Skocz do zawartości

318tds - jak poluzować napinacz i napiąć pasek klinowy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Jak w temacie - probuje wyjąć napinacz paska wielorowkowego (od pompy wody i alternatora), niestety porada z ksiązki "Sam naprawiam..." to jakiś niesmaczny żart, robię sobie dźwignię wkrętakiem i da się tylko troche to wszystko ruszyć, o poluzowaniu nie ma mowy. Pomocy bo auto muszę mieć na dziś wieczór i walcze z tym od dwóch godzin, zaraz w tej frustracji po prostu odkręcę te śruby trzymające napinacz na ramieniu i tłumiku drgań :mad2: choć boję się, że coś mi tam wystrzeli albo uszkodzę gwinty. Edytowane przez uroboric_tom
Opublikowano
najpierw odkręcasz śrubę (chyba 17 lub15)którą przykręcony jest amortyzatorek po wykręceniu nic ci nie wystrzeli potem możesz poluzować pasek a napiąć to już bez problemu się da ja u siebie wykręcałem już kilka razy i gwinty ocalałe . Nie kombinuj nic z podważaniem bo jak urwiesz śrubę to będzie [BAD] blada a miałem taki numer u kuzyna, za mocno się zaparł i śruba poszła.
Opublikowano
dzięki za pomoc kajjman, udało się faktycznie wyjąć napinacz :) . Pęknięta jest plastikowa tulejka w miejscu gdzie śruba łączy napinacz z ramieniem napinacza (na dole). Zastanawiam się też czy napinacz nie powinien lekko sprężynować , mój po wyjęciu jest nieruchomy zupełnie. No i zastanawiam się czy mogło coś paść w alternatorze z powodu luźnego paska. Bo alternator nie ładuje nawet jak dociskałem ramię napinacza w trakcie pracy silnika - pompa wspomagania cichła a dioda ładowania na zegarach nie gasła. :mad2:
Opublikowano

fakt napinacz powinien sprężynować ale z alternatorem to raczej zbieg okolicznści najszybciej szczotki się zakończyły żywot ja z zepsutym napinaczem musiałem przejechać 300km i ładowanie było a pasek był luźny.

POWODZENIA I SZEROKOŚCI !!!

Opublikowano
dzięki za pomoc kajjman, napinacz paska wymieniony. No i pojawił się kolejny kłopot - napięcia samego paska :D zeby założyć nowy napinacz musiałem zdjąć pasek z jednego kółka pasowego. Robię dźwignię na napinaczu i ramieniu napinacza - napinacz lekko się ugina ale nie wystarczy na tyle, żeby założyć z powrotem pasek na kółko paskowe. Ma ktoś jakiś patent na założenie paska ? Najlepiej krok po kroku, zmagam się z tematem już od wczoraj i moja frustracja sięgnęła właśnie zenitu. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.