Skocz do zawartości

Wymiana napinacza łancucha rozrzadu w 1,8is


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ludzie ratujcie wymienilem popychacze zaworow i dalej klepie ja chyba zwariuje :evil: teraz mechanik mowi ze to lancuch bo czuc jak cos po pokrywie uderza(a wczesniej przed wymiana popychaczy tez tak bylo czuc to wtedy nie wiedzial ze lancuch chyba mnie naciaga) oczywiscie dzieje sie to rano na zimnym silniku pozniej jest dobrzeCzy jak wymienie napinacz to moze pomoc czy trezba caly lancuch a moze jest jakas regulacja naciagu tego lancucha? i powiedzcie mi czy napinacz to element nr 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_1370&hg=11&fg=25 a jeszcze jedno sruba nr 20 jest wypuszczona na zewnatrz silnika nie mozna nia regulowac naciagu tego lancucha? i czy odkrecaja ta srube mozna wymienic napinacz nie rozbierajac silnika? prosze pomozcie :modlitwa:
Opublikowano

Tak prawde mowiac to watpie aby przez lancuch klepal.

A sprawdzales jak wyglada walek i krzywki??

Bo byc moze one sa wyjechane i wowczas wymiana samych popychaczy nic nie pomoze.

Opublikowano
ten napinacz jest hydrauliczny.... reguluje sie sam.. a jak cos to walki a nie walek :) to jest 16v no i chyba widac by to bylo podczas wymiany popychaczy.... sam robilem niedawno komplet.. ale chyba raczej z przezornosci...
Pozdrawiam dinox
Opublikowano
Ja u siebie tez mialem taki objaw tylko to nie było stukanie mozna powiedziec terkotanie juz sie rozgladalem za popychaczami ale najpierw z kumplem sciaglem pokrywe z silnika odpalilem i okazalo sie ze to łancuch tarł o takie bakielitowe prowadzenie ( sorki za wyrazenie ale niewiem jak sie to fachowo nazywa),kupilem tylko sam napinacz łancucha i wszystko ucichło a koszt tego to 120 zeta a ja juz myslalem ze około 1000zł. za kupno i wymiane popychaczy :lol:
Opublikowano
sciaglem pokrywe z silnika odpalilem i okazalo sie ze to łancuch tarł o takie bakielitowe prowadzenie

Bardzo ciekawy sposób diagnozy.

Słyszałem też kiedyś o przypadku zdjęciu misy olejowej aby przysłuchać się na odpalonym silniku, która panewka stuka.

Ja rozumiem, że w desperacji szukania przyczyny można zrobić wiele, ale nawet gdyby, to bym się tak oficjalnie nie chwalił. Co by klienci powiedzieli o inteligencji mojej głupoty i związanych z tym sposobach diagnostyki.

 

Napinacz jest olejowy, a łańcuch z przebiegiem rozciąga się co powoduje mocniejsze wysunięcie się napinacza z korpusu. Obejrzałbym również wszystkie prowadzenia łańcucha czy nie uległy rozsypce lub pęknięciu.

Opublikowano
kolego robert a czy moglbys powiedziec co trzeba zrobic zeby wymienic ten napinacz musze sciagnac pokrywe zaworow, ten przod co jest termostat tez musze sciagnac zeby sie dostac do tego napinacza chciabym wiedziec bo musze kupic uszczelki a nie chcial bym jakis niespodzianek ze mi jakiejs braknie bardzo bym prosil jesli moze o napisanie co trzeba rozkrecic zeby sie tam dostac z gory dzieki :modlitwa:
Opublikowano
srubke odkrecic (od napinacza) .... wymiana prowadzen lancucha to grubsza sprawka z tego co sie orientowalem to na 90% trzeba kupic orginaly - ja tak zrobilem... przy okazji obejrzec kolka zebate (najbardziej wyjechane powinno byc to zdawcze - z walu korbowego, ma dosc mala srednice).. co do usczelek kupilem nowe.. konstrukcja troche do d... kilku czesciowe.. po poskladaniu na starych ryzykujesz wycieki oleju
Pozdrawiam dinox
Opublikowano
dinox ale jak bede wymienial napinacz to da rade go wymienic bez rozbierania silnika bo tam jest sruba chyba od napinacza co wychodzi na zewnatrz(na rysunku jest oznaczona numerem 20) bo najpierw bym wymienil napinacz i zobacze czy dalej bedzie stukalo czy nie.czy jest konieczne rozbieranie silnika. dzieki za odpowiedz
Opublikowano

Na linku którego podałeś masz wygląd napinacza, a tu

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_1504&hg=11&fg=15

masz miejsce pod ten napinacz.

Do jego wymiany jest kilka sekund roboty i bez znaczącego rozbierania.

Jednak musisz uważać, bo wałki lubią się cofnąć i przy wykręconym napinaczu oraz załóżmy wyciągniętym już łańcuchu może rozrząd przeskoczyć. Chyba że zdejmiesz sobie pokrywę i zabezpieczysz płozę napinacza przed cofnięciem w trakcie wymiany napinacza.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przyczyna moich problemow byl napinacz kupilem nowy i jak reka odjal nie ma zadnych stukow.Dziekuje wszystkim za pomoc w rozwiazaniu problemu jestem juz duzo zdrowszy wkurzalo mnie to niesamomowicie to terkotanie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.