Skocz do zawartości

318tds sedan Mechanizm podnoszenia szyb - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

Mam taki problem. Ostatnio w czasie podnoszenia szyby elektrycznej bocznej od strony kierowcy w moim BMW e36 sedan coś się zerwało. Szyba zasunęła się do końca ale już nie działa jej sterowanie. Po zdjęciu tapicerki zobaczyłem urwany element widoczny na zdjęciu. Pytanie czy to można jakoś zespawać czy coś czy nowy mechanizm koniecznie muszę nabyć?

 

http://dl.dropbox.com/u/22329778/Images/BMW%20mechanizm%20podnoszenia%20szyb/2011-09-07%2016.11.24.jpg

 

http://dl.dropbox.com/u/22329778/Images/BMW%20mechanizm%20podnoszenia%20szyb/2011-09-07%2016.11.35.jpg

 

http://dl.dropbox.com/u/22329778/Images/BMW%20mechanizm%20podnoszenia%20szyb/2011-09-07%2016.11.51.jpg

Opublikowano

Puki co mechanik mi to złożył tzn. przyspawał. Działa. Jedynie co jest źle to to że jak szyba idzie na samą górę to trochę się ten mechanizm wygina bo wcześniej w momencie awarii się lekko pokrzywił. Jak się znowu zepsuje lub jak będzie więcej kasy to wymienię. Mam klimę więc rzadko otwieram szybę a poza tym idzie jesień :)

 

To jest na nitach i to w dodatku stalowych. Z trudem udało się je rozwiercić. Ale teraz mam śruby w miejscach nitów więc przekładkę już łatwo zrobić nawet samemu pod blokiem.

 

Pozdrawiam.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Ja mam troszeczkę inny problem.

Dzisiaj podczas podnoszenia szyb w moim sedanie szyba pasażera zatrzymała się ok 50mm od góry.

Już raz mi się coś takiego zdarzyło. Opuściłem wtedy szybę do końca, podniosłem i się zamknęła. Tym razem spróbowałem tego samego, ale nic to nie dało, znowu zatrzymała się.

Kilka prób nic nie dało. W końcu przytrzymałem przycisk podnoszenia szyba dojechała na 50mm od zamknięcia i dup. Coś pękło.

Boczek zdjęty, okazuje się, że spinka nie wytrzymała napięcia :D

Namierzyłem też powód całego problemu.

Otóż:

1. Szyba wyjeżdżając nie trafia "między" uszczelki (przy lusterku), tylko nachodzi na zewnętrzną uszczelkę.

2. Uszczelkę zewnętrzną mam całą popękaną i nie kiedy szyba przycina tą uszczelkę.

Chcę wyeliminować ten problem, ale muszę kupić właściwą uszczelkę (spotkałem się też z określeniem prowadnica).

Czy oprócz pozycji 11 z linka muszę kupić coś jeszcze, żeby szyba prawidłowo wchodziła "między" uszczelki?

Pomijam tu konieczność kupna spinki, to kupuję od razu jutro i to w zapasie :D

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=CB51-EUR-02-1998-E36-BMW-320i&diagId=51_2055

Opublikowano

Problem bierze się stąd że uszczelka w prowadnicy po latach klei się do szyby. Nie czujesz tego bo masz elektryczne, w manualnych ciężko kręcić korbą.

Potem coś nie wytrzymuje i pęka. Wystarczy raz w roku wpuścić w prowadnice smar silikonowy.

Przesmaruj to najpierw i zobacz, może nie będziesz musiał zmieniać uszczelki. Obejrzyj mechanizm czy się nie zgiął. Najpierw odczep dół szyby z obu śłizgów, potem opuść mechanizm na sam dół a luźną szybą spróbuj trafić w prowadnice.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie mam mały problem z moja e36. Przod szyby od strony kierowcy wpadl mi do srodka. Po sciagnieciu boczkow zauwazylam ze wszystko wypadlo ze slizgow, probowalam to naprawic ale szczerze mowiac wiecej bluzgalam niz udalo mi sie cos naprawic. W garazu mam caly mechanizm z e46. Moje pytanie brzmi czy on bedzie pasowac do mojej e36 ?
Opublikowano
Nie. Wymień te plastikowe szyny i powinno być okej, chyba że masz wygięte ramię to będzie wyskakiwać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.