Skocz do zawartości

BMW 525i m50b25 e34 24V 192KM 1992r. - instalacja gazowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Wczoraj nabyłem BMW 525i m50b25 e34 24V 192KM 1992r .

Zasilany jest jedynie benzyną.

Chciałbym założyć w nim instalację gazową i mam na to przeznaczone 3.500 zł.

Proszę wszystkich posiadających jaką kol wiek wiedzę na ten temat, którą generację instalacji gazowej wybrać no i o opinię na temat BMW z tym właśnie silnikiem.

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdro! :D

Opublikowano
Do tego silnika to tylko i wyłącznie Instalacja sekwencyjna, pod żadnym warunkiem nie pakuj się w instalacje II generacji.. Jeśli założysz markową sekwencję to nie będzie odczuwalna strata czy jedziesz na benzynie, czy na gazie. Za 3500 zł założysz już coś porządnego :)
Opublikowano

Cześć.

Tak jak jarek922 napisał - tylko sekwencja. W tej cenie, którą podałeś zmieścisz się z dobrą instalacją. Ja przestrzegam tylko przed reduktorem magic. Są przypadki, że przepuszczały gaz do układu chłodzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na fotoradary :D .Jak założysz to w porządnym warsztacie to tankować i śmigać.Na forum gdzie podałem ci link szukaj gaziarza w swojej okolicy.Jest tam naprawdę paru dobrych fachowców.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
hehe chodzilo mi o to czy uważać w zimie na jakieś sprawy związane z odpalaniem. nie wiem o co w tym chodzi bo miałem diesla wcześniej a teraz ten gaz... ten temat to dla mnie czara magia :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zimie to jest tak że im wyższa temp przełączenia na gaz tym dłuższe życie reduktora i wtryskiwaczy oraz nie występuje problem szrpania(szarpanie na zimnym mozna zlikwidować przez montaż podgrzewaczy listwy wtryskowej)Ja mam instalacje stag 300 i interfejs więc jak się robi zimno(jesień) ustawiam temp przęłączania na 35 stopni,latem ustawiam na 25 stopni.Jeszcze drobna rada nie żałuj kasy na wtryskiwacze.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam w kole i jest beznadzieja bo niby jaka to wygoda jak się zapas wala po bagażniku.Zrobisz jak uważasz ale ja bym tam upchał zwykłego walczaka między amory.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
ja mam w kole, ale zdecydowanie oradzam takiej opcji. kolo lata po bagazniku i zabiera za duzo miejsca. na domiar zlego do takiego zbiornika mozna upchac tylko 40l. widzialem zbiornik 70l, przykrecony do tylnej kanapy i daje to zdecydowanie wiecej miejsca w bagazniku.
Opublikowano
Ja mam butle w kole i polecam. A zamiast normalego kola zapasowego mozesz zakupic dojazdowke i wsadzic ja w pokrowiec. Bedzie zajmowac malo miejsca i zawsze mozna ja wyjac jak bedziesz chcial cos przewiezdz. Butli to raczej juz nie wyjmiesz. W kolo wchodzi 42l. Tez mam instalke STAG 300. Wszystko smiga jak nalezy. Wtryskiwacze Magic Jet. Nie sa to najlepsze wtryskiwacze, ale sa OK i cichutko pracuja. Praktycznie ich nie slychac.
Opublikowano
Najlepiej jak popytasz u magików od gazu. Z tego co wiem jedni montują w zderzaku a inni w klapce wlewu paliwa. U mnie wlew gazu w klapce , że się tak wyrażę był w standardzie:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
hehe chodzilo mi o to czy uważać w zimie na jakieś sprawy związane z odpalaniem. nie wiem o co w tym chodzi bo miałem diesla wcześniej a teraz ten gaz... ten temat to dla mnie czara magia :)

 

Kolego, skoro jest to dla Ciebie czarna magia, to od siebie dorzucę tylko tyle, żebyś nie zapominał o benzynie :D Zbiornika paliwa w E34 jest naprawdę pojemny, ok 90 L...

Często jest tak, że człowiek się rozkoszuje jazdą na gazie, a zapomina, że ma w samochodzie coś takiego jak pompa paliwa. Ja, co prawda miałem instalację LPG II generacji - była już w aucie, jak je kupiłem. Nie wiem, jak jest w przypadku instalacji sekwencyjnych, ale u mnie pompa pracowała non-stop. Rozkoszowałem się jazdą na tzw. "tanim paliwie miejskim" no i przez dłuższy czas nie dolewałem "pendzyny". Skutek tego był taki, że zatarłem pompę paliwa :(

Także pamiętaj kolego, że benzyna w baku musi być (i to sporo), bo pompa nie może pracować na sucho ;)

 

Nie wystarczy wlać 5 L, bo w tym baku takie 5 L to się "szwęda" gdzieś po kątach i wygląda to tak, jakbyś napluł do baku :D

 

Najlepiej by było, gdybyś zawsze miał pół baku benzyny. Dzięki temu nigdy nie zatrzesz pompy i zawsze dojedziesz do stacji - nawet wtedy, gdy na trasie zabraknie Ci gazu :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No to i ja sie wypowiem, mam taki sam silnik jak Ty, oraz mam staga.

 

Co do spalania to powiem Ci tak, mieszkam w górach i na butli 58 litrowej robie jakieś 350km. 2 miesiące temu jechałem na chorwację 4 ludzi, FULL w bagazniku ale to naprawdę full, pełny bak paliwa(jakoś pewniej się czuję;) ) klima szła non stop i na tych 58 litrach zrobiłem jakoś 500-510 km oczywiście praktycznie cały czas tempomat jechałem aż mi na benzyne przęłączy także moge powiedzieć że źródło wiarygodne:D Komputer pokazał mi średnie spalanie na poziomie 10l benzyny. Zaznacze także że na autostradach jechałem cały czas około 130-140km/h czasami więcej. Także moge powiedzieć ze z tego wyniku jestem zadowolony :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.