Skocz do zawartości

325ci - Vanos, odma, lewe powietrze?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mój silnik (M54 2,5 litra 192 KM) właśnie zaczął przeżywać kryzys wieku średniego.

Objawy:

- falowanie obrotów we wczesnej fazie nagrzewania się silnika. Występowanie falowania zależy mocno od temperatury zewnętrznej - jak jest zimniej zaczyna się to później, jak jest cieplej (18 - 20 stopni) praktycznie od razu. Przegazówka do 3000 rpm albo przejechanie 100 metrów załatwia sprawę. Później auto jedzie bez problemów. Nie gaśnie. Moc w normie. Tylko na postoju obroty skaczą od 400 do 1200 rpm przez 30 sekund.

- podczas spadania obrotów do dolnego zakresu czasem słychać takie metaliczne stuknięcie (jak się przydusi)

- w tym samym czasie z wydechu wydobywa się bardzo intensywny zapach spalin

 

Mam 3 teorie:

- albo Vanos daje o sobie znać (chociaż nie zauważyłem żadnego głośnego "cykania", moc jest w pełnym zakresie obrotów, do setki rozpędza się katalogowo, spalanie w normie)

- odma się przytkała (oleju od wymiany do wymiany znika około 1 litr - ale te silniki lubią trochę wypić, a ja jeżdżę szybciej niż wolniej - zalany mam 0w40 Mobil 1)

- lewe powietrze (z tym że nigdy nie zgasł. Spada do wolnych obrotów, a później je odbija do góry i tak kilka razy, dopóki się nie przejadę kawałek i silnik nie osiągnie nieznacznie większej temperatury)

 

Czy jest to spowodowane którąś z powyższych usterek? A może coś zupełnie innego? Jest jakiś łatwy sposób, żeby to sprawdzić inny niż robić wszystkie naprawy po kolei?

Niebawem jadę na wymianę oleju i filtrów i chciałem przy okazji zrobić z tym porządek.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Falowanie to uszczelki na tloczkach vanosa. U mnie nastepowalo jak bylo bardzo zimno, po wymianie jak reka odjal :) Jeszcze polecam przeczyszczenie silniczka krokowego (podczas procedury sciagania rury dolotowej warto obadac czy nie ma jakich pekniec = lewe powietrze).

Odma wg mnie nie bedzie miec wplywu na takie zachowanie. Jej usterke (a raczej zatkanie) mozna wywnioskowac poprzez nadmierne zuzycie oleju i taki wyjacy dzwiek jak sie odkreci korek oleju na wlaczonym silniku.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Udało się znaleźć rozwiązanie problemu :!: Podczas wymiany filtra powietrza zauważyłem nieszczelności na plastikowej obudowie. Po wymianie na nowy filtr (Knecht) i uszczelnieniu - jak ręką odjął. Samochód nagrzewa się bez falowania obrotów, mocy jakby trochę więcej :D :D :D

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.