Skocz do zawartości

e39 3.0d touring sciąga w prawo


szatann

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

moje e39 po kompleksowym remoncie zawieszenia zaczęło ściągać prawo, wymienione zostały: przednie amortyzatory sachs, wahacz prawy górny lemforder, 2x drążek kierowniczy kpl lemforder łączniki stabilizatora lemforder.

Przed wymianą zawieszenie pukało aż miło i padł lewy amortyzator a mimo to auto jechało prosto nic nie ściągało, teraz nie stuka i prowadzi się bardzo dobrze ale ściąga w prawo nie jakoś dramatycznie mocno ale jednak. Zbieżność ustawiona dodam, że ściąganie zauważyłem zaraz po wyjechaniu z warsztatu jak przy 100kmh puszczę kierownicę to z lekkim opóźnieniem autko zaczyna zjeżdżać na prawo występuje to na 2kpl kół zaciski nie zapieczone (koła się nie grzeją) tak sobie wymyśliłem teorię, że może to wina wymiany wahacza tylko z jednej strony i może ma inną długość od oryginału? Pojechałbym na kompleksowe ustawianie kątów zawieszenia ale w mojej wiosce na trzech stacjach robią tylko zbieżność na laserach, może ktoś poleci warsztat z ustawianiem kątów zawieszenia w obrębie gorzowa wlkp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Kątów z przodu się nie ustawia.Wymiana wahacza też się nie ma nic do tego.Ewidentnie jest źle ustawiona zbieżność,może nie kosmicznie mocno wystarczy naprawdę ułamek milimetra żeby auto ciągnęło w lewo/prawo.Musi byc naprawdę dokładny sprzęt ja trafiłem dopiero za 3 razem na warsztat który zrobił to dobrze i mają naprawdę dobry nowy sprzęt.A w jednym to gorzej rozregulowali niż było.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest lewe koło ciut bardziej pochylone niz prawe, to ma znaczenie, ze lekko sciaga w prawo?

Pochylenie lewego przedniego kola u mnie jest zwiazane z tym, ze auto lekko siedzi na prawą stronę. Czyli słynny problem wiekszosci ludzi z 5-er.

Gdy recznie podniesiemy auto z prawej strony, automagicznie lewe kolo wchodzi w prawidłowy kąt pochylenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama wymiana obu drążków może być przyczyną ściągania skoro nie zrobiłeś geometrii

no i amortyzatory zamontowane niezgodnie ze oznaczeniami na nich też będą powodować ściąganie ale tego nie wyregulujesz a tylko musisz je prawidłowo zamontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbieżność była ustawiana 2x i za każdym razem tak ściąga chciałem ustawić właśnie kąty ale skoro kolega mówi że się nie ustawia to pozostaje tylko opcja źle zamontowanych amorków ale jak mogę to sprawdzić ? są na nich jakieś znaki? chodzi pewnie o ustawienie kielicha o który opierają się sprężyny tam jest taki jakby ogranicznik. odbiegajac od tematu ostatnio znowu zaczęły mi bić tarcze 3 kpl w ciągu dwóch lat te były z aso wytrzymały pół roku! Chyba teraz zmienie zaciski z tarczami bo to jest niemożliwe żeby wichrowały się same z siebie chociaż sprawdzałem zaciski ze 100 razy po podniesieniu auta klocki odbijaja koła kręcą sie bez obcierania i felgi nie grzeją się po trasie. Co jest z tymi tarczami w e39 !? Jak chciałbym zmienić tarcze na poliftowe to wystarczą większe zaciski i klocki czy coś jeszcze trzeba zmienić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sachsy mają naklejki z pionową kreską i oznaczeniem "L" i "R"

kreska musi być w rozcięciu zwrotnicy

literki są na kresce właściwej dla strony

co do bicia tarcz to najczęstszą przyczyną nie są tarcze a nowy luz w zawieszeniu

tu tu widać na drugiej fotce

http://moto.allegro.pl/bmw-e39-amortyzatory-sprezyny-m-technik-sachs-m-i1746884769.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdze te amorki od wewnatrz z kanalu czy od strony kola? rozumiem ze jak kreski nie bedzie widac to trzeba je przekrecic? da sie to zrobic bez ich wyciagania ? mam wrazenie ze to moze byc powod sciagania . Jezeli chodzi o bicie tarcz to umnie wine ponosily tarcze bo po ich wymianie bicie ustawalo zawsze na pare miesiecy za wyjatkiem brembo ktore zaczely bic po tygodniu! dzieki za sugestie w wolnej chwili sprawdze zawias i pomecze sie z dzwoniacym walem . przepraszam za pisownie ale pisze z telefonu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, L i R to jedno, a ponoc springi muszą byc tez specyficznie zalozone. Tak jak widac na tych zdjeciach to juz chyba zle, bo koniec sprezyny dochodzi do ogranicznika (wycięcia) talerzyka. Z tego co slyszalem, to ma się konczyc nieco wczesniej?'

 

Niestety musze przypilnować mechanika czy mi to dobrze zakłada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, L i R to jedno, a ponoc springi muszą byc tez specyficznie zalozone. Tak jak widac na tych zdjeciach to juz chyba zle, bo koniec sprezyny dochodzi do ogranicznika (wycięcia) talerzyka. Z tego co slyszalem, to ma się konczyc nieco wczesniej?'

moim zdaniem na to ta guma ma taki kształt że ma dochodzić razem z fedrom do końca tak jak na fotce

co do amorków znaczek ma być w szczelinie tej którą ściska śruba gdy już wszystko zamontowane

nie wiem czy dobrze pamiętam ale naklejka wchodzi w zwrotnicę więc pierw cza ustawić a następnie amorek wsunąć do zwrotnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.