Skocz do zawartości

jaki rezystor opornik do napinacza pasow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak w temacie.Chcialbym sie dowiedziec gdzie i jak wlutowac opornik w miejsce napinacza pasow.Zdiagnozowalem moja E39 i okazuje sie ze sa 2 bledy i obydwa zwiazane z napinaczami pasow pasazera i kierowcy.Wyczytalem na forum o rezystorach ale nigdzie nie znalazlem jakiej wartosci czyli opor i moc i gdzie dokladnie wpiac sie z nimi?
Opublikowano

błąd napinaczy to brak styku na wtyczkach pod fotelami - wtyczki obciąć i kabelki polutować (bez diód czy oporników)

no chyba że faktycznie masz napinacze wystrzelone

Opublikowano

Musze luknac na tenapinacze,bo jeszcze nie patrzylem nawet czy sa podlaczone.Czy musze wyciagac fotele zeby sie do nich dostac? Jak odroznie wystrzelone od sprawnych?

Prosilbym jeszcze o wartosci tych rezystorow.

Opublikowano

Prosilbym jeszcze o wartosci tych rezystorow.

pisza Ci że lutujesz tylko kabelki po obcięciu wtyczek

a mógłbyś napisać czy kontrolka świeci się od kupna czy dopiero teraz Ci się oświeciła ?

jeśli faktycznie masz wystrzelone napinacze to nie kombinuj tylko je wymień

ale wtedy sprawdź czy masz poduszki bo jak ich nie ma to i sterowniki też masz do wymiany

Opublikowano
Kontrolka swieci od momentu kupna.Zabiore sie za te napinacze,ale pytam jak odroznic sprawne od niesprawnych?Slyszalem ze z wystrzelonych wystaja jakies linki czy to prawda?
Opublikowano

Tak wygląda wystrzelony napinacz:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a951d8d90da4a90b.html

Poznasz go po tym że wystaje ledwie co ponad siedzisko i cieżko pas zapiąć. Zwróć uwagę na gumę która osłania linkę, jaka jest pofałdowana.

 

A tak widać linkę napinacza wystrzeloną:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a32046962c3c8cf.html

Normalnie jej nie widać, ponieważ znajduje się gdzieś w połowie rurki napinacza.

 

Osobiście miałem wystrzelony napinacz i wymieniłem go na sprawny, ale używany. Koszt niewielki a napinacz sprawny :D . Rezystor to rozwiązanie wg mnie tymczasowe. Ale jeśli chcesz coś więcej sie dowiedzieć to pisz na PW. Najpierw jednak sprawdź wszystkie połączenia pod fotelami, tak jak kolega wcześniej pisał. Jeśli znajdziesz że coś jest odłączone to podłącz i musisz błąd wykasować kompem, bo sam nie zniknie :P .

 

Pozdro

Opublikowano

Wymagany opór spłonki nie odpalonego ładunku to 2,2 Ohm, wpięcie w dowolnym miejscu na żółtym kablu.

Oczywiście na drugim końcu masa czyli "0". Pamiętaj, że to tylko prowizorka. Moc opornika bez znaczenia - nie zbyt duża bo będzie się grzał.

Opublikowano
Dzieki bardzo za pomoc:) Dzisiaj wzialem sie za napinacze i okazalo sie ze obydwa sa odlaczone ale nie wystrzelone.W najblizszym czasie pojade skasowac bledy i mam nadzieje ze bedzie ok.Pozdro dla Wszystkich

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.