Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dziś czysciłem egr,dolot,kolektor ssacy oraz wymieniałem sparciałe weżyki od podcisnienia.

Podczas demontazu zapieczonego wezyka urwałem krociec od elektrozaworu identycznego co nr 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GM21&mospid=47771&btnr=11_3467&hg=11&fg=40 ten ktorym wprowadzane jest podcisnienie do sterowania. Nadmienie,że obok tego pokazanego na realOEM jest identyczny elektozawór ,ktory pobiera pdcisnienie do zaworka i prowadzi gdzieś na dół i łączy sie stalowym przewodzikiem.

Zamieniłem te elktrozawory dając ten z uszkodzonym kroćcem na miejsce nr 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GM21&mospid=47771&btnr=11_3467&hg=11&fg=40 zaślepiająć pobieranie podcisnienia(wtyczka wpięta elektryki) zaś wyjscie do sterownia klapek normalnie podłaczone węzykiem. Z tego wynika,że elektrycznie jest sterowanie klapkami aczkolwiem realnie go nie ma bo nie ma doprowadzonego podcisnienia. Klapki ma zdemntowane. Czy to może byc efektem wyskoczenia checka po włozeniu kluczyka do stacyjki? (nawet nie odpalałem). Podmieniłem te zaworki gdyz ten co prowadzi na dół silnika do metalowego przewodu jest konieczny. A ten do sterowania klapkami fizycznie zbedny bo klapek nie mam. Elektryka podłaczona z tym,ze bez podciśnienia.

Przed wymianą i demontazem kolektora ssącego wykrecałem przepływomierz. Spryyskałem go srodkiem do elektroniki ale cholipka tłustym.próbowałem go odtłuscic spirytusem. Nie wiem czasem czy go całkiem nie popsułem. Teraz nie wiem od czego po złozeniu wszystkiego i włozeniu do stacyjki kluczyka wyskoczył check plus napis emission limit.

Oto dokładnie te dwa zaworki http://allegro.pl/bmw-e60-e90-x3-x5-e65-zawor-elektrozawor-zaworek-i1735793937.html w ktorym jeden krociec urawał sie. Skoro i tak klapek nie ma to sterowanie zbedne. Elektrycznie jednak jest podpiety. Czy aby one są identyczne? Czy jednak popsuty przepływomierz przez czyszczenie tlustym srodkiem?

Jak silnik powinien sie zachowac tuz po odpieciu przepływomierza??

Tomek
Opublikowano
A czy kolega przed odpinaniem tych elektrozaworów, czujników itp. odpioł klemę minusową w aucie :roll: ? Jeśli nie to sprawa jasna, podpiąć pod kompa i pokasować błędy. Tak na przyszłoś jak kolega będzie coś grzebał przy elektonice w aucie to należy zaeszde odpiąć klemę minusową wtedy nie będzie błędów :cool2: .
Opublikowano

Elektrozaworki są identyczne.

Klemy nie odpiełem.

O dziwo po ok 40km i postoju całodziennym odpalam autko, a tu check znikł. :D

Zatem problem rozwiązany.

Zdziwiłem sie,że check bez kasowania programem sam wygasł.

Tomek
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.