Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem tutaj na forum nowy, wsumie mój pierwszy post. Od zawsze interesuję się motoryzacją. W ciągu 3 lat jak mam prawo jażdy miałem już 9 aut. I myślę nad kolejnym- zakupem e21. Ma to być bardziej ekonomiczna alternatywa dla autka wyróżniającego się w tłumu nietuzinkowego. Jestem ciekaw jak to wygląda z kosztami eksploatacji takiego starszego bmw. Od zawsze kręciłem się w świecie włoskiej i szwedzkiej motoryzacji, ale chciałbym spróbować czegoś nowego. Powiedzcie mi czy warto kupić E21?? Jak z dostępnością części?? czy pasują od jakiś innych modeli np. e30?? Jak z korozją, jakieś konkretne miejsce gdzie sprawdzić czy nie ma dziur?? mechanika to nie problem pod warunkiem że nie ma jakiś nietypowych części które zabiją mój studencki budżet. I jak z awaryjnością?? Wiem że to wiekowe auto ale moją pandą jest również wiekowa i nie mogę złego słowa powiedzieć, wystarczy o nią dbać.

 

Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

Polecam mój artykuł o E21, który ukaże się w październikowym Automobiliście... :oops:

 

E21 to tani w zakupie klasyk i prosty jak konstrukcja cepa, a przy tym bardzo wytrzymały mechanicznie. Silniki są pancerne, zawieszenie daje radę znakomicie, a hamulce, no cóż - są! Do tego świetna ergonomia, ciężkie do zatyrania wnętrze i największy i jedyny mankament - szaleńcza korozja... Jak uda Ci się znaleźć auto, które nie przerdzewiało na wylot, to jesteś w domu i szczęściarzem! Jeszcze da się takie trafić, więc szukaj, bo może to trochę zająć.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

No to chyba mnie przekonałeś do zakupu takiej E21, a jak z dostępnością części? pasują od innych modeli może? Nie ma problemu z zakupem?

 

Ps. czytałem aktualnego Automobilistę i widziałem właśnie że będzie artykuł o E21, muszę przeczytać jak się ukaże.

Opublikowano

Witam

 

Z częściami nie ma większego problemu. Zawieszenie, hamulce i części do układu kierowniczego dostaniesz w sklepach i na allegro oraz w ASO. Gorzej z częściami karoseryjnymi - oryginalne elementy do najtańszych nie należą, a rdzewieć lubią nieprzeciętnie. Zwróć uwagę na stan progów, kielichów przednich i tylnych, przyjrzyj się podłodze, także tej w bagażniku oraz miejscom łączenia elementów karoserii. Popularna jest korozja baku, który często nie nadaje się już do uratowania, a nowy w ASO, to koszt około 2000 zł. Bardzo ciężko jest już o maskę, czy drzwi w dobrym stanie z jakiegoś auta na części, więc zwróć uwagę, żeby te elementy były przyzwoite.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Polecam mój artykuł o E21, który ukaże się w październikowym Automobiliście... :oops:

no ja już się nie mogę doczekać :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
No to chyba mnie przekonałeś do zakupu takiej E21, a jak z dostępnością części? pasują od innych modeli może? Nie ma problemu z zakupem?

 

W zupełności zgadzam się z tym co matiss napisał. Jeśli chodzi o części mechaniczne, to jeszcze w zasadzie wszystko jest do dostania poza takimi specyficznymi częściami jak np. gaźnik. W mojej się sypnął i szukałem 1,5 roku :( Co do blacharki, to do dostania są jeszcze nałatwiej progi, błotniki. Dodam do tego jeszcze, żeby przed kupnem mieć zapewnione miejsce i odpowiednią ilość czasu. U mnie się skończyło i miejsce i czas. W rezultacie niestety rekinek powoli niszczeje pod chmurką, a ja się drapię po głowie co z tym fantem zrobić...

Opublikowano
Znalezienie pasjonata, który chciałby przejąć taki projekt, też nie jest proste... Może zna ktoś takiego w swoim otoczeniu?
Opublikowano
I najważniejsze w tym wszystkim jest znalezienie E21 w normalnym stanie.

Jak szukałem w niemczech żeby kupić jako drugie auto to nie dość że nie było wiele to jeszcze większość nie do jazdy.

Jedna była w miarę i kosztowała tyle co moje e46 2 lata temu :lol:

 

Niestety jest ich coraz mniej i upływający czas działa tylko na niekorzyść. Jak jest coś w dobrym stanie, to już ma swoją cenę.

U nas najczęściej potencjalny zainteresowany chce super autko najlepiej za grosze, bo przecież to stare jest... się nie da :)

Opublikowano
Znalezienie pasjonata, który chciałby przejąć taki projekt, też nie jest proste... Może zna ktoś takiego w swoim otoczeniu?

spróbuj zapytać na orr.eev.pl

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.