Skocz do zawartości

328i zmiana dyferencjalu - pytania


ozi1985

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie - na samym poczatku zaznaczam ze uzylem szukajki i nie znalazlem nic co by jednoznacznie odpowiedzialo na moje pytania.

wiec przedstawie jak wyglada cala sytuacja - ostatnimi czasy wymienialem podpore walu, elastyczny lacznik na wale, te 3 gumy mocujace dyfer do sanek i przy okazji postanowilem wymienic sobie olej w dyfrze jako ze osoby ktore jezdzily u mnie w aucie na tylnim siedzeniu narzekaly ze cos wyje (ja jako kierowca nie slyszalem nic takiego a jestem dosc uwazny jesli chodzi o wszelakie dziwne dzwieki) no wiec po wyciagnieciu dyfra i wymianie oleju okazalo sie ze te flansze wychodzace na kola dosc ciezko sie kreca i jest takie uczucie jakby przeskakiwaly na kulkach na lozysku. po zlozeniu wyszstkiego spowrotem na auto bardzo niedobry objaw sie pojawil mianowicie przy ruszaniu (poczatkowo tylko troche ostrzejszym a na chwile obecna caly czas) strasznie trzesie drazkiem zmiany biegow a przy ostrym przyspieszaniu slychac i czuc az jak wal obija sie o caly kanal. wszystko zostalo ponownie sprawdzone i jest dobrze zalozone. problem pojawia sie tylko na 1 i 2 biegu i przy ostrym przyspieszaniu. jak tylko wrzuce 3 wszystko ustaje i nie ma wiecej problemu z tymi objawami. poczatkowo podejzewalem ze wal moze byc skrzywiony ale to im szybciej bym jechal tym powinno byc gorzej a tak nie jest i nic sie nie dzieje nawet przy maksymalnym cisnieciu na 4 czy 5 biegu. czy to ewidentnie oznacza most do wymiany? jesli tak to jaki most podejdzie? sprawdzalem na realoem i wg VIN'u u mnie jest 2.93 teraz. jaki inny dyfer mozna zalozyc jako ze wg wlasnie tej stronki dyfer o numerze: 33101428128 pasuje tylko i wylacznie od e46 328i w 3 odmianach nadwozia i to tyle. zekomo nie pasuje od zadnego innego e46. i teraz nasowa sie moje kolejne pytanie - jaki inny dyferencjal mozna wrzucic aby pasowal do mojego auta i ewentualnie zeby lepiej zbieral sie ze startu - nie zalezy mi na Vmax bo i tak nigdy nie jezdze az tak szybko ale przydaloby sie aby biegi byly nieco krotsze aby auto lepiej zbieralo sie ze startu

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie jak napisalem wczesniej podpora walu i elastyczny lacznik rowniez zostaly wymienione na nowe. poduszki pod skrzynia i silnikiem sprawdzone i wygladaja na zdrowe. tak jak powiedzialem dyfer nie pracowal lekko i plynnie tylko te flansze na poloskach strasznie ciezko sie krecily i byl taki efekt jakby przeskakiwaly na lozysku z kulki na kulke :(

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.