Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

moje e39 po kompleksowym remoncie zawieszenia zaczęło ściągać prawo, wymienione zostały: przednie amortyzatory sachs, wahacz prawy górny lemforder, 2x drążek kierowniczy kpl lemforder łączniki stabilizatora lemforder.

Przed wymianą zawieszenie pukało aż miło i padł lewy amortyzator a mimo to auto jechało prosto nic nie ściągało, teraz nie stuka i prowadzi się bardzo dobrze ale ściąga w prawo nie jakoś dramatycznie mocno ale jednak. Zbieżność ustawiona dodam, że ściąganie zauważyłem zaraz po wyjechaniu z warsztatu jak przy 100kmh puszczę kierownicę to z lekkim opóźnieniem autko zaczyna zjeżdżać na prawo występuje to na 2kpl kół zaciski nie zapieczone (koła się nie grzeją) tak sobie wymyśliłem teorię, że może to wina wymiany wahacza tylko z jednej strony i może ma inną długość od oryginału? Pojechałbym na kompleksowe ustawianie kątów zawieszenia ale w mojej wiosce na trzech stacjach robią tylko zbieżność na laserach, może ktoś poleci warsztat z ustawianiem kątów zawieszenia w obrębie gorzowa wlkp?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kątów z przodu się nie ustawia.Wymiana wahacza też się nie ma nic do tego.Ewidentnie jest źle ustawiona zbieżność,może nie kosmicznie mocno wystarczy naprawdę ułamek milimetra żeby auto ciągnęło w lewo/prawo.Musi byc naprawdę dokładny sprzęt ja trafiłem dopiero za 3 razem na warsztat który zrobił to dobrze i mają naprawdę dobry nowy sprzęt.A w jednym to gorzej rozregulowali niż było.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

A jak jest lewe koło ciut bardziej pochylone niz prawe, to ma znaczenie, ze lekko sciaga w prawo?

Pochylenie lewego przedniego kola u mnie jest zwiazane z tym, ze auto lekko siedzi na prawą stronę. Czyli słynny problem wiekszosci ludzi z 5-er.

Gdy recznie podniesiemy auto z prawej strony, automagicznie lewe kolo wchodzi w prawidłowy kąt pochylenia.

Opublikowano

sama wymiana obu drążków może być przyczyną ściągania skoro nie zrobiłeś geometrii

no i amortyzatory zamontowane niezgodnie ze oznaczeniami na nich też będą powodować ściąganie ale tego nie wyregulujesz a tylko musisz je prawidłowo zamontować

Opublikowano
zbieżność była ustawiana 2x i za każdym razem tak ściąga chciałem ustawić właśnie kąty ale skoro kolega mówi że się nie ustawia to pozostaje tylko opcja źle zamontowanych amorków ale jak mogę to sprawdzić ? są na nich jakieś znaki? chodzi pewnie o ustawienie kielicha o który opierają się sprężyny tam jest taki jakby ogranicznik. odbiegajac od tematu ostatnio znowu zaczęły mi bić tarcze 3 kpl w ciągu dwóch lat te były z aso wytrzymały pół roku! Chyba teraz zmienie zaciski z tarczami bo to jest niemożliwe żeby wichrowały się same z siebie chociaż sprawdzałem zaciski ze 100 razy po podniesieniu auta klocki odbijaja koła kręcą sie bez obcierania i felgi nie grzeją się po trasie. Co jest z tymi tarczami w e39 !? Jak chciałbym zmienić tarcze na poliftowe to wystarczą większe zaciski i klocki czy coś jeszcze trzeba zmienić?
Opublikowano
jak sprawdze te amorki od wewnatrz z kanalu czy od strony kola? rozumiem ze jak kreski nie bedzie widac to trzeba je przekrecic? da sie to zrobic bez ich wyciagania ? mam wrazenie ze to moze byc powod sciagania . Jezeli chodzi o bicie tarcz to umnie wine ponosily tarcze bo po ich wymianie bicie ustawalo zawsze na pare miesiecy za wyjatkiem brembo ktore zaczely bic po tygodniu! dzieki za sugestie w wolnej chwili sprawdze zawias i pomecze sie z dzwoniacym walem . przepraszam za pisownie ale pisze z telefonu
Opublikowano

Aha, L i R to jedno, a ponoc springi muszą byc tez specyficznie zalozone. Tak jak widac na tych zdjeciach to juz chyba zle, bo koniec sprezyny dochodzi do ogranicznika (wycięcia) talerzyka. Z tego co slyszalem, to ma się konczyc nieco wczesniej?'

 

Niestety musze przypilnować mechanika czy mi to dobrze zakłada.

Opublikowano
Aha, L i R to jedno, a ponoc springi muszą byc tez specyficznie zalozone. Tak jak widac na tych zdjeciach to juz chyba zle, bo koniec sprezyny dochodzi do ogranicznika (wycięcia) talerzyka. Z tego co slyszalem, to ma się konczyc nieco wczesniej?'

moim zdaniem na to ta guma ma taki kształt że ma dochodzić razem z fedrom do końca tak jak na fotce

co do amorków znaczek ma być w szczelinie tej którą ściska śruba gdy już wszystko zamontowane

nie wiem czy dobrze pamiętam ale naklejka wchodzi w zwrotnicę więc pierw cza ustawić a następnie amorek wsunąć do zwrotnicy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.