Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam niedawno zostałem właścicielem BMW e34 2.0 24v 150 km z 1990 roku. Mam kilka rzeczy z którymi chciałbym zrobić porządek mianowi

 

1) Po wrzuceniu biegu , obojętnie jakiego samochód gaśnie przy tak zwanym toczeniu się . Normalnie samochod np. na 2 biegu bez dodawania gazu samochód powinien się powoli toczyć "na sprzęgle" , natomiast u mnie prędkość cały czas wytraca się do 0 i silnik gaśnie. Z czym problem ?? :?:

 

2) Centralny zamek nie działa tak jak powinien,mianowicie gdy przekręcam kluczyk w zamku otwierają sie wszystkie drzwi , oprócz drzwi kierowcy (bolec jakby chciał się podnieś ale się blokuje w połowie) ale tylko na sekunde i spowrotem zamki sie zamykają. Dopiero przy drugim przekręceniu kluczyka zamki otwierają sie na dobre( oprócz zamka w drzwiach kierowcy; muszę podnośić bolec ręcznie od wewnątrz). Tak samo jest z zamykaniem , najpierw muszę wcisnąć bolec w drzwiach kierowcy , zamknąć drzwi i dwa razy przekręcic kluczyk w drzwiach , żeby samochód cały się zamknął. O co chodzi :?:

 

3) No i obroty "na luzie" są na poziomie 600 obrotow/min to chyba stanowczo za mało . Co z tym zrobić :?:

 

4) Szyba w drziach kierowcy blokuje się czasami przy podnoszeniu na wysokości ok. 3/4 , muszę spowrotem opuścic szybe i podnosic , zeby podniosla sie za 1 razem do końca.

 

Chciałbym doprowadzić swoją Beemkę do stanu idealnego , licze na podpowiedzi starszych kolegów . Pozdrawiam

Opublikowano

Ad.2. Stawiałbym na problem z siłownikiem. Zaczyna się podnosić ale zatrzymuje się po drodze - otwierają się pozostałe drzwi jednak skoro główny nie podnosi się do końca to reszta się zamyka.

Ad.4. Tu również problemem może być siłownik ale również szyna w środku.

W obu przypadkach nie pozostaje nic innego jak ściągnięcie tapicerki drzwi. Wpierw kup jednak zatrzaski do niej.

Opublikowano
Witam niedawno zostałem właścicielem BMW e34 2.0 24v 150 km z 1990 roku. Mam kilka rzeczy z którymi chciałbym zrobić porządek mianowi

 

1) Po wrzuceniu biegu , obojętnie jakiego samochód gaśnie przy tak zwanym toczeniu się . Normalnie samochod np. na 2 biegu bez dodawania gazu samochód powinien się powoli toczyć "na sprzęgle" , natomiast u mnie prędkość cały czas wytraca się do 0 i silnik gaśnie. Z czym problem ?? :?:

 

2) Centralny zamek nie działa tak jak powinien,mianowicie gdy przekręcam kluczyk w zamku otwierają sie wszystkie drzwi , oprócz drzwi kierowcy (bolec jakby chciał się podnieś ale się blokuje w połowie) ale tylko na sekunde i spowrotem zamki sie zamykają. Dopiero przy drugim przekręceniu kluczyka zamki otwierają sie na dobre( oprócz zamka w drzwiach kierowcy; muszę podnośić bolec ręcznie od wewnątrz). Tak samo jest z zamykaniem , najpierw muszę wcisnąć bolec w drzwiach kierowcy , zamknąć drzwi i dwa razy przekręcic kluczyk w drzwiach , żeby samochód cały się zamknął. O co chodzi :?:

 

3) No i obroty "na luzie" są na poziomie 600 obrotow/min to chyba stanowczo za mało . Co z tym zrobić :?:

 

4) Szyba w drziach kierowcy blokuje się czasami przy podnoszeniu na wysokości ok. 3/4 , muszę spowrotem opuścic szybe i podnosic , zeby podniosla sie za 1 razem do końca.

 

Chciałbym doprowadzić swoją Beemkę do stanu idealnego , licze na podpowiedzi starszych kolegów . Pozdrawiam

 

Ad 2. Sprawdz wiazke kabli idącą od klapy bagaznika do wewnatrz. Znajduje sie ona od strony kierowcy i idzie "przyłączona" do ramienia klapy bagaznika. Moga tam byc przetarte kable lub robic zwarcie, dlatego musisz zamykac na 2 razy.

Ad 3 U mnie tez jest jakies 600-700obr. To normalne dla R6. Skoro nie trzesie silnikiem itp to jest OK.

Ad 4. Moze masz problem z tymi ślizgami szyby.

Opublikowano
AD. 4 Sądząc po AD. 2 ktoś już grzebał lub był w drzwiach kierowcy. Takie problemy z szybą są często kiedy jest uszkodzony któryś z plastikowych ślizgów szyby. Oczywiście może być to przygięty mechanizm albo słaby silniczek ale najpierw sprawdż ślizg i oczyść/nasmaruj szynę szyby w drzwiach kierowcy
Opublikowano

Ad 1 To jest chyba naturalne że Ci zgaśnie, tak mi się wydaje.

Ad 2 Miałem ten sam problem. Musisz zdjąć boczek, tutaj na forum jest bardzo dobry tutorial. W moim przypadku ściągałem boczki dwa razy i nie potrzebowałem nowych spinek. Po zdjęciu okazała się że jest pęknięte mocowanie siłownika, trochę się namęczyłem żeby to na nowo przykręcić. Ale się udało. Chodzi bez zarzutu. Miałem tylko problem z wyregulowaniem, ale dla chcącego nic trudnego.

Ad 4 Mam to samo z szybą od momentu gdy ściągałem drugi raz boczek, zapewne coś gdzieś haczy itp nie ma innego wyjścia jak zdjąć bok i zapewne usterkę będzie widać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.