Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ok dzieki.

Nie bede zakladal kolejnego tematu, szukalem na roznych forach na ten temat, ael nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi.

Otorz temperatura cieczy chlodzacej jaka moge osiagnac to max 82C jak jade na trasie, czasem 84C w miescie.Wiadomo,ze nie ma jeszcze zimy i bedzie gorzej.Wymieniony zostal termostat EGR - nie pomoglo, a fachowce z BMW twierdza,ze nie ma sie czym martwic.Samochod byl ostatnio na "Vechicle Check" - tez nic nei wykryli i wg nich wszystko ok.

Wiadomo iz DPF do wypalenia potrzebuje kilku czynnikow miedzy innymi odpowiedniej temperatury cieczy.Czy te 82C wystarczy do wypalenie sie DPFa, zwlaszcza pasywnie na dlugiej trasie?

Nigdy, ale to nigdy nie zauwazylem objawow wypalania filtra, zwiekszonych obrotow, czy tez zwiekszonego spalania.

Opublikowano

minimalna temp potrzebna do wypalania DPFa to 75 st dla cieczy chlodzącej a 240 st dla spalin

 

u mnie przed wymiana termostatów też nagrzewał się do ok 75 st, jeden mechanik mówił, ze wymiana termostatu nie jest taka prosta, że cieżko się odpowietrza, te diesele właśnie maja problem z dogrzewaniem itd.

 

termostaty wymienilem sam, z odpowietrzeniem nie było żadnego problemu i auto nagrzewa się do 89 st po ok 5km. Koszt termostatów w sumie niecałe 300 PLN.

 

U mnie też nic się nie zmieniło po wymianie termostatu EGR, dopiero wymiana głownego dała rezultat

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Kolego najprawdopodobnie masz do wymiany termostat główny. Dodatkowo sprawdź to na zasadzie rozgrzania auta na postoju do temp max i potem przejechanie sie i sprawdzenie czy temperatura spadła, lepiej zrób to w nocy albo nad ranem. Jeśli spadał to termostat do wymiany.
Opublikowano

Na postoju to bede pare godzin go grzal, przeciez to diesel.

Generalnie czasem sprawdzalem i stojac na postoju po jezdzie mialem np 82 C, jak roszylem ponownie i przejechalem kawalek to moze spadlo do 81C, ale wiekszych roznic nie mialem.

Opublikowano
musi osiągać 89-90 st i trzymać, nie ma wytłumaczenia, ze cieżko się nagrzewa itd.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ok dzieki.

Nie bede zakladal kolejnego tematu, szukalem na roznych forach na ten temat, ael nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi.

Otorz temperatura cieczy chlodzacej jaka moge osiagnac to max 82C jak jade na trasie, czasem 84C w miescie.Wiadomo,ze nie ma jeszcze zimy i bedzie gorzej.Wymieniony zostal termostat EGR - nie pomoglo, a fachowce z BMW twierdza,ze nie ma sie czym martwic.Samochod byl ostatnio na "Vechicle Check" - tez nic nei wykryli i wg nich wszystko ok.

Wiadomo iz DPF do wypalenia potrzebuje kilku czynnikow miedzy innymi odpowiedniej temperatury cieczy.Czy te 82C wystarczy do wypalenie sie DPFa, zwlaszcza pasywnie na dlugiej trasie?

Nigdy, ale to nigdy nie zauwazylem objawow wypalania filtra, zwiekszonych obrotow, czy tez zwiekszonego spalania.

 

Widzę że kolega też ma 520D po lifcie. Który silnik 163KM czy 177KM? Rozumiem że temperature sprawdzałeś w ukrytym menu, a jak ze spalaniem? Ile ci wychodzi średnia? Masz manuala czy automat :?:

Opublikowano

Mam manuala, 163 KM .

Spalanie nie najgorsze :na miescie 8-9 l/100 - zalezy czy korki, czy nie. na trasie srednio kolo 6.5, ale jak na autostradzie z tempomatem potrafi wziasc tylko 5.1l/100.

Ostatnio zrobilem trase UK -Polska i z powrotem - razem 4850km i srednio (wliczajkac w to Niemcy ;) ) spalil 6.4l/100

 

I tak temperature sprawdzalem w ukrytym menu.

Opublikowano
Mam manuala, 163 KM .

Spalanie nie najgorsze :na miescie 8-9 l/100 - zalezy czy korki, czy nie. na trasie srednio kolo 6.5, ale jak na autostradzie z tempomatem potrafi wziasc tylko 5.1l/100.

Ostatnio zrobilem trase UK -Polska i z powrotem - razem 4850km i srednio (wliczajkac w to Niemcy ;) ) spalil 6.4l/100

 

I tak temperature sprawdzalem w ukrytym menu.

 

Ja też mam manula 163KM spalanie tak jak u Ciebie :mrgreen: . Tempertury w ukrytm menu jeszcze nie sprawdzałem, ale chyba lepiej sprawdzić. U mnie przebieg 169000KM i jak na razie nic przy silniku nie naprawiałem :cool2: .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kolego najprawdopodobnie masz do wymiany termostat główny. Dodatkowo sprawdź to na zasadzie rozgrzania auta na postoju do temp max i potem przejechanie sie i sprawdzenie czy temperatura spadła, lepiej zrób to w nocy albo nad ranem. Jeśli spadał to termostat do wymiany.

 

witam

 

mała podpinka pod temat , mianowicie dzisiaj +14 stopni sprawdzałem temperature w ukrytym menu i na postoju 95 do 97 a po ruszeniu spada w miescie: 83 do 85 a w trasie max 83 stopnie .

Jak lece z górki to temp. spada do 76-78 stopni. przy około 110km/h.

 

Czy to normalne??

Chciałbym sie upewnic zanim pojade do ASO. Mam silnik 2.5d i nie wiem czy temperatura powinna byc taka sama jak 3.0d

 

Z gory dzięki za pomoc.

Opublikowano

Masz uwalony kolego termostat główny. One są szczelne itd, ale z wiekiem, uszkodzenie polega na tym, że otwierają się zbyt wcześnie i to dlatego. Koszt nowego około 160 zł.

 

Ja mam pytanie z innej beczki. Czym grozi jazda z temperaturą silnika 99-100 st C bez przerwy (100 st nie przekracza, ale i nie spada poniżej 96, w trasie przy stałej prędkości cały czas 99-100 st C). Czy są jakieś konsekwencje?

Opublikowano
Masz uwalony kolego termostat główny. One są szczelne itd, ale z wiekiem, uszkodzenie polega na tym, że otwierają się zbyt wcześnie i to dlatego. Koszt nowego około 160 zł.

 

Ja mam pytanie z innej beczki. Czym grozi jazda z temperaturą silnika 99-100 st C bez przerwy (100 st nie przekracza, ale i nie spada poniżej 96, w trasie przy stałej prędkości cały czas 99-100 st C). Czy są jakieś konsekwencje?

 

Sprawdź ilość płynu chłodniczego, może warto przeczyścić chłodnicę odpowiednimi środkami do czyszczenia i wymienić płyn chłodniczy. Jazda z taką temperatura nie powinna szkodzić dieslowi bo diesle lubią temperaturę. Gorzej może być latem kiedy ci to jeszcze wzrośnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.