Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, kto pyta nie błądzi, czy ktoś próbował zregenerować odbłyśniki folią aluminiową samoprzylepną do odbłyśników dostępna np. w sklepach akwarystycznych?? Moją obawę budzi wytrzymałośc na temperaturę. Nie ma parametrów odnośnie zakresu temparatur jakie ona wytrzymuje. Ktoś próbował to może w lampach samochodowych?? Nie chcial bym zafajdać sobie i tak już kiepskich odbłyśników.
Opublikowano

:duh:

A jak juz to zrobisz to możesz spokojnie wstąpić do klubu rzemiosła.

No i opracowywać tam sposób na odzysk płynu ze spryskiwaczy......

Opublikowano

Witam!

Pomysłowość ludzka nie zna granic :lol: Zwykłą NOWĄ, nie soczewkową lampę do E30 marki no-name można kupić już za 20-30zł. W bdb stanie, używana Bosch lub Hella są niewiele droższe więc po co rzeźbić z jakąś folią. Poza tym jak chcesz ją tam wsadzić? Rozklejać odbłysnik od szkła?

 

Pozdrawiam

Krzysiek
Opublikowano

hihihi ale zawodnik - chłopie uzywane lampy kupisz za grosze albo nawet jak chcesz to możesz kupić sobie nowe podróbki w POLCAR. Jak chcesz to tez możesz dać lampy do regeneracji - chyba ZELMOT tym się zajmuje - był duży artykuł o tym w automobiliście.

A obklejac folią nie radze - żarówka halogenowa osiąga wysoką temperaturę która to może ci tą folię wypalić - więc cała twoja para pójdzie w gwizdek.

A nawiasem mówiąc po co chcesz obklejać te lampy ?? słabo świecą ?? :8)

525i 1991r. Islandgrün met.

525tds 1993r. Oxfordgrün met.

635 CSi/A 1981r. Zypresengrün met.

zielono mi .... 8)

Opublikowano

No to pojechali po Tobie.

Nie przejmuj się. Sam wykleiłem taką folią reflektor w Nissanie i zdało egzamin. Miałem tylko problem z rozklejeniem lampy.

Powodzenia

Opublikowano
w E34 w lampach hella nic nie jest klejone, odbłysnik jest przykrecany do obudowy klosza i jest uszczelka. nie wiem jak jest w e30.
Opublikowano
w E34 w lampach hella nic nie jest klejone, odbłysnik jest przykrecany do obudowy klosza i jest uszczelka. nie wiem jak jest w e30.

 

Identycznie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

E30, E34 i E32 maja dokladnie te same reflektory.

Pytanie tylko, jak ustawisz kierunek strumienia swietlnego?? najmniejsza nierownosc tej folii inawet grubosci samej folii bedzie powodowala rozproszenie swiatla...

ja bym sie nie podjal, ale powodzenia, jak dasz rade to daj znac co wyszlo

Opublikowano
Powiem wam tak. W e30 odbłyśniki nie są klejone, to po pierwsze, używki z takim samym odbłyśnikiem kupić to nie ma sensu, a nowe lampy najtaniej moge załatwić za 200 sztuka, a mam dostęp do tanich klamotów, więc jest sens powalczyć z folią za 5 zł. Regeneracja też około 50 zł kosztuje, a do tego w moich stronach nikt tego nie zrobi bo odbłyśnik jest plastikowy :(, zręsztą szkła też mam wypiaskowane więc szkoda regenerować. Próbuje poprostu przedłużyć żywot moich lamp, bo wymiana na nówki i tak mnie czeka. Włożyłem w remont silnika dosyć sporo więc narazie 400 zł na lampy to za dużo. Jedyne co mnie martwi to wspomniany strumień światła, ale chyba i soczewka i tak zrobi kerekcję a do tego to jest lepsze niż 100w żarówki w nieprzystosowanych reflektorach, które dopiero oślepiają. Co do folii zrobiłem w domu test folli, jest pewne ryzyko że się potopi. Folia naklejona bezpośrednio na żarówka topi się po dłuższej chwili, jednak odbłyśnik oddalony nawet o 3mm wytrzymał godzinę. Także jest szansa. W weekend będę wyklejał odbłyśnik i przetestuje w trasie lamy, dam znać z jakim efektem
Opublikowano

zrob prosty test, wez latarke i soczewke ( zeby bylo latwiej, chocby okulary) i zobacz ze kierunek strumienia swiatla zalezy od kata pod jakim swiatlo pada na soczewke, wiec nie ma szans zeby bylo dobrze, ale to oczywiscie tylko moja opinia...

Chrom w sprayu tez odpada, bo to wychodzi srebrny metalic (sam kiedys probowalem tym uzdrowic odblyski, wyszlo gorzej niz przed)

Natomiast zarowki 100W nie sa zlym rozwiazaniem, tym bardziej w soczewce, poniewaz kat natarcia strumienia swiatla sie nie zmienia a na odblyskach najwyzej sa braki a nie zalamania wiec nie powoduje rozblyskow, a soczewka nakierowuje odpowiednio strumoien na wyjsciu

Chyba napisalem maslo maslane, ale mialem dobre checi :)

i pamietaj ze jak nakleic to sreberno, to przy zrywaniu zejdzie razem z resztkami tego co masz.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak czytam o takich pomysłach "regeneracji" świateł to przypominają mi się czasy kiedy pod koniec lat 90-tych na forum byli tacy co chwalili się że do E30 można założyć światła od Fiata 125p, a termostat to chyba od Ursusa... :mad2:

 

Szwistaq - chciałeś BMW to licz się z wydatkami. Krzysiek napisał Ci że nową lampę do E30 można kupić już za ok. 30 PLN. Za drogo? Więc zdecydowanie nie stać Cię na BMW. Kup malucha, a jak odłożysz trochę kasy to wrócisz do BMW...

 

A potem dziwić się że tyle szrotów jeździ po drogach... :roll: :evil:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Za drogo? Więc zdecydowanie nie stać Cię na BMW. Kup malucha, a jak odłożysz trochę kasy to wrócisz do BMW...

 

Ech, ty cruelny okrutniku :!: :mrgreen:

 

Ale fakt, że oklejanie soczewki folią to kiepski pomysł.

Soczewka nie skoryguje niedokładności. Wręcz przeciwnie :!:

Elipsoidalny układ optyczny wymaga imponującej precyzji wykonania odbłyśnika, dużo większej niż w reflektorze ze zwykłym lustrem.

 

szwistaq

o żarówkach H1 100 W zamiast 55 W też zapomnij.

Ten sposób poprawy świecenia ma krótkie nogi.

 

Reflektor soczewkowy jest zrobiony niemal w całości z różnych tworzyw sztucznych, nawet jego "szkło" :!: (jeżeli dobrze pamiętam z samodzielnej wymiany świateł mijania, tylko "lupa" soczewki jest odlana z prawdziwego szkła). A plastik nie znosi temperatury wyższej, niż przewidziana konstrukcyjnie.

 

Do tego żarówka w soczewce ma niedużo miejsca. Jeżeli wkręcisz nielegalną żarówkę H1 100 W, lub nawet legalną H1 55 W Premium +30 %, będzie jej za ciepło = bardzo częste przepalanie się.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Krzysiek napisał Ci że nową lampę do E30 można kupić już za ok. 30 PLN.

 

Nowe??? Na pewno nie używki??? Gdzie???? Skoro w E30 i E34 są takie same, to ja w tej cenie poproszę od razu 6 sztuk (dla mnie i dwóch kumpli) ;) .

$M$
Opublikowano

Witam!

Mówiłem o lampach klasycznych a nie soczewkowych! I faktycznie kupowałem takowe do E30 i E21 marki neo...coś tam czyli noname za ok.30zł po klubowym upuście w Intercars w Gdańsku w zeszłym roku.

Kupowałem również klasyczne, używane w bdb stanie Bosch razem z ramką, długie+mijania za bodajże 80zł.

 

Pozdrawiam

Krzysiek
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam ponownie. Czy stać czy nie stać, to jest moja sprawa. Zanim wydam pare stówek na lampy, bo taniej soczewki kolego nie dostaniesz, chyba że w gorszym stanie od mojej :) wolę się pobawić w pomysłowego dobromira, dużo to nie kosztuje. Powiem tak, kupiłem na alegro folie do odbłysników akwarystycznych za bodajrze 5 zł i juz jeżdzę ponad 6 miesięcy i cały czas jest lepiej niż było. Odnośnie skupienia i innych parametrów lampy, powiem, że byłem na stacji diagnostycznej i wszystko jest oki. Na moje warto było sie bawić z jedna lampą przez 1 godzinę, przynajmniej mój portfel się cieszł.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Ja wiem gdzie regenerują odbłyśniki w okolicach warszawy (za otwockiem). Koszt jakieś 50 zł za sztukę. Jeżdzę na takich regenerowanych juz 1,5 roku i jest ok. Wrazie czego mogę poszukać do gościa nr telefonu.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.