Skocz do zawartości

E39 Porada dylemat z kupnem


Melx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zapalonych miłośników marki BMW prosze potraktować tego posta ulgowo z racji tego iż jestem nowy na forum . Wracająć do tematu zamierzam zakupić BMW seri 5 e39 interesuje mnie tylko benzyna dlatego prosze o doświadczonych posiadaczy tej seri o rady za co niezmiernie dziekuje.Mi chodzi pogłowie 535i.Niezależy mi na małym spalaniu obecnie posiadam Alfe z silnikiem 3.0 V6 więc wiem ile te silniki potrafią spalić .Prosze o rady w kwesti 535I ew. może macie inne propozycje .Z góry dziekuje pozdrawiam Edytowane przez Melx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Rozumiem ciebie,ale masz do tego specjalny temat

link- viewtopic.php?f=72&t=155407

Co do samego silnika,to kumpel miał takie V8 i dobrze to latało - moc 235KM,automat spalanie w granicach 15-18 l a więc porównywalnie z 4.4.Więc nie wiem czy nie lepiej już 4.4 koszty utrzymania podobne.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Odezwij się do Kol. KamillOdh to Ci trochę naświetli temat.Szukał jakiś czas i kupił V8 4.4 z LPG.

W tych silnikach największy problem to pompa olejowa(odkręcają się śruby),skrzynia aut to stary dobry ZF,inne zawieszenie niż w R6-ceny trochę wyższe,elektronika kapryśna jak w każdej.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach największy problem to pompa olejowa(odkręcają się śruby)

 

Jak to się stało, że ta informacja do mnie wcześniej nie dotarła? Jakie są objawy odkręcającej się pompy olejowej? Jak to sprawdzić? Trzeba rozbebeszać rozrząd czy jakoś inaczej się da? muszę to koniecznie sprawdzić w przyszły weekend.

 

Odnośnie skrzyni to ja nie wiem czy jestem przewrażliwiony czy coś z moją skrzynią jest nie tak, czasami mam wrażenie jakby przy zmianie biegu zwłaszcza pryz delikatnej relaksacyjnej jeździe było wyczuwalne jakby bardzo minimalne "pociągnięcie" albo może stuknięcie nie wiem co to.

Czy to może wskazywać na zdychającą skrzynię?

Biegi zmienia normalnie, nawet jak wcisnę gaz w podłogę to nic nie szarpie itp, jedynie jak zdejmę nogę z gazu i szybko dodam gazu to też czuć szarpnięcie lekkie, ale mam przeczucie że to luz na łożysku wału, na przegubie albo na moście, bo mnie się wydaje, że jakby skrzynia zdychała to by mi przeciągała biegi do wysokich obrotów.

 

Wróćmy więc do tematu, kolego jeśli nie zależy Ci na małym spalaniu to bierz 4.4 bez wahania, 3.5 też jest dobre, ale w 4.4 masz 95Nm więcej i to o 200obr/min niżej niż w 3.5l, no i masz 40KM więcej również dostępne niżej niż w 3.5, te 95 Nm momentu obrotowego więcej to dość spora różnica, a spalanie i koszty utrzymania silników takie same, no może 3.5 spali powiedzmy 1l mniej od 4,4, ale jak na spalaniu nie zależy to nie ma co o tym wspominać. Mnie zależy żeby nie spalała mi więcej niż 20l przy normalnej jeździe i bez żadnych problemów i oszczędzania udaje mi się schodzić poniżej 19l.

 

Automat przy tym silniku jest fajny, w mniejszych silnikach zamula za bardzo osiągi auta, choć w 4.4 też da się odczuć, że to jednak nie jest to co manual.

Gdybym miał do wyboru moją z automatem i identyczną z manualem to chyba wziąłbym manualną skrzynię, w tej wersji można bardziej poczuć agresję tego auta :P Chociaż w automacie jak się przyciśnie kickdown to też fajne rzeczy się dzieją :P

 

Przy poszukiwaniach auta najlepiej jest dużo pojeździć oglądanym egzemplarzem, i na trasę wyskoczyć i pogonić z gazem w podłodze do 150-170km/h (jak jest gdzie) i w mieście postać chwilę w korku patrząc czy się nie grzeje. Termostat do tego silnika jest wyposażony w elektronikę, a zarazem jest b.drogi bo ok. 350zł chyba. Ale da się przerobić pompę i obudowę na zwykły termostat, ale trzeba porobić przy tym.

 

A tak to, tak jak zawsze, jak odpala zimny, jak ciepły, czy nie wali chmurą ze spalonego oleju przy prze gazówce (zwłaszcza zimny), czy równo pracuje nie ma wycieków itp itd.

 

P.S. jakbyś brał auto z LPG, to trzeba bardzo dokładnie jak auto jeździ na LPG w różnych warunkach, bo nie jest łatwo zagazować te silniki tak żeby jeździły jak na Pb.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są objawy odkręcającej się pompy olejowej? Jak to sprawdzić? Trzeba rozbebeszać rozrząd czy jakoś inaczej się da? muszę to koniecznie sprawdzić w przyszły weekend.

 

 

Niema żadnych, w pewnym momencie trzask i po silniku. Trzeba zdjąć małą miskę i zobaczyć czy śruby nie leżą w niej, jak nie to jeszcze poszarpać pompą. U mnie było wszystko ok. Ale żebyś widział minę mecha jak mu powiedziałem że odkręcamy misę żeby sprawdzić czy pompa się nie odkręca :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie za cenne wskazówki .Jak wczesniej pisałem moj wybór padł na V8 czy 535 czy 540 ? Zepewne 540 jak napisał kolega Kamil .Jeśli chodzi o LPG to już niema znaczenia czy bedzie czy też nie.Sam posiadam w Silniku V6 3.0 instalacje Stag300 z 2 parownikami i sprawuje sie idealnie . Co do spalania jak pisałem wczesniej jestem przyzwyczajony nawet do 22-25 l na 100km przy ostrej jeżdzie i 14-17l przy normalnej .A z tą pompa hmmmmm faktycznie po zakupie odrazu by przydało sie wjechać na kanał .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

= 14-17l przy normalnej.

Przy normalnej to raczej około 19l LPG sobie licz, 17 to przy ekonomicznej jeździe ale ciężko jest się oprzeć pokusie i nie przycisnąć gazu chociaż o centymetr więcej:P

No chyba, że kupisz auto z manualną skrzynią to będzie palić mniej od mojej, bo jak jeździłem moją w trybie manualnym to spalanie wyszło mi o 1l mniej niż przy automatycznej zmianie biegów, a dynamika była raczej taka jak zwykle.Więc przy manualnej skrzyni powinno być jeszcze z 1l mniej.

Ale w tych autach nie ma co rozliczać się z każdego litra, zwłaszcza LPG, to ma jechać i powodować banan na twarzy przy każdej przejażdżce :)

 

Wracając do tematu pompy, czy dostęp po odkręceniu małej miski jest trudny? Czy raczej na luzaku można dostać się do pompy i sprawdzić czy są dokręcone?

Oraz jeśli okazałoby się, że śruby są luźne, to czym je przykleić? Tzn chodzi mi o klej do gwintów, a nie poxilinę :D

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.