Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No nie!!!

Miałem gotowa odpowiedź to mój komputer zaczął kłócić się z fizyką i wyszło jak zwykle, w skrócie piszę od nowa.

 

Sprawdzamy błędy, potrzebne:

- żarówka ok. 12 V lub dioda

- lutownica

- kabelki/przewody oraz cyna

- minimalne zdolności manualne,

 

 

1.Lutujemy kabelki do lampki/diody

2.Jeden kabelek od lampki podpinamy do + aku , jeżeli jest dioda to odpowiedni biegun,

3.Drugi kabelek do C101 pin 12---czyli złącze skręcane pod maską koło gniazda diagnostycznego i skrzynki bezpieczników.

-Jest to konektor łączący wiązkę silnika z wiązką przyrządów (instrument cluster).

-Nie rozkręcamy wiązki!!! Przewód podpinamy od spodu (pod gumową osłonę) pod pin nr. 12 przewód BR o przekroju .5mm.(w górnej części C101 jest pusty pin)

-Ewentualnie pod pin nr.8 do ECU

4.Jak już wszystko mamy zrobione wg powyższego opisu to lampka powinna nam cały czas świecić (u mnie jest podpięta w + "za stacyjką" i wklejona w zegary pod "check")

 

OPIS DLA SILNIKA M42B18 STEROWANEGO SYSTEMEM MOTRONIC 1.7 LUB 1.7.2

 

5.Przekręcamy stacyjkę na poz. 2 i naciskamy dokładnie, ale w miarę szybko pedał gazu 5 razy = 5 x pedał gazu

 

Razy = x

 

Kontrolka powinna mrugnąć JEDEN RAZ = 1x

Po czym zaczyna się wyświetlanie błędów w formie błyskowej:

 

Czyli np: 1444 = 1x---przerwa---4x(szybkie)---przerwa---4x(szybkie)---przerwa---4x(szybkie) czyli w słowach( mig - przerwa - mig mig mig mig - przerwa - mig mig mig mig - przerwa - mig mig mig mig = 1444

1444- oznacza brak błędów!!! i wg mnie wcale nie jest dobrą oznaką jeżeli ktoś ma problem z samochodem!!!

 

Jeżeli błędów jest więcej to po wybłyskaniu cztero- cyfrowego kodu błędu następuje przerwa - 1 mig - przerwa i wybłyskiwany jest następny błąd.

 

Jeżeli kody błyskowe nie wykażą błędów, należy znaleźć sobie + za stacyjką i co jakiś czas sprawdzać błędy.

Różne błędy zapisują się w różnych okolicznościach i po charakterystycznej dla nich liczbie powtórzeń np: powyżej 2500 rpm , 3x wystąpieniu po odpaleniu itd. itp. więcej w materiałach na temat Bosch np:

Literatura:

- "Sterowanie silników o zapłonie iskrowym" Układy Motronic.

Przede wszystkim zagadnienia związane z fizyką.

Zagadnienia z wiązane z mechaniką.

 

Tabela błędów dla M1.7 (tab nr. 1) --- tłumaczenie proszę sobie znaleźć albo zadać pytanie na forum, choćby w tym temacie :

http://www.unofficialbmw.com/repair_faqs/motronic.html

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć! jak miałem walnięte wisco w iesie to rąbał mi 18litrów i też więcej jak 160-170 nie jechał....
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
napisz suchy w jaki sposób źle Ci pracowalo Visco? zlepione ? czy wlasnie nie chcialo sie zlepic?
Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Opublikowano
jak kupiłem furę to visco bylo przewiercone na wylot i skręcone śrubą.
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Spalanie ogarnięte. Nie jestem w stanie sprecyzować co było dokładną przyczyną. Wymieniłem sondę lambda i termostat bo miał cały czas za małą temp. Teraz jest wszystko ok.
A co to, a co to tak gna, tak bokiem, tak bokiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.