Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sorki zapomniałem dopisać że jak już się za to zabierzesz to kup szpilki bo ja miałem praktycznie złożony silnik na drugi dzień wróciłem ze szkoły po drodze zaszedłem do znajomego mechanika po klucz dynamometryczny elegancko ustawiony wszystko git ale kiedy dociągałem czwartą albo piątą śrubę to zanim klucz się odezwał to szpilka pękła i głowica znowu poszła w górę. Wieczorem przeczytałem na forum że zwykłe szpilki lubią pękać najlepiej kupić nowe torksy one są niby mocniejsze to chyba tyle powodzenia!
Opublikowano
Co wy w ogóle piszecie za głupoty ja robiłem 2 tyg. temu remont silnika 2.0 12v a więc:
a wiesz stary czasem człowiek walnie głupotę i przez swoją niewiedzę wprowadza zamęt :duh:

Każdy inaczej rozumie określenie ''remont kapitalny'' dla mnie to dodatkowo : wymiana rozrządu ,simmeringów na wale ,uszczelki miski olejowej,uszczelki pokrywy zaworów ,oleju ,płynu chłodniczego ,uszczelniacza wałka rozrządu ,czasami świece ,przewody ,kopułka ,palec .Jak widzisz lista może się znacznie wydłużyc a koszty wzrosnąc .

Planowanie głowicy+ sprawdzenie szczelności: 100zł
w której części polski mieszkasz ? w mojej okolicy sprawdzenie szczelności to koszt 60-70 pln-ów ,planowanie w podobnej cenie .
uszczelniacze zaworowe: około 50zł
zmieniłeś tylko uszczelniacze ? - stary to oporowa fuszerka co z prowadnicami ,dotarciem zaworów ? Jak remont to tylko kapitalny :norty:

Zanim napiszesz słowa krytyki Świeżaku najpierw pomyśl ,przelicz ,przekalkuluj dopiero udzielaj cennych rad .Bez urazy :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolego ja robiłem kapitalny remont silnika M20B25. Mimo iż ma większą pojemność niczym się nie różni od silnika M20B20 oprócz tego, że jest rozwiercony. Akurat pieniędzy nie oszczędzałem bo już raz na takim oszczędzaniu się przejechałem tak, że remont wyszedł mnie w okolicach ok 4.500/5.000. Nie liczyłem dokładnie bo nawet mi się nie chciało, ale efekt jaki otrzymałem przerósł moje największe oczekiwania. Na hamowni zamiast katalogowych 170 KM otrzymałem wynik 179 nie zmieniając nic. Splanowana była tylko głowica. A wymieniłem lub zregenerowałem:

- Głowica (Firma Bosch - wymiana prowadnic, planowanie, docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy, regeneracja wałka, nowe zawory)

- Blok (także firma Bosch - szlif cylindrów, czyszczenie kanałów)

- Szlif wału

- Pierścienie

- Panewki

- Tłoki

- Uszczelniacze walu korbowego

- Nowe wszystkie uszczelki

- Regeneracja przepustnicy

- Układ zapłonowy ( nowa kopułka, paluch, kable, świece)

- Rozrząd

- Pompa wody

- Nowa chłodnica

- Nowe węże

- Sprzęgło kompletne

Oczywiście wszystko odmalowane i poskładane bardzo dokładnie. Teraz zabieram się za skrzynię biegów, wał i most. Później zawieszenie i na końcu blacha. Tak myślę, że w granicach ok 20 tyś. się zmieszczę i nikt mi nie powie że za tą cenę bym mógł sobie kupić E39 M52B28 bo to co ja teraz zrobię to będzie dla mnie i wiem co będę miał.

Opublikowano
to będzie dla mnie i wiem co będę miał.

 

Święte słowa, moim zdaniem wyczerpały temat kupowania mocniejszego silnika zamiast remontowania swojego!

Brokatrot Metallic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.