Skocz do zawartości

Stroker M50 2.9l Vanos - Fotostory


DjAquaz

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Jako że wiele się mówi o strokerze postanowiłem pokazać na własnym przykładzie co i jak dłubię

 

Do strokera potrzeba :

 

- Wał z M52b28

- Korbowody z b28

- Tłoki z b28

- Dolot M50b25 (Niekoniecznie)

 

Co do pojemności i mocy końcowej...na razie nie spotkałem się dowodami i potwierdzeniami na wzrost mocy ...czas to sprawdzić. Zobaczymy na koniec odwiedzę hamownie .

 

Najlepszą bazą na stroker jest blok M50b25 ,żeliwny dużo wybaczy i zniesie. W moim przypadku zostanie zastąpiony silnik 2.8 M52.

 

Kiedy chcemy uturbiać nasze cacko, lepszym silnikiem okazuje się M50b25 Non Vanos ze sterownikiem o końcówce 402-405 nie posiadającym EWS. Inną zaletą tegoż silnika są korbowody ,które są krótsze niż te z M52b28 przez co zmniejsza nam się stopień spreżania i mamy gotową baze pod suszarke (turbosprężarke)

 

Ja w swoich planach na razie skupiam się na strokerze ,później będę chciał zamontować kompressor bądź turbine.

Dodatkowym elementem - w moim wypadku będzie przerobienie z automatycznej skrzyni na manual. Do tego będzie potrzebna mała modyfikacja kostki idącej do EGS czyli skrzyni biegów.

 

 

Niestety nie każdy ma warsztat i dach nad głową ale jak się chce to się potrafi :cool2: Wszystkie prace wykonuje pod chmurką

 

Tak to wygląda w czasie rozbiurki

http://img846.imageshack.us/img846/9813/bmw1v.jpg

 

 

 

 

Najlepiej by nie pomylić kolejności panewek postanowiłem po jednej przekładać ,oczywiście wszystko umyte,czyściutkie,posmarowane olejem

http://img62.imageshack.us/img62/1346/dscf2010p.jpg

 

Żeby ładnie blok wyglądał postanowiłem pomalować na czerwory jak to tjuningowe silniki wyglądają :cool2: Rzecz jasna blok uprzednio wymyty ropą ,potem myjką ciśnieniową porzyczoną od sąsiada :mrgreen:

http://img801.imageshack.us/img801/2873/dscf2012j.jpg

 

Ważną sprawą jest odpowiednie dociąganie panewek głównych. Do tego użyłem naturalnie klucza dynamometrycznego. Zaleceniem jest ok 25Nm a później 45st.Ważna uwaga.Śruby panewek głownych z bloku M50 są krótsze niż te z M52. Stopki również muszą byc z M50 gdyż różnią się lekko gniazdami i wał niestety blokuje się.Także bloki lekko się różnią od siebie wymianrami

 

http://img845.imageshack.us/img845/9894/dscf2013t.jpg

 

Sprawdziłem szczeline na pierścieniach i mam ok 0,5mm więc perfect.Przystąpiłem do wkładania tłoków,weszły jak w masełko dzięki opasce do tłoków- świetna sprawa :cool2:

 

http://img709.imageshack.us/img709/1748/dscf2014e.jpg

 

I kolej na przykręcanie panewek. Na szczególną uwagę zasługuja tu panewki .Nie moga mieć rys ,czy łuszczących elementów. Przed założeniem należy panewki dokładnie oczyścić i zamoczyć w oleju .Wg zalecen śmiało można zastosować te same śruby w przeciwieństwie do śrub głowicy

 

http://img204.imageshack.us/img204/9785/dscf2015u.jpg

 

 

Na razie tyle. postaram się jeszcze więcej zdjęć i szczegółów opisać

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
czy mógłbyś podać koszty gratów. Proszę bardzo z hamuj ta jednostkę b jestem bardzo Ciekawy ile mocy posiada. mam planach za rok może wcześniej lub później chęci posiadania w mojej e36 mocy w granicach 220-240 KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej mieć 2 silniki kompletne m50 i M52. Żeby złożyć całość trzeba mieszać części.

 

mieszkam w UK więc koszty są inne. Zakupiłem silnik za 100 funtów a 2gi m52b28 miałem kompletny,więc poskładałem z 2 w sumie 3 jeden setup. Hamowac będę jak zakończę prace. na pewno dam znać

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.