kabel już przeciągnięty i czeka pod kolumną kierownicy na manetkę). Plus wezmę z klemy od aku - tej przy silniku (nie będę kombinował z podpinaniem pod światła itp):

http://img3.imageshack.us/img3/999/przekaznik.jpg

 

W mojej dotychczasowej manetce układ pinów w gnieździe manetki był taki:

http://img16.imageshack.us/img16/943/kostkaman.jpg

 

Tu zdjęcie mojej kostki auta wchodzącej w manetkę:

http://img849.imageshack.us/img849/6001/kostkap.jpg - PIN 6 i 7 są obsadzone kablami

 

Przewód z kabiny do komory silnika przeciągnąłem przez gumową zaślepkę, którą to już zresztą przeciągnięty był kabelek od alarmu, który dokładałem jak kupiłem auto.

http://img20.imageshack.us/img20/4043/przebicie.jpg

 

Mam nadzieję, że schemat jaki zrobiłem na szybko komuś pomoże jeśli będzie chciał tak podpiąc spryski pod przycisk "S" w podmienionej manetce.

 

Instalacja podpięta i wszystko działa idealnie.

Jakby ktoś pytał to w poliftowej manetce przycisk od intensywnego zmywania 'S' zwiera PINy nr 6 oraz 10. U mnie pod 6-tkę był juz doprowadzony kabelek z masa więc wystarczyło, że tylko z 10-tki wyprowadziłem kabelek z masą na przekaźnik i dalej wedle schematu na początku posta.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super, bardzo pomysłowo wykonane :cool2:

Sprysk działa ciągle, czy tylko po zapłonie/włączonych światłach?

Opublikowano

Nie bawiłem się w szukanie '+' po zapłonie więc działa nawet gdy światła lub silnik są wyłączone - wystarczy, że działa tak jak reszta urządzeń obsługiwanych manetkami, tzn kiedy kluczyk jest w stacyjce i przekręcony na pozycję I (bo dopiero wtedy jest w nich prąd). Kompletnie nie zależało mi na tym, aby sprysk działał dopiero po włączeniu świateł.

Najważniejsze, że sprysk działa wtedy kiedy ja chcę i uznam, że światła trochę słabiej świecą bo mi je syfem zarzuciło a nie wtedy kiedy komputer wyliczy, że teraz jest ten 5 sprysk więc trzeba je uruchomić. :cool2:

I co najważniejsze - teraz schodzi duuuuuużo mniej płynu do spryskiwaczy niż przedtem, kiedy miałem spięte obie pompki razem. Już nie muszę zamawiać płynu na beczki. :mrgreen:

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurcze, miałem zakładać jak fabryka, ale skłaniam się bardziej do twojego sposobu :D

Zaraz zaczynam poszukiwania manetki :norty:

Opublikowano
Kurcze, miałem zakładać jak fabryka, ale skłaniam się bardziej do twojego sposobu :D

Zaraz zaczynam poszukiwania manetki :norty:

Na pewno jest mniej kablomanii bo nie musisz się bawić w różnego rodzaju moduły i to całe ustrojstwo. Bierzesz tylko jeden kabel taki jak sieciowy od video czy DVD (ja kupiłem taki w Castoramie) i puszczasz go z kabiny do komory silnika. Tuż za grodzią rozcinasz go aby oddzielić obie żyły od siebie - jedną żyłę podpinasz do klemy awaryjnego odpalania (jest przy kolektorze ssącym - można tą żyłę bardzo ładnie schować pod filtrem kabinowym a potem puścić wzdłuż innych kabelków i rurek paliwowych), zaś druga żyłę puszczasz na prawą stronę do prawego filtra kabinowego (przy podszybiu jest plastik łapany na bodajże 3 spinki metalowe ukryte pod gumową uszczelką idącą między filtrami kabinowymi - ściągasz ją, wyjmujesz te spinki i lekko rozdzielasz oba płaty plastiku - tam wrzucasz kabelek i spinasz wszystko) a potem od filtra kabinowego w dół - jest tam fabryczny otwór, w który idzie rurka od spryskiwaczy maski (otwór jest większy bo robi też za odpływ wody więc spokojnie to tam przełożysz) i masz już kabelek w rejonie zbiornika na płyn i pompki (kilka konektorków, parę gumek/osłonek termokurczliwych i podpinasz to do pompki wysokiego ciśnienia). Pierwszą żyłę, która idzie od klemy + przy kolektorze do kabiny podpinasz pod przekaźnik wedle schematu (oczywiście każdy przekaźnik trzeba sprawdzić jak ma spięte styki i wtedy odpowiednio to podłączyć), z podmienionej manetki wypuszczasz MASĘ:

- w manetce przedliftowej przycisk "S" spina ona PINY 6 i 7 - tu możesz wziąć z PINU 7 kabelek masowy

- w manetce poliftowej przycisk "S" zwiera PINy 6 i 10 - u mnie 10 był wolny więc z niego wziąłem masę)

Spinasz to wszystko do kupy i musi działać.

Jest to dość łatwe i pewnie sobie poradzisz bo ja nie będąc elektronikiem to zrobiłem bez większych problemów (skorzystałem tylko z porady jednej osoby żeby mi wskazała jak to podpiąć w przekaźniku).

Pzdr.

Opublikowano

Nie napisales o bezpieczniku, chociaz jest na Twojej fotce, ale na schematach brak.

W razie jakiegos zwarcia moze byc spory bigos! Z zacisku rozruchowego mozna pociagnac spory prad i te dodatkowe, cienke przewody moga zadzialac jak niezla zapalniczka!

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Nie napisales o bezpieczniku, chociaz jest na Twojej fotce, ale na schematach brak.

W razie jakiegos zwarcia moze byc spory bigos! Z zacisku rozruchowego mozna pociagnac spory prad i te dodatkowe, cienke przewody moga zadzialac jak niezla zapalniczka!

Zgadza się - na schemacie tego nie ma bo dotyczy on TYLKO samego przekaźnika ale na zdjęciu, które pokazuje już przekaźnik z kablami podłączonymi chyba go widać. Naturalnie nie pominąłem konieczności wrzucenia bezpieki. Na forum pisali, że wystarczy 10A. Z rozpiski bezpieczników w schowku wyczytałem, że fabrycznie na pompkę wysokiego ciśnienia montują bezpiecznik 30A. W ramach wypośrodkowania dałem ostatecznie bezpiecznik 20A. Bezpieka oczywiście jest na odcinku między klemą zacisku rozruchowego a przekaźnikiem.

Pzdr.

Opublikowano
Mógłby ktoś podesłać zdjęcie jak wygląda otwór pod spryskiwacz w zderzaku? Zna ktoś może orientacyjne wymiary i umiejscowienie tego otworu na zderzaku? Pozdro
Opublikowano

Jeśli pytasz o to czy ten kształt otworu jest jakoś wybity/zaznaczony na skorupie to niestety nie (przynajmniej ja na swoim m-pakowym zderzaku go nie znalazłem. Możesz jedynie zdjąc zderzak razem z belką wzmacniającą - ona ma 2 eliptyczne wycięcia właśnie w okolicy przednich lamp i to właśnie w tych miejscach powinny siedziec spryski. Ja to wymiarowałem najpierw na papierze milimetrowym. Mierzyłem i rysowałem kształt. Potem w tym papierze wyciąłem otwór i ten otwór przykładałem do skorupy by go odrysowac. Wycinałem to Dremelem - na wszelki wypadek lekko mniejszy i potem przykładałem sprysk i mikrofrezami dremelowskimi podpiłowywałem gdzie trzeba żeby sprysk wszedł ciasno.

Tak na prawdę to ten kształt otworu nie jest jakiś mocno skomplikowany bo to praktycznie 2 koła o siebie oparte plus jeden narożnik kwadratowy i po jednej wypustce - jak obejrzysz sprysk to dobrze skumasz o co chodzi. Dośc łatwo się to da odwzorowac na papierze (na milimetrowym jest bardziej precyzyjne. Co do umiejscowienia w samej elipsie Belki to z tego co pamiętam jest tak jak na poniższym schemacie, który na szybko narysowałem (czerwona przerywana linia to właśnie zaznaczona elipsa wycięta już fabrycznie w belce wzmacniającej - u mnie metalowej):

http://img560.imageshack.us/img560/2295/spryskischemat.jpg

Musisz ten otwór umiejscowic na środku elipsy w belce jeśli chodzi o jej długośc i przesunąc go w stronę krawędzi tej elipsy, znajdującej się bliżej listwy ozdobnej. Sama elipsa w belce jest wycięta tak, że znajduje się praktycznie idealnie na środku między lampą świateł mijania oraz drogowych.

Pzdr.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Trochę odkopię temat :) Ostatnio padła mi pompa spryskiwaczy po rozebraniu okazało się, że mam też drugą pompkę od xeonów ale z przeciętym kablem. W aucie mam Xeony i do tego wystają spryski, ale kiedyś jak malowałem zderzak spryskiwacze nie były do niczego podłączone jakie konkretnie węże są potrzebne aby działało to ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Węże muszą być grube, i w miarę wytrzymałe, do tego potrzebujesz zaworek taki, on puszcza płyn na lampy dopiero jak przekroczy jakąś wartość ciśnienia.

Oryginalne są na szybkozłączki.

Moje były mocno zmęczone, więc kupiłem zwykły wężyk o odpowiedniej średnicy i wszystko działa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To takie cudo,to gdzie się węże łączą ze sobą:

http://img02.tablica.pl/images_tablicapl/8571371_4_644x461_nowy-wezyk-do-spryskiwaczy-reflektorow-bmw-e39-motoryzacja.jpg

 

Kupisz zapewne w aso, ale i na allegro powinny być z całymi wężami.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Orientuje się ktoś jak podłączyć spryski by działało wszystko jak w fabryce? Ogólnie wszystko części już mam wraz z przekaźnikiem i z czego co wiem to trzeba jakieś kable dawać na moduł GM i teraz pytanie pod które piny? Może ktoś posiada jakiś schemat podłączenia?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam! Odkopię trochę temat. Zamontowałem u siebie w e39 spryski lamp. Zasilanie do pompki dałem z pompki spryskiwaczy szyby a masę podłączyłem do śruby. Na przekręconym kluczyku w pozycję 2 wszystko działa jak należy, ale gdy odpalę samochód to albo spryski zadziałają raz albo wcale. Dzieje się to dla sprysków lamp i szyby, nie słychać nawet pompek. Gdy zgaszę i odpalę samochód znowu jestem w stanie raz psiknąć potem nic. Ktoś ma pomysły dlaczego tak się dzieje?


Pozdrawiam

Opublikowano
Zbytnio obciążyłeś instalację i gm3 głupieje. Kilka postów wyżej masz mój opis. Zrób to zgodnie z opisem jak fabryka lub kup drugą gaśnice.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.