Skocz do zawartości

marko472

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Czarne E36 318TDS Compact 1996

Osiągnięcia marko472

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Aby odkręcić tą śrubkę potrzeba kupić odpowiedni klucz. Nazwa to trox taki jak tu http://allegro.pl/polmar-neo-09-516-klucze-trox-magnetyczne-9-szt-i3123082882.html Jaki dokładnie rozmiar nie pamiętam. Ogólnie klucz nie musi być markowy wystarczy tani bo siły są małe. Jak wykręcisz tą śrubkę to trzeba ściągnąć cześć uchwytu zewnętrzną. 2 śrubka będzie widoczna po ściągnięciu części uchwytu u góry. Aby zdjąć opaskę na uchwycie do otwierania drzwi trzeba odciągnąć tyłem i przesunąć do przodu. Co do zaczepów u mnie było 10 dookoła drzwi. Ja miałem oderwane od tapicerki. Ogólnie taki zacisk strasznie trudno wypiąć. Wypina się zaciski podważając je. W moim wypadku przykleiłem zaciski do tapicerki i zapięły się idealnie ponownie. Trzeba uważać aby nie oderwać ich od tapicerki. Ja mam bez airbag. Z tego co wiem trzeba odłączyć akumulator i odczekać jakiś czas.
  2. To zależy od okoliczności Na mieście mam raczej małe trasy silnik zimny. Szkoda mi turbiny i przy jakiś 2000 zmieniam bieg. Jak ciepły to przy 2500. A jak korek to przy 1000-1100 na 2 i noga z gazu. Trzeba korzystać z zalet tds. I hamowanie silnikiem.
  3. To zależy: -Od nogi. Od pomiaru: - U mnie komp zawsze wskazuje więcej o jakiś 0.5-1 l. Moje spalanie 6,3 L po przejechaniu 670 km z czego 400 km trasa reszta po mieście do pracy. Spalanie 7,8l osiągnąłem jeżdżąc tylko i wyłącznie po mieście i to w zimie na małych odcinkach. Jadąc na trasie 90km/h spalanie 5,3 l. Jeżdżę w 2 osoby, czasami z pełnym bagażnikiem w trasie. Tankuje na shellu pod korek, reset licznika. Przy kolejnym tankowaniu kolejny pomiar i takie wyniki. Nie zawsze na stacji 1l to 1l. Spalanie 7,5l na trasie osiąga kolega ale on ma 6 cylindrów w benzynie.
  4. Wygląda na łożysko mc-persona lub nakrętka amora ze strony która jest wyżej. Łatwo to sprawdzisz podnosisz maskę, wyciągasz kapselek nakrętki amora. Jeśli pod podkładką widać kuleczki to jest ok. Jeśli ich nie ma to wiesz w czym problem.
  5. Jak na moje są 2 opcję: zepsuty termostat, urwany wirnik pompy wodnej. Z tego co wiem: jedyna opcja to rozebrać i sprawdzić.
  6. Wyjedz na polną drogę. Rozpędź auto wciśnij hamulec i sprawdź czy wszystkie koła równo hamują. Jak masz ABS to kresek nie będzie ale jakieś znaki powinny zostać na piasku.
  7. Jeśli chodzi o samoregulatorki to cóż oczyścić nasmarować i gitara. U mnie założyłem odwrotnie sprężynki aby ta blaszka co obraca nakrętkę bardziej do niej dolegała. Faktem jest, że one robią to samo co linka jak masz ręczny zaciągnięty to samoregulatorki nic nie robią. Jeśli chodzi o poziom pedału to wygląda na zapowietrzony. Na 99% jest zapowietrzony. Cóż mocniejsze wciśnięcie pedału nie wiele daję bo powietrze w rurkach się spręża. Jak dobrze odpowietrzyć to potrzeba 2 osoby, jedna siedzi w kabinie 2 przy odpowietrzniku. Osoba w kabinie musi podpompować hamulcem i gdy po wciśnięciu nie opada wciska mocno pedał. Wtedy 2 osoba delikatnie odkręca odpowietrznik upuszcza trochę płynu. Należy nie dopuścić do opuszczenia pedału na podłogę. Zakręcamy odpowietrznik, puszczamy pedał i od początku. Dużo płynu musi upłynąć zanim uzyskamy odpowietrzony układ. Zakładając, że masz bąbelek powietrza pod fotelem kierowcy, to zanim go odpowietrzysz to będziesz musiał czynność powtórzyć min 20 razy. Trzeba pamiętać o poziomi płynu w zbiorniku oczywiście.
  8. Co prawda moje auto to 318TDS Compact klima manualna sprawna. U mnie wygląda to tak na przyciskach z klimą są lampki niebieskie. Wciskam przycisk i nic się nie dzieję. Ustawiam temperaturę przełączam dmuchawę wtedy zapala się lampka. Jak dla mnie oznacza to, że klima chodzi. Dmucha zimnym powietrzem. Na jakiej podstawie określacie, że sprężarka nie chodzi? Jeśli chodzi o chłodnicę to w TDS są 3(chłodnica płynu, intercooler i klima, pozostałe pominę). Do tego 3 wiatraki. 2 zamontowane przed chłodnicą elektryczne,oraz jeden zamontowany na silniku tzw visko. Jeśli chodzi o klimę nie radzę uruchamiać nie nabitej. Razem z gazem do układu zostaje również wprowadzona substancja smarująca. Nie wiem jakie będą skutki pracy sprężarki gdy nie będzie smarowana.
  9. marko472

    316 Compact Mokro... :(

    Znajmy o którym pisałem miał wodę w tych miejscach. Autko ma może szyberdach tamto miało i właśnie jakiś przewód odprowadzający wodę dostał przeciek. 2 opcja bardziej prawdopodobna to uszkodzona uszczelka w drzwiach woda sączy się po drzwiach aby spokojnie ściec na podłogę. Nagrzewnica w tym wypadku odpada jak by miała taki przeciek już dawno zabrakłoby płynu chłodniczego :)
  10. marko472

    318TDS Compact bez mocy

    dziękuję za odpowiedz. Dokładnie tak. Może trochę zakręciłem właśnie tej kostki szukałem. Bo jak pisałem wężyk zaczepiony jest tylko z jednej strony. Dodatkowo wyczyściłem EGR. Kostka u mnie przykręcona była na tej samej śrubie co filtr paliwa a wejście wężyka jest od spodu więc nie mogłem znaleźć gdzie go podłączyć. Nie mogłem kupić oryginalnego wężyka to kupiłem paliwowy(średnica ta sama) i działa jak złoto. Niestety nie miałem okazji wypróbować auta na trasie ale na mieście jest perfekt ładnie ciągnie. Można używać tego samego wężyka co przelewowy z wtrysków czy powinien być jakiś specjalny. Starego nie założę bo wiek zrobił z nim swoje.
  11. marko472

    316 Compact Mokro... :(

    A deszcz w tym okresie pada? W jakim konkretnie miejscu jest mokro? Szukaj miejsc szczególnych typu wyloty powietrza, kanałami tego typu może przemieszczać się ciecz zupełnie z innych miejsc.
  12. marko472

    316 Compact Mokro... :(

    Raczej nagrzewnica ale równie dobrze może być coś innego, jakiś przewód doprowadzający płyn do nagrzewnicy itp. Ale musi ubywać płynu. Nie wiem jak dużo wyciekło do środka. Jeśli ilość cieczy w środku jak znaczna, musiałaby zostać zauważona na poziomi płynu chłodniczego. W kompakcie można poszukać miejsca wycieku na własną rękę. otwierasz schowek 4 wkręty od strony drzwi jeszcze jeden na dole 3 albo 2. wyciągasz schowek i masz dostęp do wnętrza. Podobnie od strony kierowcy. I naproście w świecie szukasz skąd dociera ciecz. Na 90 % jest to cieć z układu chłodniczego. Ale istnieją inne przyczyny. Może być uszkodzony system odprowadzania wody podczas opadów. Znajomy miał w inny aucie problem właśnie z pękniętym jakimś przewodem od odprowadzania wody. Sprawdź czy to jedyne mokre miejsca w środku szukaj na dachu.
  13. marko472

    318TDS Compact bez mocy

    Witam, Mam problem z autem. Straciło przyspieszenie. Moje problemy z autem rozpoczęły się jakieś 2000 km temu. Kiedy to pierwszy raz miałem problem z rozruchem auto odpaliło po kilku sekundach przytrzymania rozrusznika. Przyczyną był pęknięty wężyk powrotny z wtryskiwaczy. Wymiana wężyka na nowy rozwiązała problem, ale w aucie pozostało kilka problemów. Jednym z nich jest nierówna praca silnika podczas rozruchu przez jakąś sekundę obrotomierz wskazuje obroty powyżej 1000 następnie się stabilizowały i wszytko ok(dziwne jest to że problem występuje tylko gdy poziom paliwa jest niższy niż 1/2, pompka paliwa w zbiorniku sprawna). Niestety stan się pogorszył gdyż auto straciło moc. Prawie nie podjechało pod wzniesienie. Podjechałem na komputer ale nic nie wykazało. Rozpocząłem naprawę na własną rękę. Odkręciłem wąż z EGR okazało się iż znajduję się w nim olej. Po analizie okazuję się, że olej przywędrował z odmy poprzez turbo i intercooler. Czy wyczyszczenie odmy rozwiąże problem oleju w EGR? Ale spadek mocy nie bierze się z EGR. Przyczyną prawdopodobnie jest uszkodzony wężyk pod kolektorek dolotowym powietrza ten z logo BMW nad świecami. Pod kolektorem podpięty jest wężyk jest czarny o długości koło 25 cm druga końcówka jest pęknięta i wygląda jakby pękła i spadła. Nie mam pojęcia gdzie powinna być wpięta 2 końcówka. Na schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CJ51&mospid=47453&btnr=11_1463&hg=11&fg=45 element 5 posiada na końcu trójnik gdzie jeden końcówka poprzez jakiś układ elektroniczny otwiera EGR. w okolicy tego trójnika z kolektora dolotowego wychodzi wspomniany wężyk, gdzie powinna być podłączona 2 strona. Mój EGR posiada wyjście na jeden wężyk prowadzi on do elektrozaworu(albo inaczej się to nazywa), następnie z elektrozaworu wychodzi i wchodzi do wspomnianego trójnika. Można prosić o jakąś poradę gdzie podłączyć 2 koniec. Podczas uruchomienia silnika słychać jakiś szum powietrza podobny jak z kompresora do pompowania kół. Będę wdzięczny za informację co może być przyczyną nierównej pracy po rozruchu oraz gdzie podłączyć ten wężyk.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.