Skocz do zawartości

E 46 318 i trzęsie silnikiem i budą


lisia_kita

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich znawców marki :)

Pacjent- BMW e 46 318 i 2003 rok. Silnik N42 z valvetronickiem.

Choroba- dość mocno trzęsie silnikiem, aż drgania przenoszą się na drążek zmiany biegów oraz czuć wibracje na nadwoziu. Dzieje się tak na wolnych obrotach, po zwiększeniu obrotów powyzej 1500 jest ok. Ponadto słabo się wkręca z wolnych obrotów- gdy gwałtownie dodam gazu to najpierw zatrzęsie całym silnikiem, wolno i brzydko wkręci się na obroty na 1500-2000 i potem wyżej jest ok. Gdy jadę np na 2 biegu i zwolnię do prędkości biegu jałowego i dodam gazu to zamiast przyspieszać, się zdusi, jadąc muszę przygazować tak do 1500 i wtedy się zbiera.

Autko jest na gazie ale objawy sa i na benzynie i na gazie. świce byłu zmienianie, zrobilem na nich z 20.000 km. cewki dobre (dwie były zmieniane bo padły) komputer nie pokazuje żadnych awarii, żadnego wypadania zapłonu. Dodam, że obroty na luzie sa jednostajne nie falują.

Tak myślę, co to może być...

Pomysły:1. może cos z odmą?? w zimę mi zamarzła i mechanik ją przeczyscił. Może nadal jest z nią problem lub jakis przedwód gumowy jest lekko pęknięty? mogło to by być przyczyną?

2. może coś z rozrządem? W tych silnikach N42 ponoc lubił on przeskakiwać? Gdyby przeskoczył choć o jeden ząbek silnik nadal by pracował? mogłyby być takie objawy, że "od dołu" jest słaby?

3. świece lub cewki zapłonowe? Jezeli tak to czemu komp nic nie pokazuje?

4. poduszki pod silnikiem?

Ma ktos jakiś pomysł??

Byłem u jednego mechanika to stwierdził, iż gaz mógł rozregulować autoadaptację ECU benzyny i skasowanie powinno pomóc. Ma to sens?

Liczę na pomoc i pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik - N42.Na pierwszym miejscu ( choć to dziwne ) stawiał bym padniętą cewkę.U mnie leciały kolejno wszystkie po wstawieniu świec "Brisc" mimo ,że były dobrane parametrami do tego silnika.Miałem takie same objawy ( łącznie z brakiem błędów na komputerze) i po wymianie cewki wszystko było OK.Jednak przed zakupem radzę by mechanik wstawił na próbę inną ( można ją podpiąć kolejno do wszystkich cylindrów i sprawdzić co i jak ).Z tym ECU to też może mieć sens.Reset poprawny jest opisany na naszym forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przestawieniu rozrządu o jeden ząbek pewnie takie rzeczy mogą się dziać ale taka sprawa powinna wyjść na live data w inpie, przynajmniej tak mi się wydaje :) , może warto tak posprawdzać a nie tylko błędy statyczne ?

 

Reset powinien nastąpić po odłączeniu akumulatora na kilkanaście minut ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.