Skocz do zawartości

318is czym się charakteryzuje ten silnik?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam , mam pytanie, czym charakteryzuje się odmiana is? np w silniku 1,8 ( moc podniesiona ze 115 do 140) i ostatnio słyszałem o odmianie 1,6 is ( ze 102KM do 122) , co zostało "dołożone" do silnika? czekam na odpwiedzi :)

 

____

poprawiłem tytuł. proszę zapoznać się z formatem tytułowania wątków, bo inaczej będę karał ostrzeżeniem. mattiss

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

IS'y mają 16 zaworów a nie 8- tak jak zwykłe. :wink:

 

Osobiście sie nie spotkałem z czymś takim jak 1.6 is i nawet nie było czegoś takiego w katalogu silników tu na forum...

Opublikowano

1,6 is to mit, i nigdzy nie było takich silników. Były 1,8 is (M42B18), 1,9is (M44B19), i 2,0is wersja M3 E30.

Różnica pomiędzy 1,8 a 1,8 is zależy od rocznika. od 91 do 93 1,8 były ma paskach (SILNIKI M40) a is wychodził tylko na łańcuszku, chyba IS w e30 miały paski ale nie jestem pewien. 1,8 w werski M43 tez był na łańcuszku, i tu różnica jest niewielka bo tylko jest inna głowica, jak kolega pisał że ma 16 zaworow. Trochę się też różni obudowa rozrządu i sam rozrząd.

Pomiędzy M42B18 a M44B19 była różnica w KM pierwszy miał 136KM kolejny 140KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
IS to 16zaworowe modeli 318i. Wszystkie miały łańcuch, nawet te w e30. Miedzy IS m42 a m44 są minimalne różnice konstrukcyjne, które wpłyneły na to że m44 lepiej zbierał się z dółu w przeciwnieństwie do m42 ktroy ozywiał się dopiero powyżej 3tyś. W e30 silnik 318is występował tylko w coupe, w e36 pokuszono się by był równiesz w sedanie i compackie. We36 była to najmocniejsza 4cyklindrówka, a w e30 była to najmocniejsza "zwykła"4cylindórwka (no wiadomo M3 to inna liga, mimo że "tylko"4 cylindry.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale pozwolę sobie dodać że w sedanie tylko w 94 raku. I chyba tylko M42

 

Oj, sie mylisz kolego http://realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E36&body=Lim&model=318is&arch=0

 

Od 1993 w górę szły. Ale mało tego było, bo jak dobrzegdzieś czytałem to te IS były tylko niewiele tańsze od 320 i większośc brała 320. Dlatego ciezko znaleść 318is w sedanie.

Opublikowano

Witam

 

Dodam tylko, że M42 jest dużo lepszym silnikiem do sportu, bo sam w sobie ma bardzo wiele pod sport udogodnień - kuty wał, sodowane zawory itp. M44 jest już bardziej budżetowym silnikiem...

Gdybyś chciał pogrzebać na forum, to całkiem niedawno poruszaliśmy ten temat dosyć dogłębnie.

 

Różnice od dołu

- miska; 1-częściowa vs 2-częściowa, w innym miejscu smok

 

- blok: M42 wał kuty - M44 wał odlewany 1mm dłuższy skok, M44 ścianki cylindrów są o 1mm grubsze , M44 ma chłodzenie tłoków przez natrysk oleju od spodu. M42 to 1.8, M44 to 1.9

 

- obudowa rozrządu: obudowa wewnętrzna M42 ma zaczep na czujnik wału. dolna zewnętrzna pokrywa rozrządu jest zamienna. Kształk głowicy się różni i czujnik wałka jest po stronie dolotowej M44, a w M42 po wydechowej.

 

- Filtr oleju z obudową - inne

- Koła pasowe: różne.

- napęd pasowy: Wczesne M42 mają pasek wieloklinowy, późne M42 i M44 mają paski PK - więc inny kompresor, pompa wspomy itp

- Łańcuch: w obu duplex, różnice w prowadzeniu i zębatkach, M42 ma rolkę prowadzącą w dolnej części - zamienioną na plastikowy ślizg w M44

- Głowica: M44 - popychacze prowadzone dźwigienkami, M42 - popychacz prowadzony wałkiem. Wałki w M44 mają dodatkowe przeciwwagi. Odpowietrzenie pokrywy zaworów w M42 jest z przodu głowicy, w M44 z tyłu. Inne jest też ułożenie tylnego króćca w głowicy.

- Kolektor dolotowy: zupełnie inna konstrukcja. Wczesne M42 ma prosty, w 1992 wchodzi DISA i kolektor wygląda jak ten w M44, wtedy dochodzi też czujnik spalania stukowego.

 

To tak pokrótce...

 

viewtopic.php?f=68&t=117597

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedyś gdzieś oglądałem jakieśfotki z wykresu (nie wiem czy to nie było u świątka). Moc silnika m42 (pokazało moc ok 130km) wzrosła po wszystkich modach do ok 160. Ale nie wiem czy gra warta świeczki. Same wałki to koszt ok. 1500-2000tyś plus strojenie, obróbka głowicy, mod wydechu...Lepiej dołożyć parę groszy i masz m50b25.
Opublikowano
Po co zwiększać moc silnika jeśli można wkomponować o wiekszej pojemności a co za tym idzie o wiekszej mocy np; M73 12 cylindrów . A praca silnika to MUZYKA DLA USZU :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie. W dziale E30 też jest kolega co chce robić turbo ale po co? Przecież to nie kurna Honda. Do BMW robi się swapy, jest taki wachlasz możliwości, źe kazdy znajdzie coś dla siebie, jeżdzą nawet e30 z V10 pod maską wiec moc rzedu 500km powinna zadowolic wiekszość.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

-Odpowietrzenie pokrywy zaworów w M42 jest z przodu głowicy, w M44 z tyłu. Inne jest też ułożenie tylnego króćca w głowicy.

 

sory za odkopanie tematu ale czytam go bo szukam silnika m42 bo moj strzelil.. i napisales ze m42 wszystkie maja odpowietrzenie z przodu glowicy? a na allegro widze normalne oferty z napisem 1.8 m42 a odpowietrzenie maja z tylu.. czy jesli kupie taki motor z tym odpowietrzeniem z tylu bedzie chodzilo? czy pozny silnik m42 rozni c sie czyms od starszego? czym sie rozni sie wogole wczesne m42 od poznego m42?

Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.