Skocz do zawartości

530d problem z filtrem cząstek stałych


xxczaroxxx

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem a mianowice auto straciło moc i gdy się nim jedzie to tam jak by go coś trzymało pojechałem na kompa i wyszło ze jest zalchany filtr cząstek stałych.I czy może ktoś wie co z tym zrobić?A i jest to 530d z 2004r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie, jedz do firmy chip tuningowej i usuń DPF-a mechanicznie i komputerowo i max zapłacisz 1500 zł, ja tak zrobiłem i mam spokój z tym ustrojstwem na zawsze, czyszczenie chemiczne kosztuje podobnie jak usunięcie ale podobno pomaga na krótko więc się nie opłaca, jeśli byś chciał kupić nowy to do twojego auta kosztuje 6700 zł + robocizna i nie wiem czy nie trzeba jeszcze ingerencji w komputer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zalezy tez od stylu jazdy i od trasy miasto/autostrada w jakim czasie DPF sie zapycha.Jak mulisz gablote to jest ujemny wplyw na ten wynalazek.Przykladem jest moj DPF ,mam nalatane okolo 200tys i zadnych brakow mocy.Po diagnozie ktora byla dobra zrobilem reset DPF i nic nie ruszalem po dzien dzisiejszy.Wiem ze to tykajaca bomba ,ale staram sie wzucac bunie na wysokie obroty na kazdym mozliwym odcinku drogi poniewaz jezdze zadko ostatnio (raz na tydz a na autostradzie nie pamietam kiedy bylem),niech sie przepala ten wynalazek w miare dobrze bo w tym roku wlozylem w E60 wiecej niz przewidziala moj ksiegowa :wink:
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. możesz spróbowac wymuszonego wypalania serwisowego DPF, jesli pomoże to ok ale problem może powrócic za jakiś czas w zależnosci od trybu jazdy

2. najlepiej filtr usunąć fizycznie + wyłaczenie programowo w sterowniku silnika, robi to większość firm tuningowych. koszt już od 1000 PLN

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mam nalatane okolo 200tys i zadnych brakow mocy.Po diagnozie ktora byla dobra zrobilem reset DPF i nic nie ruszalem po dzien dzisiejszy.Wiem ze to tykajaca bomba...

Trochę dramatyzujesz :cry2: z tą bombą, jestem w podobnej sytuacji, przy 193000 pojechałem na przepalenie filtra do magica, który po pomiarze stwierdził, że filtr jest przypchany w 18%, przepalil go, zresetował kompa do 200000 i śmigam dalej bez problemów. Jak się tego ustrojstwa nie zamula to nie powinno ono stwarzać problemów nawet do 500000km. Myślę, że wycięcie filtra to ostateczność i kopcenie z rury nie pasuje do klasy premium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój się nie przytyka ale mam troche problem z przybywaniem nieco oleju na bagnecie. Jakiś miesiąc temu wymieniłem termostaty i teraz dopiero osiąga 90 st ale obawiam się, że moje dystanse moga nie dać rady zrobić temp w wydechu 240 st (która jest minimalną przy wypalaniu)

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się pod wątek DPF-u (już i tak ich dużo). Mam takie pytanie od kiedy kupiłem swoją 520 d 163km jakieś 7 miesięcy temu, nie zauważyłem ani razu procesu wypalania filtra DPF. Przejechałem jakieś 20kkm i nic żadnych zwiększonych obrotów, żadnych basowych dźwięków. Możliwe, że przy mojej jeździe wypala się podczas jazdy dostatecznie, że nie musi wymuszać dodatkowo? Dodam, że średnio co 2 tygodnie funduję traskę 200km, papieros i drugie 200km samochód jest z DE(może nasi go tam nie dorwali). Spotkał się ktoś z was z takim czymś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procesu wypalania to się raczej w czasie jazdy nie wyczuje jedynie po zatrzymaniu z pod podwozia dochodził smród palonego sprzęgła lub klocków .Tak jest u mnie i to przeważnie po zaparkowaniu w garażu ,przynajmniej wtedy łatwiej poczuć ten aromat. :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda wypalania niezawsze sie udaje,kazdy przypadek jest inny.....(chyba ze na grilu pod krupnik :D )Znam paru mechanikow co nie chca sie tego juz podejmowac bo czasami wychodza jaja a ludzie nie rozumieja itd.Koszt wypalania w uk wacha sie od £80 do £120 wiec za taka mala kwote ja tez bym sobie odpuszczal i sie nie bawil.Chyba ze trafi sie na cowboya-mechanika.....kiedys mi jeden przez tel powiedzial tak ,przyjedz pan i za £30 wytniemy ale filter zabieramy.Odrazu mialem przed soba zdesparowanego polaka ze szlifierka w reku co chce mi auto ciac na kawalki.....odp: NIE.Swoja droga podobno tam jest w srodku platyna i dlatego ceny tego dziadostwa sa tak wysokie!!!
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymontowałes i jak wypaliłes? ...na grillu?

 

Jak wypaliłem to tajemnica :D Napewno nie na grilu jak sugerujesz ale ważne że to działa.Pozdrawiam

 

dobrze dobrze, masz racje, nie mów bo jeszcze któryś z nas podkradnie Ci pomysł, założy firmę i zbije fortunę :duh:

 

po co siedzisz na forum?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natek ja tego nie robię zawodowo i nie dla $ ale nie kaszty w domu ma warsztat i narzędzie do tego a jak sam napisałeś na grilu się tego nie da zrobić. A na forum niejednemu już pomogłem więc bez podtekstów proszę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wysyłam DPF'a do Kaliński-Tłumiki koło Poznania regenerują te filtry, rozmawiałem z pracownikiem dosyć długo wydaje się być konkretny w tym co robi. Możesz poczekać, jak mój filtr wróci to Ci powiem jak się sprawuje :) Co jak co wolał bym to zrobić sam ale jak to tajemnica :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wysyłam DPF'a do Kaliński-Tłumiki koło Poznania regenerują te filtry, rozmawiałem z pracownikiem dosyć długo wydaje się być konkretny w tym co robi. Możesz poczekać, jak mój filtr wróci to Ci powiem jak się sprawuje :) Co jak co wolał bym to zrobić sam ale jak to tajemnica :wink:

Jak chcesz to mogę ci opisać co i jak na pw.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natek ja tego nie robię zawodowo i nie dla $ ale nie kaszty w domu ma warsztat i narzędzie do tego a jak sam napisałeś na grilu się tego nie da zrobić. A na forum niejednemu już pomogłem więc bez podtekstów proszę.

 

w porządku ale chyba lepiej wyjaśnić Twój sposób, może ktoś jeszcze z forumowiczów skorzysta bez zaslaniania się warunkami domowymi, warsztatem itd. Przecież każdy sam jest w stanie zdecydować czy to robota dla niego, że da rade zrobić cos sam czy oddać gdzieś. Nie rozumiem po co ta cala tajemnica

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja teraz juz wiem o co chodzi z tym buczeniem i smrodem....wydaje mi sie ze to moze byc własnie wypalanie filtra.Pomagacie nawet jak nie pomagacie..hehe

a juz sie martwiłem co to i automatycznie noga z gazu i radio ciszej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.