Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem z autem. Straciło przyspieszenie. Moje problemy z autem rozpoczęły się jakieś 2000 km temu. Kiedy to pierwszy raz miałem problem z rozruchem auto odpaliło po kilku sekundach przytrzymania rozrusznika. Przyczyną był pęknięty wężyk powrotny z wtryskiwaczy. Wymiana wężyka na nowy rozwiązała problem, ale w aucie pozostało kilka problemów. Jednym z nich jest nierówna praca silnika podczas rozruchu przez jakąś sekundę obrotomierz wskazuje obroty powyżej 1000 następnie się stabilizowały i wszytko ok(dziwne jest to że problem występuje tylko gdy poziom paliwa jest niższy niż 1/2, pompka paliwa w zbiorniku sprawna). Niestety stan się pogorszył gdyż auto straciło moc. Prawie nie podjechało pod wzniesienie. Podjechałem na komputer ale nic nie wykazało. Rozpocząłem naprawę na własną rękę. Odkręciłem wąż z EGR okazało się iż znajduję się w nim olej. Po analizie okazuję się, że olej przywędrował z odmy poprzez turbo i intercooler. Czy wyczyszczenie odmy rozwiąże problem oleju w EGR? Ale spadek mocy nie bierze się z EGR. Przyczyną prawdopodobnie jest uszkodzony wężyk pod kolektorek dolotowym powietrza ten z logo BMW nad świecami. Pod kolektorem podpięty jest wężyk jest czarny o długości koło 25 cm druga końcówka jest pęknięta i wygląda jakby pękła i spadła. Nie mam pojęcia gdzie powinna być wpięta 2 końcówka. Na schemacie

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CJ51&mospid=47453&btnr=11_1463&hg=11&fg=45 element 5 posiada na końcu trójnik gdzie jeden końcówka poprzez jakiś układ elektroniczny otwiera EGR. w okolicy tego trójnika z kolektora dolotowego wychodzi wspomniany wężyk, gdzie powinna być podłączona 2 strona. Mój EGR posiada wyjście na jeden wężyk prowadzi on do elektrozaworu(albo inaczej się to nazywa), następnie z elektrozaworu wychodzi i wchodzi do wspomnianego trójnika. Można prosić o jakąś poradę gdzie podłączyć 2 koniec. Podczas uruchomienia silnika słychać jakiś szum powietrza podobny jak z kompresora do pompowania kół. Będę wdzięczny za informację co może być przyczyną nierównej pracy po rozruchu oraz gdzie podłączyć ten wężyk.

Opublikowano
koło filtra paliwa masz kostkę, podobną do tego zaworu do którego podpięty jest egr i tam musisz mieć luźne wyjście na ten przewód.
Opublikowano
dziękuję za odpowiedz. Dokładnie tak. Może trochę zakręciłem właśnie tej kostki szukałem. Bo jak pisałem wężyk zaczepiony jest tylko z jednej strony. Dodatkowo wyczyściłem EGR. Kostka u mnie przykręcona była na tej samej śrubie co filtr paliwa a wejście wężyka jest od spodu więc nie mogłem znaleźć gdzie go podłączyć. Nie mogłem kupić oryginalnego wężyka to kupiłem paliwowy(średnica ta sama) i działa jak złoto. Niestety nie miałem okazji wypróbować auta na trasie ale na mieście jest perfekt ładnie ciągnie. Można używać tego samego wężyka co przelewowy z wtrysków czy powinien być jakiś specjalny. Starego nie założę bo wiek zrobił z nim swoje.
Opublikowano
Ja mam założony ten sam co przelewowy. kupiłem na metry kawał przewodu i pociachałem na kawałki i powymieniałem wszelkie możliwe przewody , chodzi jak złoto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.