Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Się kończy, miałem 320d to przy 150k brało dość nisko a przy sprzedaży przy grubo ponad 180k brało już ciut wyżej nie pamiętam dokładnie czy to było powyżej połowy czy ciut poniżej ale już pierwsze objawy zużycia sprzęgła się pojawiały np: wciskając sprzęglo do oporu było słychać takie jakby stukanie...
Opublikowano
Witam. Mam również problem ze sprzęgłem, ale już jakby bardziej zaawansowany. Otóż kilka dni temu padło nam całkowicie sprzęgło, objawem był praktycznie zupełny brak przeniesienia napędu i oczywiście odpowiedni smród. Gdy żona jakoś dotarła do ASO (wypadło na nią), uznano że tarcza sprzęgła i najprawdopodobniej dwumasa jest do wymiany. Tak też zrobiono. Na fakturze napisano, że wymieniono kolo zamachowe, oraz AT-sprzęgło (pewnie to komplet wraz z dwumasą - jutro sprawdzę w serwisie). Obecnie pedał sprzęgła jest bardzo miękki i samochód rusza zdecydowanie "kulturalniej" i przyjemniej, żadnych wibracji, ani uślizgów, słowem wszystko byłoby super, gdyby nie to, że na całą okolicę czuć smród spalonego sprzęgła. I pytanie jest takie: czy jest to wina niewłaściwej regulacji, czy może docisk nie spełnia swojej funkcji i nadal się pali, czy tak po prostu ma być, póki nie wywietrzeje? I najważniejsza kwestia - jak to możliwe, że taka awaria zdarza się w samochodzie o przebiegu niespełna 75tkm z najsłabszym, 122 konnym silnikiem?! Aucie służącym do przemieszczania się z punktu A do punktu B w normalny, spokojny sposób, przy traktowaniu sprzęgła w sposób zero-jedynkowy, czyli żadnych (praktycznie) jazd z półsprzęgłem itp. Od lat jeżdżę różnymi, służbowymi, więc katowanymi przez różnych rzeźników dieslami i coś takiego jeszcze się nie wydarzyło. Przyznam, że moje zaufanie do BMW spadło do zera i pieniądze za następny samochód zostawię raczej u konkurencji.
Opublikowano
Witam. Zauważyłem kolejny objaw oprócz tego że sprzęgło bierze wysoko, mianowicie jak jade albo ruszam pod większą górkę, to w środku słychać jak dodaje gazu taki delikatny metaliczny dzwięk, ale bardzo cienki. Dodam że tylko na pierwszym i drugim biegu, czy to też raczej bedzie związane ze sprzęgłem? Pozdrawiam
Opublikowano
Dali dwa lata gwarancji. Przy okazji wyjaśniło się, że koło zamachowe jest w ich nomenklaturze kołem dwumasowym, a śmierdzi, bo musi. Są to pozostałości awarii. Pan z serwisu powiedział, że niektórzy klienci donosili o tym, że czuli spaleniznę nawet po miesiącu. Autko trochę przegoniłem po świeżym powietrzu i jest lepiej. Przyczyną usterki było koło dwumasowe, które praktycznie się rozsypało, tzn.wyciekł towot i wszystko było luźne, cokolwiek to znaczy. Najgorsze, że objawy kończącej się dwumasy były bardzo subtelne, więc nie warto ich bagatelizować. Powodem zaś wszystkich kłopotów mogła być jednak niewłaściwa eksploatacja. Małżonka na "przesłuchaniu" wyznała, że to sprzęgło przytrzymywała trochę dłużej, żeby bardziej miękko ruszać i takie tam sztuczki :lol: co przywróciło mi wiarę w bawarkę i potwierdziło starą maksymę, że nic nie zaszkodzi BMW bardziej, niż jego kierowca.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy mam pytanie ile ta wymiana was kosztowała? Proszę o dokładne ceny bo dziś miałem pierwsze odczucia ścigania się sprzęgła. Ja mam 180 tys km i chip na 180 km. Myślicie że podniesie mocy zniszczyło mi sprzęgło ?ij
Opublikowano

nie ma na to zasady, w poprzednim aucie silnik M47 136 KM miałem program na 155 KM i po jakimś czasie pojawił się problem ze ślizgającym się sprzęgłem. Wydawałoby się, że od programu ale nie wiadomo. Przy obecnym aucie też myślalem o programie ale ostatecznie zrezygnowałem stawiając na trwałość przede wszystkim. Przy 155 kkm padła mi turbina a jak zrobiłbym wcześniej program to z pewnością jego bym o to obwiniał.

 

Problemy z takimi rzeczami się zdarzają i tyle.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.