Skocz do zawartości

Piszczy wentylatorek we wnętrzu, tylko gdzie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy jest taka sprawa, jak w nocy jest zimno i rano wsiadam do auta i odpalam je to przez 10-15min piszczy jakiś wentylatorek, jest to niemal identyczne piszczenie jak w przypadku gdy zdychał mi wentylator na procesorze w kompie, stąd mam przypuszczenia że to jakiś wentylatorek.

Tylko nie wiem gdzie taki wentylatorek może być, czy to w panelu klimatronika? Czy może w radiu? (mam małą navi) czy gdzie jeszcze może być takie ustrojstwo?

Chciałbym się do tego dostać i jakoś to nasmarować czy coś i sprawdzić czy ma luzy itp, bo skoro teraz piszczy po dość zimnej nocy, to zimą będzie masakra, a strasznie mnie to denerwuje w trakcie jazdy.

 

P.S. Na wyłączonej dmuchawie wentylacji też piszczy więc to na 100% nie to.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Ja go wyciągałem tak :norty: Pod panelem klimatronika jest u mnie taka zaślepka, podłużna o ile dobrze pamiętam. Wyciągasz ją płaskim śrubokrętem-delikatnie. Tamtędy paluchy do środka i wypychasz, ciężko idzie, ale zawsze wyjdzie.
Opublikowano
A jak się do niego dostać?

A może psiknąć jakimś smarem w sprayu do środka? Chociaż to chyba kiepski pomysł.

Chyba najmniej inwazyjny sposób to wysunięcie najpierw radia - przynajmniej tak się wyciąga MIDa, nie wiem jak jest np z dużą NAVI - (wyciagasz do siebie gałkę od regulacji głośności i tam, pod pokrętłem tego potencjometra masz gniazdo na torxa - przekręcasz w prawo zdaje się o około 90' i puszcza Ci lewa strona radia) wusuwasz je na tyle, żeby włożyć palce i od tyłu wypchnąć panel klimatronika. Nie trzeba wtedy nic podważać śrubokrętami itp bo zawsze można wtedy niechcący sobie pokancerować śrubokrętem brzegi radia lub klimatronika.

Co do smaru to tylko na samą ośkę wentylatora po wcześniejszym rozebraniu panelu klimatronika - jest to raczej mało skomplikowane więc sobie spokojnie poradzisz.

Pzdr.

Opublikowano
Po zdjęciu radia na pewno łatwiej podda się klimatronik :cool2: Ja ostatnio robiłem tak jak pisałem, bo nie chciało mi się babrać z radiem.
Opublikowano

Dziś zaobserwowałem kolejną rzecz.

Jak przekręcę kluczyk w poz 1 na ACC to jest cisza, radio działa itp itd. A jak przekręcę na zapłon to zaczyna piszczeć. Po odpaleniu jakby od razu minimalnie słabiej piszczało a po minucie przestało.

 

Nadal myślicie, że to wentylatorek z klimatronika? Bo klimatronik przecież zapala się jak się przekręci na ACC, ale nie piszczało.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Wiatraczek od klimatronika startuje po otwarciu drzwi, a zatrzymuje sie po 15-20 minutach od zamkniecia i bezczynnosci samochodu.

To zapewne piszczy cos innego. Czy to zmienia sie wraz z regulacja wydajnosci dmuchawy nawiewu? Moze jakis silniczek sterowania rozdzialem powietrza do kabiny?

Rzeczony wiatraczek lubi czasami cichutko terkotac...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Zapomnialem, co czytalem na poczatku tematu, zawsze ide na koniec.

 

Juz sobie pomyslalem o wiatraczku chlodzacym nieoryginalne audio, ale zdjecia z galerii to wykluczyly.

 

No to mamy zagadke... Trzeba wsluchac sie dokladnie, skad to dochodzi.

 

A nie zostala Tobie przypadkiem kaseta w mechanizmie? Czasami to bydle nie chce oddawac kasety i moze produkowac rozne, dziwne dzwieki.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Raz już to kiedyś pisałem, napisze jeszcze raz :wink:

Do zdiagnozowania skąd dobiega dziwny dźwięk czy to w silniku czy jak tu w środku bardzo przydatne będą słuchawki lekarskie :cool2:

Testowane wielokrotnie.

Opublikowano
Hehe :D Można pożyczyć od znajomego mechanika, powinien mieć. Sposób może wydawać się śmieszny, ale naprawdę jest skuteczny. Zawsze tak osłuchiwaliśmy silniki od motocykli.
Opublikowano

Pomysl nie wydaje sie smieszny. U nie w robocie mechanicy w ten sposob oceniali stan lozysk tocznych silnikow. Czesto nie byl to jednak taki, zwykly stetoskop lekarski, lecz sluchawka (to, co sie przyklada) byla zakonczona pretem, lub rurka.

W tym przypadku moze byc trudniej, bo szum moze sie rozchodzic po elementach plastikowych i trudno wysluchac to z wnetrza, chyba ze wspomniana rurka.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Doszedłem już skąd wydobywa się pisk, dokładnie nad nogami pasażera, po prawej stronie nad samymi stopami jest taki otworek, z którego bardzo wyraźnie słychać pisk, wiecie może co tam jest? Co tam może piszczeć?

Może tam jest jakiś wentylatorek, który chłodzi skrzynkę bezpieczników czy coś, no bo mnie nic do głowy nie przychodzi co to może być.

Jak się dostać "za schowek" ??

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Osz kurka to trochę się nagrzebię zanim się do tego dostanę.

A od której strony się do tego dobierać? Od kabiny pod deską rozdzielczą przy nogach pasażera czy pod maską zdemontować filtr kabinowy i otwierać tą puchę z DME? Trochę boję się wyciągać DME żeby potem się nie okazało, że muszę jakieś adaptacje robić czy coś i silnik nie odpali.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

zacznij od strony maski, wymontuj obudowe filtra kabinowego i następnie odkręć pokrywe dme {chyba cztery imbusy 5}

zobacz czy jest pod sterownikiem i czy to on piszczy, może tak być ze jest ten wentylator na stopami pasażera ale niewiem bo niemam tego wentylatorka

jak już będziesz musiał wyciągać sterownik dme itp. to rozłącz akumulator i poczekaj z godzine

Opublikowano

Zaglądałem dzisiaj do tej skrzynki ze sterownikami no i trochę się przeraziłem, myślałem że tam trochę mniej tego jest.

Na razie samochód stoi z otwartą pokrywą tej skrzynki i co jakiś czas chodzę przekręcam kluczyk i sprawdzam czy w kabinie piszczy, jak w kabinie zacznie to wtedy posłucham czy w tej skrzynce też piszczy bo nie chce mi się tego wyciągać jeśli się okaże że to nie to.

Jakoś nie lubię zabawy z elektroniką bo nie wiadomo co się po tej zabawie może dziać.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

No to trochę dziwne z tymi 44*C bo ostatnio kilka razy z samego rana mi się włączył a w nocy na pewno nie było 44*C tylko bardziej koło 10 jak nie mniej.

Chociaż jak były upały też mi się włączył kilka razy.

 

Jak włączam zapłon to sam już nie wiem czy tam wentylatorek cichutko chodzi czy to elektronika taki przydźwięk wydaje.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.