Skocz do zawartości

czy warto kupić e21??


lukasz_kupczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem tutaj na forum nowy, wsumie mój pierwszy post. Od zawsze interesuję się motoryzacją. W ciągu 3 lat jak mam prawo jażdy miałem już 9 aut. I myślę nad kolejnym- zakupem e21. Ma to być bardziej ekonomiczna alternatywa dla autka wyróżniającego się w tłumu nietuzinkowego. Jestem ciekaw jak to wygląda z kosztami eksploatacji takiego starszego bmw. Od zawsze kręciłem się w świecie włoskiej i szwedzkiej motoryzacji, ale chciałbym spróbować czegoś nowego. Powiedzcie mi czy warto kupić E21?? Jak z dostępnością części?? czy pasują od jakiś innych modeli np. e30?? Jak z korozją, jakieś konkretne miejsce gdzie sprawdzić czy nie ma dziur?? mechanika to nie problem pod warunkiem że nie ma jakiś nietypowych części które zabiją mój studencki budżet. I jak z awaryjnością?? Wiem że to wiekowe auto ale moją pandą jest również wiekowa i nie mogę złego słowa powiedzieć, wystarczy o nią dbać.

 

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam mój artykuł o E21, który ukaże się w październikowym Automobiliście... :oops:

 

E21 to tani w zakupie klasyk i prosty jak konstrukcja cepa, a przy tym bardzo wytrzymały mechanicznie. Silniki są pancerne, zawieszenie daje radę znakomicie, a hamulce, no cóż - są! Do tego świetna ergonomia, ciężkie do zatyrania wnętrze i największy i jedyny mankament - szaleńcza korozja... Jak uda Ci się znaleźć auto, które nie przerdzewiało na wylot, to jesteś w domu i szczęściarzem! Jeszcze da się takie trafić, więc szukaj, bo może to trochę zająć.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba mnie przekonałeś do zakupu takiej E21, a jak z dostępnością części? pasują od innych modeli może? Nie ma problemu z zakupem?

 

Ps. czytałem aktualnego Automobilistę i widziałem właśnie że będzie artykuł o E21, muszę przeczytać jak się ukaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Z częściami nie ma większego problemu. Zawieszenie, hamulce i części do układu kierowniczego dostaniesz w sklepach i na allegro oraz w ASO. Gorzej z częściami karoseryjnymi - oryginalne elementy do najtańszych nie należą, a rdzewieć lubią nieprzeciętnie. Zwróć uwagę na stan progów, kielichów przednich i tylnych, przyjrzyj się podłodze, także tej w bagażniku oraz miejscom łączenia elementów karoserii. Popularna jest korozja baku, który często nie nadaje się już do uratowania, a nowy w ASO, to koszt około 2000 zł. Bardzo ciężko jest już o maskę, czy drzwi w dobrym stanie z jakiegoś auta na części, więc zwróć uwagę, żeby te elementy były przyzwoite.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
E21 fajne auto na poczatek przygody youngtimer'em BMW.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
No to chyba mnie przekonałeś do zakupu takiej E21, a jak z dostępnością części? pasują od innych modeli może? Nie ma problemu z zakupem?

 

W zupełności zgadzam się z tym co matiss napisał. Jeśli chodzi o części mechaniczne, to jeszcze w zasadzie wszystko jest do dostania poza takimi specyficznymi częściami jak np. gaźnik. W mojej się sypnął i szukałem 1,5 roku :( Co do blacharki, to do dostania są jeszcze nałatwiej progi, błotniki. Dodam do tego jeszcze, żeby przed kupnem mieć zapewnione miejsce i odpowiednią ilość czasu. U mnie się skończyło i miejsce i czas. W rezultacie niestety rekinek powoli niszczeje pod chmurką, a ja się drapię po głowie co z tym fantem zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I najważniejsze w tym wszystkim jest znalezienie E21 w normalnym stanie.

Jak szukałem w niemczech żeby kupić jako drugie auto to nie dość że nie było wiele to jeszcze większość nie do jazdy.

Jedna była w miarę i kosztowała tyle co moje e46 2 lata temu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I najważniejsze w tym wszystkim jest znalezienie E21 w normalnym stanie.

Jak szukałem w niemczech żeby kupić jako drugie auto to nie dość że nie było wiele to jeszcze większość nie do jazdy.

Jedna była w miarę i kosztowała tyle co moje e46 2 lata temu :lol:

 

Niestety jest ich coraz mniej i upływający czas działa tylko na niekorzyść. Jak jest coś w dobrym stanie, to już ma swoją cenę.

U nas najczęściej potencjalny zainteresowany chce super autko najlepiej za grosze, bo przecież to stare jest... się nie da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.