Skocz do zawartości

Stuki silnika powyżej 2500 rpm


sasza69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :wink:

W mojej buni występują stuki silnika, które są słyszalne w trakcie jazdy, (gdy silnik jest obciążony) nawet z niskich obrotów, gdy samochód stoi występują dopiero przy 2500 rpm. Według mechaników stuki dochodzą z głowicy silnika, jeden z nich obstawił że na 99%, to popychacze. Do jego diagnozy podchodzę z pewnym dystansem, ponieważ po ostatniej naprawie:

-regeneracji turbiny

-wymianie koła pasowego

-sprawdzeniu wtrysków

zauważyłem że słychać głośny warkot silnika, który jest najbardziej słyszalny, gdy silnik jest zimny, jak się rozgrzeje jest dużo ciszej, owy warkot występuje na biegu jałowym i przy 1000 rpm.

Jeżeli ktoś z szanownych użytkowników miał by na to swoją diagnozę, byłbym bardzo wdzięczny.

 

silnik 20d 163ps DPF

przebieg 92000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Sprawdź czy niechcący Ci nie uszkodzili łącznika elastycznego wydechu lub może czegoś nie dokręcili/ obudowe plastikową silnika źle nie włożyli

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa plastikowa silnika odpada, ale łącznik elastyczny wydechu będę musiał sprawdzić. Warkot jest najbardziej słyszalny od strony kierowcy z przodu silnika.

Odnośnie stuków w głowicy, czy zmiana oleju na 0W40 by w czymś pomogła? aktualnie zalany castrol edge 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jest to odgłos nieprawidłowo pracującego wtrysku'ów.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warkot z mojego filmiku był spowodowany rolką napinacza, po wymianie paska dostała drgań i pewnie pójdzie do wymiany...

Najgorsze jest to że mam łańcuch rozrządu do roboty :duh:

 

czemu, jakie objawy?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warkot z mojego filmiku był spowodowany rolką napinacza, po wymianie paska dostała drgań i pewnie pójdzie do wymiany...

Najgorsze jest to że mam łańcuch rozrządu do roboty :duh:

 

czemu, jakie objawy?

 

http://www.youtube.com/watch?v=iRYFkepTgvk

Rolka napinacza jeszcze nie zrobiona dlatego ten okropny warkot.

Oczywiście występuje charakterystyczny szelest. Następnym objawem jest też to, gdy wsłuchamy się w pracę silnika na biegu jałowym sporadycznie występują stuki charakterystyczne dla łańcucha, tak jakby był za luźny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam podobny objaw, tzn nie słychać na jałowym żadnych stuków, ale czasami powyżej 2,5tys obrotów mam taki sam warkot, ale tylko czasami,

nie wiem od czego to zależne, w mojej 318 nie był robiony rozrząd jeszcze a w Inchcape mi powiedzieli że się nie robi w nich bo łancuchy się w nich nie rozciągają... co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój z tym łańcuchem rozrządu włożysz nowy i tez może paść i czasem są głośniejsze niż te org wkładane przy produkcji jesteście trochę przewrażliwieni tymi łańcuchami jak by miał paść to juz dawno by padł a jak auto ma przejechane ponad 100tyś to na pewno nie padnie te łańcuchy mogą przelatec nawet i 500tyś :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrab, skąd takie informacje? Jesteś o tym tak przekonany, że oferujesz koledze bezpłatną wymianę silnika w razie czego? Wątpię, aby było aż tylu ludzi którzy 320D robią od 7 lat 70 tyś rocznie aby to 500kkm do teraz pękło.

 

Pozdrawiam

Ja nie mówię o koledze tylko ogólnie ,ale jak ktoś uważne niech sobie robi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dwa dni temu wymiełem rozrząd, zdecydowałem się na nieautoryzowany bo cena dwa razy niższa... w Inchcape za wymianę rozrzadu krzykneli 8,5 tys. W nieautoryzowanym 3,5. Natomiast wiem już czym jest spowodowane to terkotanie, okazuje się po podłączeniu komputera i konkretnym posprawdzaniu, że to terkotanie jest spowodowane zapychającym się filtrem cząstek stałych i niestety sam filtr 4,5k, ewentualnie można ze stałą prędkością jechać w trasie przez kilkadziesiąt kilometrów to powinien sam ten syf przepalić. Kolejna niespodzianka mnie spotkała po wymianie, ponieważ do tego by wymienić rozrząd potrzeba wyciągnąć silnik, to za jednym zamachem poprosiłem o sprawdzenie dwumasy i sprzęgła no i okazało się że tarcza sprzęgła była już na koncówce więc wymieniono, a dwumasa podobno była ok. Mineły raptem dwa dni od wymiany i po wcisnięciu pedału sprzęgła do oporu coś zaczyna mocno stukać i terkotać jakby się obijało o pedał... na forum znalazłem że to... dwumasa...

 

A co do tego łańcucha, to n47 mają wadę napinacza, wyciera się tam jakaś rolka czy coś takiego i powoduje nieprawidłowe napięcie łańcucha, co też powoduje, że łańcuch może pęknąć... dlatego zalecają wymianę średnio po 100tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.