Skocz do zawartości

E90 Dziwny hałas, stukot, podczas manewrowania:-[


Capone_2005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu nasilił się w moim aucie model E90 330xd hałas stukot, przemiał nie wiem jak to określić generalnie hałas jakby miało się coś urwać, dodam że zawieszenie zostało sprawdzone i jest tip top mały luz tylko na tulejach wachliwych, mechanik stwierdził że przekładnia kierownicza. Z kolegą zrbiliśmy smarowanie i wyczuliśmy luz z prawej strony w pionie między płytą a przekładnią. Z lewej strony widać jakąś regulacje ale luz wyczuwalny niestety z prawej. Dzwoniłem do firmy regenerującej przekładnie i opisałem im objawy to stwierdzili, że oni regenerują przekłądnie które mają wycieku oleju itp. Moja nie ma żadnych wycieków. Podczas jazdy na łukach nawet z duża predkością też nic nie odczuwam jedynie przy manewrowaniu albo skręcani i ruszaniu z pierwszego biegu na drugi przy max. skręconych kołach jest słyszalny ten hałas, powiem że jest to bardzo uciążliwe dla ucha:). Może ktoś się spotkał już z takim przypadkiem, prosiłbym o pomoc. Boję się też zaprowadzać do byle Kowalskiego, żeby nie pogorszył sytuacji, wiadomo jest napęd na 4 koła. Skorzystał bym z ASO ale powiem szczerze, że w Wielkopolsce jest wielka poraszka, nawet nie mam pojęcia gdzię w Polsce jest dobry ASO BMW. Użytkuję również Mercedesa i serwisuję w ASO Garcarek to powiem szczerze, że zamkniętymi oczami mogę oddać tam auto, ludzie z pomorza tam przyjeżdzają ale BMW wielkopolska za to poraszka. Jeżeli jest ktoś w stanie mi odpowiedzięć na ten pos byłbym zgóry wdzięczny. Pozdrawiam serdecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie skoro nie ma luzów na przegubach ani wycieku to jak charakteryzuje się zużyta przekładnia kierownicza? Też na początku obstawiałem przeguby na 100% ale jak wiechałem na podnosnik i pkazano mi zawieche przód, że nie ma nigdzie luzów itp. to zgłupiałem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeguby objawiają się na skręconych kołach, przy obciążeniu. Na podnośniki możesz jedynie sprawdzić, czy nie są uszkodzone osłony lub nie wyciekł smar. To jednak nie wyklucza, że wszystko jest w porządku.

 

Parking, skręcone koła ma maxa w jedną ze stron, szyba w dół. Jeżeli stukanie / grzechotka narasta przy dodawaniu gazu, to wszystko będzie już wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko wyczuć ten hałas dosłownie ale nie raz jak skręcałem jak zazgrzytało to palpitacji serca dostawałem, a wiec postanowiłem wyczuć sprawę i najbardziej praktycznie bez przerwy hałas się powtarzał gdy jechałem na pierwszym biegu prędkością ok. 10km i skręcałem mocno slalomem w prawo i w lewo wtedy non stop słyszałem ten hałas. Już teraz mam mętlik czy to będą przeguby czy przekładnia:-[
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to na 99% coś z przeniesieniem napędu.

Myślę że na początek auto na podnośnik załączyć napęd i próbować kręcić kierownicą na podnośniku.

Jeżeli nic nie wyjdzie oznacza to że hałas wydobywa się tylko przy obciążeniu.

Jak koledzy wyże stawiam na przeguby.....a tak poza tym nie było ostatnio przypadkiem ostrej jazdy :nienie:

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artuj hałas pojawia sie tylko prze skręconych kołach i ruszani, podczas krecenia na postoju tego nie ma, jest wszystko ok wspomaganie nie buczy - servotronica też nie posiadam. Piter77 o to chodzi że nigdy nie katuje auta na skręconych kołach, ostra jazda tylko na prostej, a wiec obstawiacie panowie te przeguby??? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec dzisiaj jechałem jeszcze z jednym magikiem, który stwierdził że hałas wydobywa się z tylnego mostu i to obstawia, problem może być z satelitami, sterowanie itp. jakies inne fanaberie. Nie twierdzę, że nie ma racji ale w zagaduj zagadulę nie chce się bawić, a wiec zakończy się to wizytą w ASO, możeci mi polecić gdzie jest w Polsce nr 1 odnośnie serwisów BMW. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobne - a może nawet identyczne problemy (choć ciężko bez wysłuchania tych dźwięków mówić o ich identyczności) w moim E91 xDrive.

Podobnie jak w opisanej sytuacji te dziwne stuki, bo tak ja je interpretowałem miały miejsce podczas wolnej jazdy w zakrętach - najczęściej na rondach. Wiele prób lokalizacji przez mechaników oraz ASO nic nie dało. Po pewnym czasie zapaliły się kontrolki od ABS, napędu 4x4, układu DSC i DTC oraz od hamulca ręcznego - wszystkie na raz. W ASO powiedzieli, że to awaria napędu xDrive, ale można jeździć bez problemu, z tym iż tylko z tylnym napędem do czasu przyjęcia auta do naprawy. Po wymianie jakiegoś silnika od napędu 4x4 wszystko wróciło do normy i wszelkie stuki oraz podejrzane dźwięki zniknęły. Na szczęście auto było jeszcze na gwarancji, więc co do kosztów naprawy się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter77 chodzi o to żeby na podnośniku krecić kierownicą? Dodam że podczas jazdy nie słysze żadnego buczenia hałasu itp. związanego z mostem.

 

Tak na podnośnik...włączyć bieg i kręcimy kierownicą....powinno słychać co nie tak...puszczaj szybko sprzęgło!!!

Jeśli to nic nie da to znaczy że napęd pod obciążeniem nie działa właściwie...stawiam na przeguby

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, chciałbym odświeżyć temat. Piter77 zrobiłem tak jak mi popowiedziałeś auto na podnośnik pierwszy bieg lekko hamulec gaz i heja. Za nim jednak wiechaliśmy wyczuliśmy luz na prawej półośce nie duży ale też nie mały generalnie na przegubie wewętrznym. Natomiast jak wjechaliśmy na podnośnik to bez kręcenia kierownicą już był słyszalny hałas ale po środku auta tak jakby w skrzyni biegów dodam, że jest to manual. Natomiast kolega który podnosił auto stwierdził, że ten hałas wydobywający się z środka może być przyczyną tej prawej półośki ponieważ to łączy się z przeniesieniem napędu, generalnie nie jestem takim specjalistą żeby dokładnie powtórzyć to co on powiedział. Składając w całość to całą przygodę przypominam sobie jak jakiś czas temu delikatnie słyszałem ten hałas już wcześniej ale znacznie i owiele mniejszy i zawsze wtedy kiedy skręcałem do siebie na parkin w prawą strone może to się wydać śmieszne ale może ma to znaczenie z tą prawą półośką która sie posypała i teraz daje siwe znaki. W dniu dzisiejszym największy hałas łapię auto również podczas skrętu w prawo ale jak skręcam w lewo też jest to słyszalne. Proszę o opinie co o tym sądzicie, generalnie chodzi mi o to, że będąc na podnośniku ten hałas słyszalny był po środku nadwozia tak jakby w skrzyni biegów. Czy może być to spowodowane tą półośką czy już nie wiem co pomysły mi się skończyły. Dodam że ze skrzynią biegów nie mam żadnych problemów, nie chałasuje itd wszystko jest jak najbardziej w porządku. Teraz już zgłupiałem, bo nie wiem za co mam się zabrać, żeby zlikwidować ten uciążliwy hałas jakbym auto miało się rozpaść. Dzisiaj jechałem 240 km/h naped super auto się trzyma zero hałasu na prostej, żadnych domysłów i spekulacji. Rozmawiałem jeszcze z kolegą z Gdyni który zajmuje się sprzedażą cześci do Bmw, powiedział że nagminnie padają półośki w xd. Pozdrawiam serdecznie wszystkich zaangażowanych w temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam forummowiczów. Temat uznaję za zamknięty, problem rozwiązany. Mimo długiego oczekiwania i jeżdecznia bo niebyle jakich mechanikach nikt nie mógł zdiazgnozować usterki, zgadywali, wskazywali na przyczynne podzespołów nie związanych z usterką. Jeden człowiek temu podołał z Wielkopolski ale fanatyk Bmw i tylko te marki naprawia, a więc zaoszczędziłem na wizycie ASO i domysłach innych żeby wymienić to co nie trzeba, warto było się poświecić i być cierpliwym. W razie podobnych objawów służę pomocą. Dziękuję wszystkim którzy wypowiadali się w tym poście i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam ,

Ja mam podobny problem z napędem ,tylko że stało się tak że miałem kolizję i zgiął mi się wahacz i zapaliły się kontrolki ABS 4X4 trakcja i ręczny , po wymianie zrobiłem geometrię przodu i tyłu , samo się nie wygasiło ,podłączałem się u różnych fachowców i albo niema błędów albo jakaś przerwa CAN albo brak połączenia nikt nie potrafi zdiagnozować , lekko huczy mi łożysko w tym kole co zostało uderzone może to ma jakieś znaczenie .Pomóżcie bo jak na razie każdy chce sto złotych za podłączenie do kompa a nie ma odpowiedzi jak jest usterka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.