Skocz do zawartości

318tds - jak poluzować napinacz i napiąć pasek klinowy ?


uroboric_tom

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - probuje wyjąć napinacz paska wielorowkowego (od pompy wody i alternatora), niestety porada z ksiązki "Sam naprawiam..." to jakiś niesmaczny żart, robię sobie dźwignię wkrętakiem i da się tylko troche to wszystko ruszyć, o poluzowaniu nie ma mowy. Pomocy bo auto muszę mieć na dziś wieczór i walcze z tym od dwóch godzin, zaraz w tej frustracji po prostu odkręcę te śruby trzymające napinacz na ramieniu i tłumiku drgań :mad2: choć boję się, że coś mi tam wystrzeli albo uszkodzę gwinty. Edytowane przez uroboric_tom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw odkręcasz śrubę (chyba 17 lub15)którą przykręcony jest amortyzatorek po wykręceniu nic ci nie wystrzeli potem możesz poluzować pasek a napiąć to już bez problemu się da ja u siebie wykręcałem już kilka razy i gwinty ocalałe . Nie kombinuj nic z podważaniem bo jak urwiesz śrubę to będzie [BAD] blada a miałem taki numer u kuzyna, za mocno się zaparł i śruba poszła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc kajjman, udało się faktycznie wyjąć napinacz :) . Pęknięta jest plastikowa tulejka w miejscu gdzie śruba łączy napinacz z ramieniem napinacza (na dole). Zastanawiam się też czy napinacz nie powinien lekko sprężynować , mój po wyjęciu jest nieruchomy zupełnie. No i zastanawiam się czy mogło coś paść w alternatorze z powodu luźnego paska. Bo alternator nie ładuje nawet jak dociskałem ramię napinacza w trakcie pracy silnika - pompa wspomagania cichła a dioda ładowania na zegarach nie gasła. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt napinacz powinien sprężynować ale z alternatorem to raczej zbieg okolicznści najszybciej szczotki się zakończyły żywot ja z zepsutym napinaczem musiałem przejechać 300km i ładowanie było a pasek był luźny.

POWODZENIA I SZEROKOŚCI !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc kajjman, napinacz paska wymieniony. No i pojawił się kolejny kłopot - napięcia samego paska :D zeby założyć nowy napinacz musiałem zdjąć pasek z jednego kółka pasowego. Robię dźwignię na napinaczu i ramieniu napinacza - napinacz lekko się ugina ale nie wystarczy na tyle, żeby założyć z powrotem pasek na kółko paskowe. Ma ktoś jakiś patent na założenie paska ? Najlepiej krok po kroku, zmagam się z tematem już od wczoraj i moja frustracja sięgnęła właśnie zenitu. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.