Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nie masz odzysku energii z hamowania to możesz ale musisz przekodować na 80AH.

 

A jak raczej nie mam?


Czy cos się stanie jak włoże większy akumulator i nie zrobię adaptacji na czas jazdy do mechanika?

 

Jeśli samochód jest z 2006 r. to nie masz ale żeby się upewnić rozkoduj VIN. Jeśli włożysz większy to musisz kompem zakodować taką pojemność i rodzaj akumulatora jaki wkładasz fizycznie bo inaczej będzie ładowany nieodpowiednim napięciem co przyczyni do skrócenia jego żywotności lub problemy z elektroniką jeśli będzie niedoładowany.

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,


Nie mam pojęcia jaki kupić akumulator. Aktualnie mam Banner 90ah 900a i taki był już w auci jak juz go kupiłem (kwiecień 2015)

Wiem, że przy start/stop powinien być akumulator AMG a jak ja nie uzywam tego systemu ? Po prostu mam go wyłączony (nie pamietam czy sam sie wyłączył po prostu nie działa co w sumie mnie cieszy)


Teraz najważniejsze pytanie jaki to ma byc czy koniecznie AMG czy zwykły ? Jak AMG ile Ah i A ? ile minimum ?

Geralnie chciałbym, żeby mi starczył na te 2-3 lata a nie chciałbym kupować aku za 700 zl :/ celuję cos w ok 500 zł.


BMW - E92 - 2.0 - 320i - 170 KM - 2008 rok.


Coś poradzicie? Bardzo proszę o pomoc bo jestem laikiem w tych sprawach.


Dziękuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest problem z rozkodowaniem twojego vinu. Trzeba sprawdzić czy masz na wyposażeniu odzysk energii z hamowania bo jeśli tak to musi być akumulator AGM.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie musisz kupować w ASO, na allegro jest dużo akumulatorów w technologii AGM w dobrych cenach. Możesz kupic mniejszy ale pamiętaj że trzeba zakodować nową pojemność baterii. BMW już od 2007 r. wprowadziła ten system a zwykły akumulator nie nadaje się bo nie jest odporny na wysokie spadki i wzrosty napięcia dlatego będzie cały czas niszczony aż w końcu padnie po jakimś czasie. Pasuje żeby ktoś rozkodował twój VIN aby zobaczyć wyposażenie twojego samochodu.


Ps: akumulatory żelowe nie są stosowane w samochodach z silnikiem spalinowym, AGM to inna technologia.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie tylko, że za cholerę nie moge znaleźć aku 90Ah 900a bo taki właśnie mam...


A jak to zakodować? Jak zmienie to w jakie parametry dokładne iśc?

Edytowane przez Pawulon1987
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Kup mniejszy i podjedź do kogoś kto go zakoduje. Edytowane przez guzior2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musi być 90AH, może być 92AH i w tedy nie potrzebne jest kodowanie, wystarczy sama rejestracja np. aplikacją Btool Expert lub NCS Expert, na forum jest instrukcja jak zarejestrować aku i jak zakodować w razie zmiany pojemności lub rodzaju baterii.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ampery są nie istotne, to tylko prąd rozruchowy i na to nie zwracaj uwagi. Jeśli nie chcesz kodować to kup 90AH lub 92AH ale i tak będziesz musiał zarejestrować nowy akumulator Inapą, Ncs Expert lub Btool.



Ps: A tu masz kodowanie NCS Expert:

Opublikowano
Podobne parametry ma jenox classic z kodem 092636, rzuć okiem na akumulatory jak będziesz wymieniać. Lepiej stawiać na polskie firmy, fajnie można taki akumulator kupić, a technologicznie nie ustępują od tych zagranicznych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co patrzyłem to nie posiadają akumulatorów w technologii AGM a do nowszych modeli bmw tylko taki jest zalecany.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szybkie pytanie czy jak u mnie nie działa system start/stóp to czy muszę kupować akumulator AGM?


Czy mogę kupić np taki : BOSCH S5 12V 95Ah 800A


https://allegro.pl/oferta/akumulator-bosch-s5-varta-silver-12v-95ah-800a-7619684669?utm_medium=app_share&utm_source=facebook



Pytam bo kilku dostawców akumulatorow twierdzi że nie musi być AGM...

 

Tyle się wyżej naprodukowałem a Ty nadal zadajesz te same pytania na które już odpowiedziałem :mad2:

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem po Vinie:


1CD BRAKE ENERGY REGENERATION


Czyli BEZDYSKUSYJNIE musi być AGM nawet jak mam wyłączony system start/stop ?

Edytowane przez Pawulon1987
Opublikowano
IMG-20200111-013937.jpg?


Aktualnie mój akumulator Bannera. Pytanie czy jest to AGM i czy możliwe, że jest tam od nowości tj 2008 koniec listopada?

 


Tak to jest AGM. Wszystko możliwe ze od nowości. Data powinna być wybita na klemie bodajże minusowej tydzień / rok.



Majek23

Opublikowano

Dobra czyli wiadomo, że nawet jak jest wyłączony start/stop a jest 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION to i musi być AMG.


Jaka różnica będzie między:


70Ah 760A


80ah 800A


95Ah 850A


Oczywiście w grę wchodzi tylko Bosch/VArta lub Centra.


Czy styknie ten pierwszy ? Będę śmigać BMW jeszcze te 2-3 lata i chciałbym, żeby ta ten okres wytrzymał akumulator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.