Skocz do zawartości

E36 M43 1.8 - Help, nie odpala po złożeniu dolotu :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

 

Postanowiłem, że wymienie sobie rozrusznik.

 

Rozkręciłem cały dolot (górna i dolna cześć), poodczepiałem kable, żeby nie przeszkadzały.

 

Rozrusznika z racji zapieczonych śrub i tak nie udało mi się wymienić, ale dodatkowo po żłożeniu wszystkiego do kupy, samochód nie odpala :(

 

Rozrusznik kręci silnikiem, silnik zaskakuje, ale nie utrzymuje obrotów i gaśnie

 

Odczepiłem kable idące do rozrusznika, alternatora itp. Odczepiłem także przewód paliwowy. Po odczepieniu przewodu paliwowego idącego do dolotu, wylało się z niego trochę paliwa.

 

Wszystko poskładałem z powrotem tak jak było - odpala i chwile później gaśnie.

 

Help, co mogłem źle zrobić?

Opublikowano

Nie, wszystkie węże są ok.

 

Dodatkowo zauważyłem, że cieknie mi benzyna na łączeniu stalowego przewodu paliwowego z listwą. To miejsce, w którym ciękie rurki są skręcane śrubą.

Czy to może być przyczyną?

Opublikowano

OK, już na 99% wiem co zjebałem.

 

Źle skręciłem dolot z blokiem silnika i najprawdobodoniej mam dziurę między dolotem a blokiem silnika.

 

Jutro będę się z tym bawił od nowa.

 

Przy okazji tematu.

 

Dolot rozkręcałem po to, żeby wymienić rozrusznik co ostatecznie mi się nie udało. Myślę, czy nie wymienić samego bendiksa.

 

Objawy źle działającego rozrusznika:

Po przekręceniu kluczyka, rozrusznik łapie dosłownie na chwilę a później (z tego co mi się wydaje) kręci się na "sucho". Potrafi tak nawet kilka-kilkanaście razy pod rząd powtórzyć historię.

Czy wymiana samego bendiksa załatwi sprawe?

Opublikowano
Czy wymiana samego bendiksa załatwi sprawe?
oczywiście że tak , tylko przy okazji warto wymienic : szczotki ,tulejki i zrobic ogólny przegląd bo idzie zima a po co wyjmowac 2 razy ?

Weż pod uwagę że bendix to nie jedyny element rozrusznika który może dawac podobne objawy , często pęka obudowa przekładni satelitarnej bo jest z tworzywa.

Zastanawia mnie czy przypadkiem nie mylisz bendixu z automatem .

Opublikowano

Jeżeli zakładamy, schematycznie, że pi-razy-oko rozrusznik składa się z dwóch tub - mniejszej i większej, to bendiks jest tą mniejszą częścią-tubą?

 

Jak wspomniałem, miałem spore problemy z odkręceniem rozrusznika, w końcu skapitulowałem.

Co do rozrusznika. Iloma śrubami jest on przykręcony? Dwoma czy trzema? Jeżeli trzema, to w takim razie u mnie żeby było weselej jedna ze śrub jest ukręcona :shock:

 

Gdybym mógł odkręcić rozrusznik, wymieniłbym cały. Niestety jako, że nie mogę zastanawiam się nad wymianą samego bendiksa

 

Pzdr

Opublikowano
Jeżeli zakładamy, schematycznie, że pi-razy-oko rozrusznik składa się z dwóch tub - mniejszej i większej, to bendiks jest tą mniejszą częścią-tubą?
jednak mylisz , mniejsza tuba to automat .
Co do rozrusznika. Iloma śrubami jest on przykręcony? Dwoma czy trzema? Jeżeli trzema' date=' to w takim razie u mnie żeby było weselej jedna ze śrub jest ukręcona :shock: [/quote'] dwiema do dzwonu skrzyni biegów , jedną z tyłu do bloku silnika.
Gdybym mógł odkręcić rozrusznik, wymieniłbym cały. Niestety jako, że nie mogę zastanawiam się nad wymianą samego bendiksa
nie jest to możliwe http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AG71&mospid=47294&btnr=12_0826&hg=12&fg=25 masz opisane która częśc jak się nazywa , automatem potocznie nazywany włącznik elektromagnetyczny .Co do wymiany samego automatu to też bez wyjęcia rozrusznika jest lipa bo śruby wkręcone są na klej do gwintów zatem użycie śrubokręta udarowego jest konieczne.
Opublikowano

Dzięki wielkie za wyprowadzenie z błędu.

A ja jednak chyba mam ukręconą jedną śrubę.

 

Patrząc na rozrusznik od przodu samochodu, dwie pierwsze śruby od prawej strony, mocują rozrusznik do kołnierza skrzyni, a trzecia do bloku silnika?

 

Jeżeli tak, to środkowa śruba jest u mnie bez główki.

 

Jak tylko uporam się z w wyciekiem benzyny, natnę tą śrubę Dremelem i postaram się wydobyć (:

O ile wcześniej uda mi się odkręcić zapieczone śruby... Ehh, gdbyby nie ograniczona ilość miejsca, palnęłoby się przedłużkę dźwigni i po problemie :(

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE31&mospid=47458&btnr=12_0259&hg=12&fg=25 na rysunku jest mocowanie ,na środku to nie jest urwana śruba tylko kołek ustalający spryskaj wd-40 albo innym specyfikiem łatwiej odpuści.
natnę tą śrubę Dremelem i postaram się wydobyć (:
nie ma takiej potrzeby.
O ile wcześniej uda mi się odkręcić zapieczone śruby... Ehh' date=' gdbyby nie ograniczona ilość miejsca, palnęłoby się przedłużkę dźwigni i po problemie :([/quote'] przesadzasz w r6 z automatem jest gorzej i daje radę bez zdejmowania kolektora .Poluzuj łapę poduszek skrzyni skrzynia trochę opadnie i dostęp będzie łatwiejszy.Tylko z rozwagą żebyś nie dostał w głowę .A użycie przedłużek jest wskazane .
Opublikowano

Ok, niczego nie będę ciął. Dzięki za ostrzeżenie.

 

Co do skrzyni - jeżeli ją opuszczę, będę później potrzebował jakiegoś podnośnika, żeby z powrotem włożyć ją na swoje miejsce (chociażby delte/romb)?

 

Tak czy siak muszę jutro na nowo zdjąć i poskładać do kupy dolot.

Pytanie: Nic się nie stanie, jak po wymianie rozrusznika, przed założeniem dolotu zakręcę rozrusznikiem, żeby zobaczyć czy działa? (żeby w razie czego nie składać dolotu z niedziałającym rozruchem)

Opublikowano
Co do skrzyni - jeżeli ją opuszczę, będę później potrzebował jakiegoś podnośnika, żeby z powrotem włożyć ją na swoje miejsce (chociażby delte/romb)?
najlepiej gdybyś przed odkręceniem łapy podstawił lewarek typu ''romb'' następnie poluzował łapę i delikatnie opuszczał skrzynię lewarkiem ,zważając na poduszki silnika i inne elementy które można uszkodzic .
Pytanie: Nic się nie stanie' date=' jak po wymianie rozrusznika, przed założeniem dolotu zakręcę rozrusznikiem, żeby zobaczyć czy działa? (żeby w razie czego nie składać dolotu z niedziałającym rozruchem)[/quote'] nic się nie stanie jeżeli wyjmiesz przekażniki od sterownika i pompy paliwa tak dla bezpieczeństwa .Dodatkowo usuń wszystko co mogłoby wpaśc lub zostac zassane do kanałów dolotowych głowicy.
Opublikowano
Kolego wykaż trochę własnej inicjatywy :D Masz cabrio więc mogą byc inaczej rozmieszczone jak u mnie .Szukaj przy skrzynce bezpieczników/przekażników ,są pod osobną pokrywka ,tuż nad serwem wyjmij wszystkie 3 i z głowy .
Opublikowano

Ok.

Dopiero zaczynam moją przygodę z majsterkowaniem, wybacz nadmierną ilość pytań (:

 

Tak czy siak wielkie dzięki za poświęcony czas i odpowiedzi.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Dopiero zaczynam moją przygodę z majsterkowaniem, wybacz nadmierną ilość pytań (:
nie ma co wybaczac po to jest forum żeby zadawac pytania :D rzecz w tym że opcja ''szukaj '' działa całkiem sprawnie i bezproblemowo znajdziesz rozpiskę bezpieczników /przekażników przy jej pomocy.
Tak czy siak wielkie dzięki za poświęcony czas i odpowiedzi.
nie ma sprawy :handshake:
Opublikowano

Wszystko poskładałem i wszystko działa już jak trzeba.

Wymianę rozrusznika odpuściłem sobie, następnym razem spróbuje "od dołu" dorwać skubańca :)

 

Nie wiem tylko, czy dobrze odpowietrzyłem układ chłodzenia, mam nadzieję, że ktoś da mi znać w sąsiednim temacie :o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.