Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Niedawno zakupiłem swoje pierwsze BMW - e36 318is m42 rocznik 1993.

Pomimo nienajgorszego stanu po zakupie ujawniło się kilka denerwujących bzdetów które nie pozwalają mi w pełni cieszyć się z samochodu:

 

1.

Odkryłem problem z nadmiernym poborem prądu na postoju - akumulator rozładowuje się po około 5 dniach niejeżdżenia.

Od razu po wyłączeniu silnika i zamknięciu samochodu pobór prądu jest w normie.

Po około 7-8 godzinach bez powodu wlącza się elektroniczny licznik kilometrów i wtedy pobór prądu skacze do 300 mA.

Po włączeniu i wyłączeniu zapłonu licznik gaśnie, wszystko wraca do normy na kolejne 7-8 godzin.

Licznik dziennego przebiegu zawsze resetuje się po wyłączeniu i włączeniu zapłonu. Czasami resetuje się samoczynnie także podczas jazdy.

Stan wnętrza jest całkiem niezły ale przebieg 137 tysięcy wydaje się być mało wiarygodny, więc niewykluczone, że kręcony był licznik.

Co może być przyczyną takiego problemu? Szczególnie zastanawiająca jest regularność z jaką następuje niepożądane włączanie się licznika na postoju.

 

2.

Poprzedni właściciel w swej mądrości wyciął katalizator. Zamiast niego wspawana jest najprawdopodobniej strumienica.

Strasznie denerwuje mnie brzęczenie, buczenie i cykanie dochodzące z wydechu. Planuję zakupić ten sprzęt -----> http://motoallegro.pl/nowy-katalizator-bmw-3-e36-318-is-ti-92-00-montaz-i1775908845.html. Zanim jednak wywalę na katalizator te 800zł - pytam:

Czy będzie to dobry wybór?

Czy jest może bardziej opłacalna alternatywa?

Zależy mi poprostu na tym aby samochód brzmiał tak jak seria i aby nie było żadnych problemów z mocą.

 

3.

Jak przyspiesza 318is na piątym biegu od około 2000 obr/min. ( 70 km/h)?

Może jestem za bardzo przyzwyczajony do diesli i dużego momentu obrotowego ale mam wrażenie, że samochód nie przyspiesza jak powinien.

Przy depnięciu "do podłogi" przy ww. prędkości i obrotach reakcja jest bardzo letargiczna - niemal żadna. Dopiero przy ok 3000 obr zaczyna się cokolwiek jako tako dziać ale i tak mam wrażenie, że za mało. Przy tym co prezentuje mój 318is -nawet corsa 1.3 cdti zdaje się zbierać w takich obrotach lepiej, stąd moje pytanie:

Jak powinno jechać te 140 koni, bo zastanawiam się czy taka jest charakterystyka silnika czy jednak powinienem szukać ubytków mocy?

 

 

Z niecierpliwością czekam na rady, pomysły i rozwiązania.

 

 

 

EDIT: Hmmm. Dzisiaj poszedłem jak zwykle włączyć zapłon na chwilkę i problem jakby nie wystąpił - przebieg dzienny był i po przekręceniu się nie zresetował. Nic już nie rozumiem...

Opublikowano

Ktokolwiek cokolwiek na którekolwiek z pytań?

Dzisiaj licznik o dziwo nie włączył się samoczynnie z jakiegoś powodu i przebieg dzienny także utrzymał.

Po kolejnym wyłączeniu i włączeniu zapłonu przebieg dzienny znów się samoczynnie zresetował.

Czy mogą być jakieś korelacje ze stacyjką?

Opublikowano
1 słaby akumulator ładowanie co do zegarów trzeba podmienic na inne z 4cyl pozatym poczyscic wtyczki okragłe złącza w komorze silnika 2 zamiast ladowac tyle kasy w kata wstaw tłumik srodkowy za 100zł srednica 50mm 3 is to silnik który lubi wysokie obroty dopiero przy 4200tys załacza sie disa moze posprawdzaj w jakim stanie masz wezyki podcisnienia
Opublikowano
1 słaby akumulator ładowanie co do zegarów trzeba podmienic na inne z 4cyl pozatym poczyscic wtyczki okragłe złącza w komorze silnika 2 zamiast ladowac tyle kasy w kata wstaw tłumik srodkowy za 100zł srednica 50mm 3 is to silnik który lubi wysokie obroty dopiero przy 4200tys załacza sie disa moze posprawdzaj w jakim stanie masz wezyki podcisnienia

Tak patrzę na allegro i żadnych dedykowanych tłumików nie ma (są tylko do słabszych).

To ma być jakieś uniwersalne rozwiązanie? W sklepach element "tłumik przedni" do is'a także jest niedostępny. Bardzo bym prosił o jakiś link, bo nie wiem jak inaczej tego szukać.

 

I czy wtedy napewno będzie brzmieć jak seria?

 

Jeśli chodzi o ładowanie to niedawno miałem robiony alternator - dokładnie regulator napięcia, bo pomrugiwały światła. Zrobienie tego w żaden pozytywny sposób nie wpłynęło na problem z licznikami a to właśnie te ich włączanie się powoduje skok poboru do 300 mA.

 

Jak dostać się do wtyczek w komorze silnika (gdzie się znajdują?).

Opublikowano

... tym razem zmniejszyła się częstotliwość włączania się liczników ale mały przebieg nadal resetuje się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

Pomoże ktoś zlokalizować te wtyczki w komorze?

Jakieś dalsze sugestie wydechowe?

Opublikowano
co do licznika to moim zdaniem do wymiany kondensatorki,zamiast kata za 800 zł wstaw rure o odpowiedniej średnicy a efekt będzie ten sam,co do mulenia być moze sprzegło ślizga się i nie przenosi momentu obrotowego
Opublikowano
zamiast kata za 800 zł wstaw rure o odpowiedniej średnicy a efekt będzie ten sam

 

Jak wstawię zwykłą rurkę to nie będzie brzęczeć?

Opublikowano

Zmieni, będzie pierdzieć, no może nie jak w syrenie raczej jak w polonezie :)

 

No właśnie. A ja chcę zwykły stłumiony czterocylindrowy dźwięk. Daje radę jakiś tłumik środkowy dopasować? Jeżeli tak to jaki, bo nie wiem czego na allegro szukać?

 

Coś takiego podejdzie? Miał ktoś coś podobnego? http://motoallegro.pl/tlumik-uniwersalny-przelotowy-fi-50mm-gwarancja-i1772408841.html

Opublikowano
jesli tak wyglada twój koncowy tłumik to wstawienie samej rury zamiast kata nie powinno zmienic dzwieku tłumika http://images50.fotosik.pl/1095/c33e6ed32fb0debbmed.jpg

Zmieni, będzie pierdzieć, no może nie jak w syrenie raczej jak w polonezie :)

jak bedzie pierdziec skoro w is jest na początku sam kat a tłumik srodkowy jest razem z koncowym ?? dlatego dodałem ta fotke zeby sie upewnił jaki ma tłumik

Opublikowano

Zmieni, będzie pierdzieć, no może nie jak w syrenie raczej jak w polonezie :)

 

No właśnie. A ja chcę zwykły stłumiony czterocylindrowy dźwięk. Daje radę jakiś tłumik środkowy dopasować? Jeżeli tak to jaki, bo nie wiem czego na allegro szukać?

 

Coś takiego podejdzie? Miał ktoś coś podobnego? http://motoallegro.pl/tlumik-uniwersalny-przelotowy-fi-50mm-gwarancja-i1772408841.html

włozenie takiej strumiennicy to to samo co bys dał rure G daje ale jak juz sie uparłes na ten tłumik srodkowy to jak wczesniej pisałem inwestujesz 100zł i kupujesz srodkowy tłumik np od 1.8 m40 albo jakis inny srodkowy tłumik aby miał srednice 50mm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.