Skocz do zawartości

[E65 2004, 3.0d] Problem z DSC - Steerning Angle Sensor


qn11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie, niedawno nabyłem serię 7, mam problem, po kilku ruchach kierownica wyskakuje błąd od DSC. Wiem że jest to spowodowane czujnikiem kąta skrętu (Steerning Angle Sensor). Dokładny błąd to: 5EF4 Steerning Angle Sensor: Control Unit Internal. Gdzieś jeszcze znalazłem błąd związany z tym czujnikiem. Niestety nie zapisałem dokładnego jego brzeminia, ale chodziło o to, że dane podawane przez niego są nieprawdopodobne. Zanim ruszę kierownicą wszystko ok. Czy czujnik jest uszkodzony? Czy może trzeba go tylko zainicjować? Jak to zrobić? W miarę potrafię obsługiwać się INPĄ oraz DISem. Oraz gdzie ten czujnik się znajduje? Czy on jest w tym elemencie? http://moto.allegro.pl/modul-czujnik-bmw-7-e65-lz-6-970-833-01-i1855630880.html Proszę o pomoc... Pozdrawiam:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie błąd idzie skasować. Ale tylko ruszy się kierownicą i błąd się pojawia, systemy bezpieczeństwa umierają. Nie jestem pewien czy ten czujnik znajduje się właśnie w tym elemencie. Będę musiał zdjąć u siebie kierownicę, zajrzeć, wiem, że to podobno jest jakiś czytnik optyczny, który czasem wystarczy przeczyścić. Sprawdzę jeszcze połączenia. Ogólnie na jakimś zagranicznym forum przeczytałem, że kalibracja polega m.in na tym by odłączyć aku na 15 minut. Potem odpalamy samochód max prawo -> max lewo, gasimy samochód, odpalamy go i czujnik podobno skalibrowany. Może to coś pomoże... Sprawdzę w czwartek bo na razie nie mam dostępu do auta. jak to nie pomoże, zdejmuję kierownicę i patrze o co chodzi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj skalibrować na nowo, w disie, bo twoim sposobem na pewno się nie da. Robiłem kiedyś kalibrację w E46 ale niestety nie pamiętam jak to było, pamiętam tylko tyle że jest DIS'ie w service functions. A w inpie jest zerowanie w którejś z zakładek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak tylko próbuję skalibrować czujnik automatycznie wywala błąd od dsc i nie idzie przeprowadzić dalej kalibracji...:/ są jeszcze jakieś błędy z CAN związane z tym czujnikiem, ale myślę, że jak jest uwalony czujnik to stąd ten błąd... nie mam pojęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie ,ten sam problem w e90 tutorial:

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=520467

 

Myślę że w e65 jest podobnie.

 

Wyczyścili ten dysk i poprawili luty na płytce te od IR led.

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wczoraj rozebrałem to dziadostwo. W mojej 7 (2004r.) nie ma optycznego czujnika. To zwykły potencjometr. Nieźle zabrudzony. Na stykach osadziło się coś czarnego z płytki po której się kręcą. Ogólnie przeczyściłem to (i płytkę i styki, było dużo takiego jakby pyłu, no niestety to cały czas się trze i musiało kiedyś się zabrudzić) szmatką i chusteczkami higienicznymi (taka prowizorka żeby zobaczyć czy się da). Do styków nie ma bezpośredniego dojścia, przykleiłem kawałek chusteczki taśmą izolacyjną do płytki której dotykają te styki. Tak więc kręcąc czujnikiem troszkę poszorowały po tej chusteczce. Złożyłem i okazało się, że pomogło:) Kalibracja czujnika, ponowne odpalenie samochodu i błędu nie ma!:) Kierunki odbijają wszystko jak ta lala:). Będę musiał kupić WD40 Contact i przeczyścić to tym preparatem żeby było zrobione wszystko jak należy. Na razie siedzę w Poznaniu bo tu studiuję, i robiłem to trochę w polowych warunkach na parkingu przed mieszkaniem, ale jak zjadę do domu mogę zrobić mały tutorial jak to rozebrać, troszkę kombinowałem z tym wszystkim. Czujnik znajduje się pod taśmą obrotową. Gdy się ją zdejmie wszystko ładnie widać. Pozdrawiam:) Edytowane przez qn11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety teraz troszkę mam pracy na uczelni więc do domu zjeżdżam w następny weekend, ale zrobię ładnie zdjęcia i wszystko opiszę. U mnie błąd wyskakiwał za każdym razem po delikatnym ruszeniu kierownicy, obecnie wyskoczył raz. Pewnie przez to, że nie wyczyściłem tego jak należy, po prostu przetarłem szmatką i chusteczkami bez żadnej chemii. Więc tak czy siak musze to jeszcze raz zrobić. Na spokojnie około 2 h roboty, Jak ktoś sprytny to i w godzinę da się zrobić:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A więc, panowie, pod żadnym względem niczym nie czyście tych czujników!!! Tego w ogóle się nie rusza! Mi to pomogło na parę dni. Potem znów błąd. Mówię sobie, wezmę go przeczyszczę porządnie. No i mam! Jedyna możliwość naprawienia usterki to wymiana!:/ Okazało się, że potencjonometry mają jakiś pyłek naniesiony, który jest tzw. powłoką opornościową i to ona przewodzi prąd. Ja czyszcząc widziałem na szmatce, że schodzi jakiś pył, myślałem, że to kurz czy coś w tym rodzaju, więc baaaaaardzo starannie oczyściłem wszystko:/ Jedyną radą jest jakiś spray, który usuwa różne tlenki i zabrudzenia, po takim zabiegu wszystko powinno chodzić jak należy. Jeżeli nie, to tylko wymiana podzespołu. Dowiedziałem się o tym już po fakcje:/ teraz szukam nowego centrum sterowania kolumny kierownicy. I moje pytanie... Mam możliwość kupienia takiego, ale wg realoem.com jest on do samochodów sprzed marca 2004 roku. Mam auto z kwietnia 2004 roku, oraz numery na mojej części pokazują, że jest to już ten element, który był montowany w autach po marcu 2004 roku aż do końca produkcji czyli wraz z poliftem.

Tutaj po numerach widać, że niby są dwa rodzaje o których mówię:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GM21&mospid=47771&btnr=61_1546&hg=61&fg=35&hl=2

 

Czy ten sprzed marca 2004 roku podejdzie do mojego auta? Niby wyglądają identycznie, pewnie różnią się elektroniką (no bo chyba muszą się czymś różnić?...), ale może to ruszy? Ktoś przerabiał problem? Co więcej, dzwoniąc do różnych sprzedawców z allegro, większość z nich podawało mi nr (wielokrotnie był to ten sam nr), których w ogóle nie widzi realoem.com czy jest takie coś możliwe? Ogólnie do tej pory sugerując się realoem nie znalazłem części pasującej do mojego auta:/ Nowa cześć to koszt 1600 zł, używana 200, więc szkoda wyrzucać w błoto tyle kasy. Proszę o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

może uda mi się pomóc.

Objaw pojawił się jak przyszły pierwsze chłodne dni?

Komunikat "Drive moderately" itd.

 

Kupić płyn do układu wspomagania i dolać po stronie kierowcy do zbiornik czarny przy szybie.

Cała stabilizacja auta chodzi na tym plynie.

Płyn powinien byc z symbolem CHF11s (lub zamiennik)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok kupiłem coś takiego:

 

Bright Spark Carplan

Czyści elementy zapłonowe i styki elektryczne

 

http://www.carplan-international.com/pl/professional/item/99-bright-spark

 

Jak zrobie to dam znac czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tym nie ruszaj!.. nie o taki typ sprayu chodzi. Weź podjedź do faceta jakiegoś co zajmuje się elektroniką - tv itp - chodzi o naprawianie. On ci doradzi. Tamten preparat, to żaden odtłuszczacz itp. Tamten poprawiał przewodność. Tym co kupiłeś uwalisz kompletnie SZL. Poszukaj np: KONTAKT S61. M.in. używają tego do czyszczenia elektrycy na elektroda.pl. Psiknąć, pokręcić, psiknąć, pokręcić i zostawić na noc. Po tym trzeba będzie na pewno skalibrować czujnik w disie. Pamiętaj robisz to na własną odpowiedzialność, jeżeli wyskakuje ci ten błąd raz na miesiąc tak jak pisałeś, w ogóle bym się za to nie brał. Jak częściej to warto próbować, bo i tak i tak by Cię czekała wymiana. Nie gwarantuję efektu, bo sam tego nie robiłem. Ja nadal szukam SZL po nieudanych próbach czyszczenia mojego czujnika:/ Z tym, że ja ładnie szmatką starłem całą warstwę oporową:/

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tym nie ruszaj!.. nie o taki typ sprayu chodzi. Weź podjedź do faceta jakiegoś co zajmuje się elektroniką - tv itp - chodzi o naprawianie. On ci doradzi. Tamten preparat, to żaden odtłuszczacz itp. Tamten poprawiał przewodność. Tym co kupiłeś uwalisz kompletnie SZL. Poszukaj np: KONTAKT S61. M.in. używają tego do czyszczenia elektrycy na elektroda.pl. Psiknąć, pokręcić, psiknąć, pokręcić i zostawić na noc. Po tym trzeba będzie na pewno skalibrować czujnik w disie. Pamiętaj robisz to na własną odpowiedzialność, jeżeli wyskakuje ci ten błąd raz na miesiąc tak jak pisałeś, w ogóle bym się za to nie brał. Jak częściej to warto próbować, bo i tak i tak by Cię czekała wymiana. Nie gwarantuję efektu, bo sam tego nie robiłem. Ja nadal szukam SZL po nieudanych próbach czyszczenia mojego czujnika:/ Z tym, że ja ładnie szmatką starłem całą warstwę oporową:/

 

Pozdrawiam!

 

Dzięki , najwyżej zostawię sobie ten preparat do czyszczenia płyt DVD :D

 

Poszukam tego KONTAKT S61

 

Pozdro :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czyszczenie ścieżki potencjometru nic nie pomoże,ponieważ to nie brud jest przyczyną kłopotów a przetarta przez ślizgacz (taka miotełka z cieniutkich, sprężystych drucików) ścieżka potencjometru lub zużyty sam ślizgacz.W miejscu przetarcia zanika styk pomiędzy potencjometrem a ślizgaczem stąd kłopoty. Taka usterka kwalifikuje czujnik skrętu tylko do wymiany. Edytowane przez Marcus 1959
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie ta miotełka wytarła się, pozostały jedynie blaszki, które już nie spełniały swojej funkcji i było po czujniku. Dodam, że drugi kupiłem beż był całkowicie popsuty. Dopiero kolejny zakup SZL poskutkował tym, że również było coś z nim nie tak - ktoś kombinował i uszkodził ścieżki na płytce, ale za to te styki były ok, przełożyłem do swojego SZL i hula:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzis zrobiłem to dziadostwo,mam nadzieje że błąd nie wyskoczy już.

Po całej robocie dałem autu niezły wycisk tak żeby DSC miało co robić :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Od początku:

Mój Tato(elektronik) kupił mi taki preparat do regeneracji potencjometrów.

 

http://img577.imageshack.us/img577/8238/85593388.jpg

By yendrek at 2012-05-03

 

SZL w całej okazałości.

http://img801.imageshack.us/img801/4956/85663983.jpg

By yendrek at 2012-05-03

 

Bez pierścienia z taśmami przycisków,klaksony i airbagu.

http://img16.imageshack.us/img16/5120/23233477.jpg

By yendrek at 2012-05-03

 

Ścieżki czujnika.

http://img862.imageshack.us/img862/8360/73831488.jpg

By yendrek at 2012-05-03

Scieżki po zastosowaniu preparatu Kontakt

 

Bez pierścienia czujnika skrętu zalane już preparatem.

http://img338.imageshack.us/img338/7151/52387310.jpg

By yendrek at 2012-05-03

 

Wiper ,Miotełka,Styk jeden

http://img835.imageshack.us/img835/6601/94611041.jpg

By yendrek at 2012-05-03

 

I drugi

http://img689.imageshack.us/img689/4459/22799960.jpg

By yendrek at 2012-05-03

 

Więc nalałem tam tego preparatu na ścieżki i na motełki które też dogiołem.

Potem kalibracja w DIS na wylaczonym silniku trzeba to robic bo na wlaczonym bedzie blad.

 

Pozdro i milej zabawy. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.