Skocz do zawartości

e30 318is duże spalanie


XoniX

Rekomendowane odpowiedzi

No nie!!!

Miałem gotowa odpowiedź to mój komputer zaczął kłócić się z fizyką i wyszło jak zwykle, w skrócie piszę od nowa.

 

Sprawdzamy błędy, potrzebne:

- żarówka ok. 12 V lub dioda

- lutownica

- kabelki/przewody oraz cyna

- minimalne zdolności manualne,

 

 

1.Lutujemy kabelki do lampki/diody

2.Jeden kabelek od lampki podpinamy do + aku , jeżeli jest dioda to odpowiedni biegun,

3.Drugi kabelek do C101 pin 12---czyli złącze skręcane pod maską koło gniazda diagnostycznego i skrzynki bezpieczników.

-Jest to konektor łączący wiązkę silnika z wiązką przyrządów (instrument cluster).

-Nie rozkręcamy wiązki!!! Przewód podpinamy od spodu (pod gumową osłonę) pod pin nr. 12 przewód BR o przekroju .5mm.(w górnej części C101 jest pusty pin)

-Ewentualnie pod pin nr.8 do ECU

4.Jak już wszystko mamy zrobione wg powyższego opisu to lampka powinna nam cały czas świecić (u mnie jest podpięta w + "za stacyjką" i wklejona w zegary pod "check")

 

OPIS DLA SILNIKA M42B18 STEROWANEGO SYSTEMEM MOTRONIC 1.7 LUB 1.7.2

 

5.Przekręcamy stacyjkę na poz. 2 i naciskamy dokładnie, ale w miarę szybko pedał gazu 5 razy = 5 x pedał gazu

 

Razy = x

 

Kontrolka powinna mrugnąć JEDEN RAZ = 1x

Po czym zaczyna się wyświetlanie błędów w formie błyskowej:

 

Czyli np: 1444 = 1x---przerwa---4x(szybkie)---przerwa---4x(szybkie)---przerwa---4x(szybkie) czyli w słowach( mig - przerwa - mig mig mig mig - przerwa - mig mig mig mig - przerwa - mig mig mig mig = 1444

1444- oznacza brak błędów!!! i wg mnie wcale nie jest dobrą oznaką jeżeli ktoś ma problem z samochodem!!!

 

Jeżeli błędów jest więcej to po wybłyskaniu cztero- cyfrowego kodu błędu następuje przerwa - 1 mig - przerwa i wybłyskiwany jest następny błąd.

 

Jeżeli kody błyskowe nie wykażą błędów, należy znaleźć sobie + za stacyjką i co jakiś czas sprawdzać błędy.

Różne błędy zapisują się w różnych okolicznościach i po charakterystycznej dla nich liczbie powtórzeń np: powyżej 2500 rpm , 3x wystąpieniu po odpaleniu itd. itp. więcej w materiałach na temat Bosch np:

Literatura:

- "Sterowanie silników o zapłonie iskrowym" Układy Motronic.

Przede wszystkim zagadnienia związane z fizyką.

Zagadnienia z wiązane z mechaniką.

 

Tabela błędów dla M1.7 (tab nr. 1) --- tłumaczenie proszę sobie znaleźć albo zadać pytanie na forum, choćby w tym temacie :

http://www.unofficialbmw.com/repair_faqs/motronic.html

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Spalanie ogarnięte. Nie jestem w stanie sprecyzować co było dokładną przyczyną. Wymieniłem sondę lambda i termostat bo miał cały czas za małą temp. Teraz jest wszystko ok.
A co to, a co to tak gna, tak bokiem, tak bokiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.