Skocz do zawartości

Problem z rozładowywaniem aku w 316.


aresik999992

Rekomendowane odpowiedzi

"croowab" drogi forumowiczu ~!!! dlaczego na początku piszesz posty typu

Czyli jaka wartość ? Powinno być zero.
--- tyczy sie to poboru prądu - taka to chyba w deskorolce....a teraz piszesz tak
13.3 jest za niskie i eni słuchaj jak któs mówi, że może być.
dodam że chodzi o "V" .

Znamionowe napięcie akumulatora jakiegoś standardowego to ok 12,6 V. Wysokość napięcia ładowania nie może być mniejsza od wysokości znamionowej , a wysokość natężenia ładowania to ok 10 % wartości aku.

 

tak że panie croowab cos heretyzujesz, aczkolwiek dobrze jest jak wszystko w aucie działa książkowo

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"croowab" drogi forumowiczu ~!!! dlaczego na początku piszesz posty typu
Czyli jaka wartość ? Powinno być zero.
--- tyczy sie to poboru prądu - taka to chyba w deskorolce....a teraz piszesz tak
13.3 jest za niskie i eni słuchaj jak któs mówi, że może być.
dodam że chodzi o "V" .

Znamionowe napięcie akumulatora jakiegoś standardowego to ok 12,6 V. Wysokość napięcia ładowania nie może być mniejsza od wysokości znamionowej , a wysokość natężenia ładowania to ok 10 % wartości aku.

 

tak że panie croowab cos heretyzujesz, aczkolwiek dobrze jest jak wszystko w aucie działa książkowo

 

tobi_nsDrogi forumowiczu.

Musisz nauczyć się czytać ze zrozumieniem.

Fakt, ciut przesadziłem, bo pobór prądu niegdy nie jest zero tylko pokazuje wartości 0,0.... (o ile odbiorniki są powyłączane).

Tego też dotyczyła wypowiedź o czym wspomniał KRIS85.

I pobór prądu z rzędu 0.02-0.05A jest jak najbardziej OK.

 

A napięcie łądowania z ukłądem z alternatorem musi być ramach 13.8 do 14.4, z czego 13.8 są to wartosci dla instalacji pod "normalny" obciażeniem.

Pisząc normalnym mam na myśli światła, ogrzewanie, i inen odbiorniki instalowane w aucie.

Jeśli uważasz że napięcie z rzędy 13.3 jest do przyjęcia to się grubo mylisz.

 

Więc kolego najpierw przeczytaj temat od początku to będziesz wiedział czego dotyczą wypowiedzi. Następnie poczytaj trochę literatury i nei wciskaj innym że "tak jest dobrze", bo jeszcze ktoś będzie to powtarzał.

 

A i wartości 13.3 to są dopuszczalne w pradnicach prądu jednofazowego. Alternator jest prądnicą prądu trójfazowego z regulatorem napięcia.

Jeśli nie wiesz jak to działa odsyłam do google.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak napisał KRIS najprawdopodobniejszą przyczyną jest padnięty regulator.

Napięcie 12,5V minimum to są dane dla prostownika stacjonarnego.

Prostownik musi być 12 voltowy do akumulatorów 12 voltowych. Jeśli jest taki, to nie dbać o napięcie lecz tylko o amperaż bo tu musi być ok 10% mocy akumulatora.

 

Natomiast w samochodzie ważne jest tylko napięcie - od 13,8 do 14,4 V, amperaż w tym przypadku jest nieistotny.

Dodam, że alternator, lub akumulator musi być odopwiedni do instalacji.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a ja zgodzę się z kolegą tobi_ns

 

Przed zimą kupiłem w serwisie Centre Future 85Ah. Koleś zmierzył ładowanie na nowym AKU i bez obciążenia 13,7V, a pod obciążeniem (światła, oświetlenie wnętrza, radio, ogrzewanie, tylna szyba) 13,44V i kazał sprawdzić masę albo alternator.

Olałem temat i spokojnie przejeździłem całą zimę bez doładowania prostownikiem. Teraz doszedł wzmacniacz i nadal wszystko działa. Dodam że Akumulator nie ma łatwo, bo specyfika mojej pracy wymaga odcinków 5-15km, 10x dziennie.

Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale padnie za dwa lata i reklamacji nie uznają ze względu na destrukcję mas czynnych. I wtedy będziesz pitolił ze Centra jest do dupy, bo nie chciało Ci się przysiąć na kilkanaście minut i spradzić podstawowe rzeczy ewentualnie wymienić regulator napięcia za kilkanaście złotych....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam chciałbym się podpiąc do tematu akurat wracam z trasy i w czasie jazdy czasami mrygała mi kontrolka ładowania , okazałosię że akumulator jest rozładowany , po podładowaniu zaraz po uruchomieniu auta ładowanie jest 14,3 po ok 10 sekundach spada cały czas do wartosci 12,5 12,2 czyli tyle ile ma akumulator z prostownika , czy to alternator czy regulator szczotki są ok 1,2 cm bo myslałem ,że to one zakończyły żywota proszę o sugestię
BÓG MIŁOŚĆ WYGODA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hej. Miałem u siebie identyczny problem. Okazało się że ścieżka, po której biegają szczotki były przetarte do zera. Początkowa obiaw był jak u Ciebie. Rano odpalam i ma 14 vol z hakiem by po chwili spadać do poziomu akumulatora. Szybka podwózka alternatora do zaprzyjaźnionego elektromechanika, wymiana wirnika no dobry używany i śmiga dalej 14,4.....

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.