Skocz do zawartości

Zwiększenie mocy 730 v8 zmiana kolektora ssącego od 740 v8??


krzyzko90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ktoś próbował już zwiększyć moc silnika 3 v8 litrowego po przez zmianę kolektora ssącego od wersji 4 litrowej v8??

Jeśli ktoś wiec coś na ten temat proszę o dane ile mocy uzyskaliście i czy jest to wogóle możliwe? kolektory są chyba podobne, bo wiem że od zwykłej 730 zamieniali kolektor ssący od 735 i dawało to przyrost mocy około 20 koni+ chip co dawało z 730 zwykłej 188konnej wersji tego silnika skok na 220 koni,ale to R6 a ja mam v8 i jestem ciekawy czy przedstawiony manewr mógłby zostać przeprowadzony i jakie z tego wiążą się plusy i minusy, z góry dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli m60b30 jest dla ciebie za słabe i myślisz o polepszeniu osiągów napewno zmiana kolektora czy chip nie przyniesie zamierzonego efektu,proponuje zmianę silnika na m60b40 lub sprzedaż auta i kupno 740.Z tym kolektorem w 730 r6 to jest mit,sama zmiana kolektora napewno nie da 20 km w 3.0 czyli 208 km jeśli 3.5 ma 211km,przy 500 cm sześciennych różnicy jest to nierealne.Tego typu przeróbka miała sens w silniku m52b28 gdzie średnica kanałów dolotowych kolektora była mniejsza niż w m50b25,m52b28 z kolektorem,przepustnicą od m50b25 dawała przyrost ok 20 km.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo i 198 z 3.0 bez kata + te 20 koni co pisze kolega od kolektora + 20 chip

Ładnie by było ale tak nie jest liczyć sobie można ale przyrosty mocy jednak nie są tak optymistyczne.

Od kolektora jeśli jest większy i dojdzie 5km bo dojdzie w górnym zakresie napewno to są wszystkie pieniądze ale straci na dole gdzie dół jest ważny bo nikt chyba nie zmienia biegów co 6 tyś obrotów i chip niech da 5-10km albo niech nie da nic tylko przesunie odcinke i już mamy efekt placebo.A podzjężdzając do zwykłego 3.5 bez kombinacji i tak objedzie bez problemu to 3.0 i tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo i 198 z 3.0 bez kata + te 20 koni co pisze kolega od kolektora + 20 chip

Ładnie by było ale tak nie jest liczyć sobie można ale przyrosty mocy jednak nie są tak optymistyczne.

Od kolektora jeśli jest większy i dojdzie 5km bo dojdzie w górnym zakresie napewno to są wszystkie pieniądze ale straci na dole gdzie dół jest ważny bo nikt chyba nie zmienia biegów co 6 tyś obrotów i chip niech da 5-10km albo niech nie da nic tylko przesunie odcinke i już mamy efekt placebo.A podzjężdzając do zwykłego 3.5 bez kombinacji i tak objedzie bez problemu to 3.0 i tak.

Czy ktoś to ogarnął...bez urazy chłopie ale naprawdę chyba sam nie wiesz co napisaleś a tak na poważnie...czy ta 730 z silnikiem M60 faktycznie jest taka słaba?Nie wiem bo nie jeździłem taka ale mialem z silnikiem M30 i nie było tak źle wiec z silnikiem V8 chyba jest o niebo lepiej.Ale jeśli za mało mocy dla Ciebie to faktycznie polecam 740i...jak dla mnie mocy nie brakuje a i spalanie nie jest tragedią.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chciałbym go zmieniać ani nic w nim
No to po co kombinujesz?Nie jestem na 100% pewien ale od 740 kolektor chyba faktycznie ma większy przekrój dolotów no i nr częsci jest inny wiec kolektor na pewno jest inny..tylko czy będzie pasować do 3.0?Pewnie coś tam mocy by przybyło...tylko ile?Bedzie do bani jak wydasz kase,narobisz się a mocy nawet nie odczujesz.Ja na Twoim miejscu dał bym sobie na luz.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczął bym od sprawdzenia silnika.:

1. ciśnienie na garach - jak mniej niż 12 bara to silnik złom ( moje 4.0 przy przebiegu 320tyś ma 13,5 na każdym garze)

2. podstawowe rzeczy typu świece, sondy, cewki - sam w zeszłym roku wymieniałem cewki i lambdy i naprawde silnik jakby zrywniejszy się zrobił. Niestety koszt tej wymiany uszczuplił mój portfel o ok 2000zł. Do dzisiaj odbija mi się ta wymiana czkawką :cry2: .

3. podłączenie kompa i sprawdzenie błędów.

 

Mam okazję jeździć nieraz 3.0 V8 ,,wody730i" i naprawde fajnie jeździ ( wiadomo nie to samo co 4.0 ale daje rade) więc może z twoim silnikiem coś nie tak.

Co do zmian kolektora to M60 jest dość nowoczesną jednostką i przy takich przeróbkach trzeba by było pogrzebać w mapach aby był jakiś efekt. Kiedyś miałem E38 ze zdrowym 3.0V8 i wiem że podjechane 4.0 nie dawało mu rady więc wszystko zależy od stanu silnika oraz skrzyni biegów (automat). Skrzynia jak przeciąga też efektu nie ma.

Kolego zacznij od podstawowych rzeczy może poprostu jakaś pierdoła nie pozwala mu rozwinąć pełnej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo i 198 z 3.0 bez kata + te 20 koni co pisze kolega od kolektora + 20 chip

Ładnie by było ale tak nie jest liczyć sobie można ale przyrosty mocy jednak nie są tak optymistyczne.

Od kolektora jeśli jest większy i dojdzie 5km bo dojdzie w górnym zakresie napewno to są wszystkie pieniądze ale straci na dole gdzie dół jest ważny bo nikt chyba nie zmienia biegów co 6 tyś obrotów i chip niech da 5-10km albo niech nie da nic tylko przesunie odcinke i już mamy efekt placebo.A podzjężdzając do zwykłego 3.5 bez kombinacji i tak objedzie bez problemu to 3.0 i tak.

Czy ktoś to ogarnął...bez urazy chłopie ale naprawdę chyba sam nie wiesz co napisaleś a tak na poważnie...czy ta 730 z silnikiem M60 faktycznie jest taka słaba?Nie wiem bo nie jeździłem taka ale mialem z silnikiem M30 i nie było tak źle wiec z silnikiem V8 chyba jest o niebo lepiej.Ale jeśli za mało mocy dla Ciebie to faktycznie polecam 740i...jak dla mnie mocy nie brakuje a i spalanie nie jest tragedią.Pozdrawiam.

 

Wydaje mi sie że jednak nie doczytałeś do końca co pisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.