Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, mam zamiar kupić e46 320Ci tournig po lifcie i stąd pytanie: czym się różni 320i od 320Ci oprócz mocy i jakie macie opinie o tym aucie. Wcześniej myślałem żeby kupić 320d ale będzie nim jeździła moja żona i będzie robić krótkie odcinki więc niema sensu kupować ON a tak to jej założę dobrą sekwencje i będzie sobie śmigać. Proszę pisać wszystko co wiecie na temat modelu 320Ci bo mało o nim w necie, pozdrawiam.
Opublikowano
Zasadniczo 320Ci rózni się od 320i przede wszystkim tym, że 320Ci to nadwozie coupe a 320i to sedan/touring :mrgreen: Poza tym jest jeszcze 320ti czyli compact ;) Wszystkie wersje nadwoziowe silniki mają te same :)
Opublikowano

Po prostu na autocentrum standardowo piszą głupoty :duh:

Co do silników trochę źle się zrozumieliśmy, chodziło mi o to, że w każdej wersji nadwoziowej można spotkać te same silniki. Oznaczenia 316, 318, 320 i 323 są w przypadku BMW nieco mylące, nie oznaczają pojemności, a raczej odnoszą się do osiągów silnika. 316 nie ma wcale pojemności 1.6L a 318 1.8, z kolei pod oznaczeniem 320 do 2000r. występowały silniki 2L 150KM, a po 2000r były to 2,2L 170 KM :)

Więcej info znajdziesz np. tu:

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/

aczkolwiek tam też nieco brakuje do kompletu :-|

 

Jeśli chodzi o litery w oznaczeniach modeli to "i" oznacza silnik benzynowy, "d" diesla, dodatkowe "C" oznacza coupe, a "t" compacta.

Opublikowano
Witam , zamierzam kupic BMW 318/320 Ci , i w tej właśnie sprawie pisze , jako posiadacze takich aut możecie mi podpowiedzieć który model lepiej wybrać, interesuje mnie też rozrząd , z tego co sie orientuje 318 ma łańcuszek a co do 2.0 nie mam pojęcia , mam na wydanie koło 20 - 23 tyś , silnik najlepiej z łańcuszkiem rozrządu , jak sie da to z gaem , kupie cos rozsadnego za ta cene ?
Opublikowano
Silniki R6, czyli od 2L w górę też są na łańcuchu, w sumie im większy tym lepszy, ale z mocą jest tak, że szybko się przyzwyczaisz i zawsze będzie Ci mało :mrgreen:
Opublikowano
to czyli 320 Ci też ma łańcuch i następne w zwyż tez są na łańcuchu ? 150 km mam teraz ( rover 75 V6 ) na nasze drogi wystarcza :)
Opublikowano
to czyli 320 Ci też ma łańcuch i następne w zwyż tez są na łańcuchu ? 150 km mam teraz ( rover 75 V6 ) na nasze drogi wystarcza :)

 

Tak, wszystkie od 320 wzwyż to rodzina silników sześciocylindrowych z rozrządem na łańcuchu :) Nie wiem jak prowadzi się Rover 75, ale ja przesiadając się z e46 do jakiegokolwiek innego auta czuję się jakbym płynął pontonem -to tak w temacie czy warto kupić :mrgreen:

Opublikowano

Rover jest zbudowany na e46 , zawieszenie ukł kierowniczy wszystko od BWM wiec tez jest niczego sobie , ale prace tego V6 chcialbym słyszec w BMW :)

 

a czy sa jakies wady z silnikami lub inne problemy z Ci ?

 

o 320d nie ma zbyt dobrych opinni w sieci

Opublikowano

BMW ma cylindry w rzędzie, V6 nie usłyszysz :)

Nie są to nowe auta więc wszystko zależy od tego, jak dbał o nie poprzedni właściciel. Silniki benzynowe są raczej bezawaryjne i mało kłopotliwe w obsłudze, oczywiście zdarzają się bolączki typu problemy z czujnikami, a silniki M54 lubią podjadać olej. Eksploatacja wbrew pozorom nie jest jakaś kosmicznie droga (ale oczywiście nie jest to VW), jeśli masz jakiekolwiek pojęcie i lubisz pogrzebać przy aucie sam to praktycznie wszystko jest do ogarnięcia samemu, szczególnie że w necie pełno jest różnego rodzaju tutoriali i DIY. Jeśli chodzi o sam model Ci to mechanicznie praktycznie nie różnią się one od sedanów, za to karoseria nie ma z nimi ani jednego elementu wspólnego, począwszy od blach, a skończywszy na lusterkach.

Przyjemność z jazdy i wygląd rekompensują wszystkie wady - i bierz pod uwagę, że jak kupisz raz BMW to już raczej nie zmienisz marki :mrgreen:

Opublikowano
więc chyba kupie 320i touring lub w sedanie, chociaż dziecko małe w rodzinie :lol: i kupie juz poliftingowego. Chyba że proponujecie inny silnik? co dobrze by się sprawował na krótkie odcinki żony, może 325i?? proszę o pomoc gdyż z bmw to tylko e30 miałem pierwszy model :cool2: z silnikiem 1.8 :wink:
Opublikowano
Wszystko zależy od tego czy żona lubi szaleć czy nie :mrgreen: Każdy silnik począwszy od 320i zapewnia niezłą dynamikę więc jeśli żona niekoniecznie chce szaleć to ja szukając autka skupiłbym się bardziej na dobrym stanie technicznym niż konkretnym silniku :)
Opublikowano

a czy mozna kupic zadbany egzemplaż Ci do 20 tyś , i dlaczego cenowo są dużo drozsze od np sedanów , nie różniąc sie rocznikami ?

czy do 2.0 nadaje sie LPG ? :)

Opublikowano
Do 20tys. o zadbaną raczej będzie ciężko, co najwyżej 318Ci i to z bólem. Z natury coupe są lepiej wyposażone, na starcie były droższe, no i pseudosportowe samochody zawsze lepiej trzymają cenę :) Nadają się do gazu, tylko potrzebujesz porządną instalację.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomyłka :nienie: A co z naszym ulubionym M40? Mówię tylko o e36.

 

Salo, Twój 318i ma łańcuch.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.