Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Jako że wiele się mówi o strokerze postanowiłem pokazać na własnym przykładzie co i jak dłubię

 

Do strokera potrzeba :

 

- Wał z M52b28

- Korbowody z b28

- Tłoki z b28

- Dolot M50b25 (Niekoniecznie)

 

Co do pojemności i mocy końcowej...na razie nie spotkałem się dowodami i potwierdzeniami na wzrost mocy ...czas to sprawdzić. Zobaczymy na koniec odwiedzę hamownie .

 

Najlepszą bazą na stroker jest blok M50b25 ,żeliwny dużo wybaczy i zniesie. W moim przypadku zostanie zastąpiony silnik 2.8 M52.

 

Kiedy chcemy uturbiać nasze cacko, lepszym silnikiem okazuje się M50b25 Non Vanos ze sterownikiem o końcówce 402-405 nie posiadającym EWS. Inną zaletą tegoż silnika są korbowody ,które są krótsze niż te z M52b28 przez co zmniejsza nam się stopień spreżania i mamy gotową baze pod suszarke (turbosprężarke)

 

Ja w swoich planach na razie skupiam się na strokerze ,później będę chciał zamontować kompressor bądź turbine.

Dodatkowym elementem - w moim wypadku będzie przerobienie z automatycznej skrzyni na manual. Do tego będzie potrzebna mała modyfikacja kostki idącej do EGS czyli skrzyni biegów.

 

 

Niestety nie każdy ma warsztat i dach nad głową ale jak się chce to się potrafi :cool2: Wszystkie prace wykonuje pod chmurką

 

Tak to wygląda w czasie rozbiurki

http://img846.imageshack.us/img846/9813/bmw1v.jpg

 

 

 

 

Najlepiej by nie pomylić kolejności panewek postanowiłem po jednej przekładać ,oczywiście wszystko umyte,czyściutkie,posmarowane olejem

http://img62.imageshack.us/img62/1346/dscf2010p.jpg

 

Żeby ładnie blok wyglądał postanowiłem pomalować na czerwory jak to tjuningowe silniki wyglądają :cool2: Rzecz jasna blok uprzednio wymyty ropą ,potem myjką ciśnieniową porzyczoną od sąsiada :mrgreen:

http://img801.imageshack.us/img801/2873/dscf2012j.jpg

 

Ważną sprawą jest odpowiednie dociąganie panewek głównych. Do tego użyłem naturalnie klucza dynamometrycznego. Zaleceniem jest ok 25Nm a później 45st.Ważna uwaga.Śruby panewek głownych z bloku M50 są krótsze niż te z M52. Stopki również muszą byc z M50 gdyż różnią się lekko gniazdami i wał niestety blokuje się.Także bloki lekko się różnią od siebie wymianrami

 

http://img845.imageshack.us/img845/9894/dscf2013t.jpg

 

Sprawdziłem szczeline na pierścieniach i mam ok 0,5mm więc perfect.Przystąpiłem do wkładania tłoków,weszły jak w masełko dzięki opasce do tłoków- świetna sprawa :cool2:

 

http://img709.imageshack.us/img709/1748/dscf2014e.jpg

 

I kolej na przykręcanie panewek. Na szczególną uwagę zasługuja tu panewki .Nie moga mieć rys ,czy łuszczących elementów. Przed założeniem należy panewki dokładnie oczyścić i zamoczyć w oleju .Wg zalecen śmiało można zastosować te same śruby w przeciwieństwie do śrub głowicy

 

http://img204.imageshack.us/img204/9785/dscf2015u.jpg

 

 

Na razie tyle. postaram się jeszcze więcej zdjęć i szczegółów opisać

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Filmik pokazuje wszystko ,pomimo wiatru słychać z tyłu równą pracę silnika :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
czy mógłbyś podać koszty gratów. Proszę bardzo z hamuj ta jednostkę b jestem bardzo Ciekawy ile mocy posiada. mam planach za rok może wcześniej lub później chęci posiadania w mojej e36 mocy w granicach 220-240 KM.
Opublikowano

Najlepiej mieć 2 silniki kompletne m50 i M52. Żeby złożyć całość trzeba mieszać części.

 

mieszkam w UK więc koszty są inne. Zakupiłem silnik za 100 funtów a 2gi m52b28 miałem kompletny,więc poskładałem z 2 w sumie 3 jeden setup. Hamowac będę jak zakończę prace. na pewno dam znać

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.