Skocz do zawartości

[e39] 535i 2001 Przegrzewa sie gdy wlacze klime, wymiana wen


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

Mam klopot, okazuje sie, ze gdy w miescie (korki) wlacze klime grzeje mi sie silnik, woda osiaga stan wrzenia.

Gdy jade w trase, ped powietrza chlodzi chlodnice klimatyzacji i jest ok.

 

Dlatego padlo na wymiane wentylatora chlodnicy klimatyzacji, bo okazal sie uszkodzony (a moze uda sie go naprawic?)

Szukam szukam i poza oryginalem w cenie ponad 1200zł nic nie znalazlem.

Szukam zamiennika, moze ktos wie gdzie mozna kupic?

Ustalilem tylko ze wystepuje wentylator na 4 piny i na 3 piny. Ten na 3piny moze byc z rezystorem zewnetrznym albo wbudowanym w silnik.

 

Ja potrzebuje wentylator o numerz (taki byl do tej pory) BMW 64.54.6.921.396 (silnik 3,5 245km z 2001roku)

A wyglada to tak :

http://allegro.pl/bmw-e39-2-0d-2-5d-3-0d-nowy-oryginal-wentylator-i1691577689.html

Cena nieprzyjemna.

Znajde odpowiednik? Czy lepiej uzywke oryginalna kupic? Najchetniej bym swoj naprawil jesli jest taka opcja.

 

Prosze o porady jesli macie jakies pomysly

Opublikowano

ja mam taki na 3 piny za --- na priv lub [email protected]

mialem ten sam problem i kupilem 2 przez pospiech.

a po drugie silnik nie powinien ci sie przegrzewac tylko przez wentylator klimatyzacji (on pomaga w korkach jak visco nie domaga) ale u ciebie masz tez widze problem z visco lub zapowietrzony uklad albo peknieta obudowa odpowietrznika(tez to mialem )namierzylem jak silnik sie przegrzewal (wskazöwka szla na pravo - to maske w göre i obserwuj szlauchy ,a druga osoba niech lekko gazuje zeby zwiekszyc cisnienie i obserwowac a by temp na czerwone nie weszla. u mnie w 530i bylo pekniete na odpowietrzniku co idzie schlauch od termostatu do göry chlodnicy pekniecie bylo niewidoczne z göry bo peklo dokladnie z boku tak od strony jakbys od chlodnicy patrzyl. :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

witam

ale ten co dales link to jest do diesla.Ja tydzien temu kupilem nowy wnetylator do swojej E39 523i z 1997 roku orginalny w serwisie kosztowal 1200zl Siemens jak kupilem zamiennik za 600zl Hart. W hurtowni byly za 450zl ale sie skonczyly firmy Magnetti marelli. :D.Moze uda sie naprawic ten stary wentylator tu masz stronki jak to zrobic

http://www.bmwauto.pl/phpBB2/viewtopic.php?p=37723&sid=f4109289beefb37f64368a6b006703ea.A tu druga http://oporniki.bbs.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3&Itemid=4 :wink:

Opublikowano

Po rozebraniu silnika okazuje sie, ze jest uwalo jedno uzwojenie, czy silnik idzie do kosza a moze ktos przewija taki gruby drut?

 

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/847/silnikt.jpg/]http://img847.imageshack.us/img847/2531/silnikt.jpg[/url]

Opublikowano
Po rozebraniu silnika okazuje sie, ze jest uwalo jedno uzwojenie, czy silnik idzie do kosza a moze ktos przewija taki gruby drut?

 

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/847/silnikt.jpg/]http://img847.imageshack.us/img847/2531/silnikt.jpg[/url]

witam

a jak wykminiles ze to uzwojenie ,pomierzyles wartosci pomiecy tymi metalowimi klamrami (ja myslalem ze to elektronika tam przewaznie pada)

ile tam powinno byc bo mam to samo(omomierzem mierzyles)

dzieki

z mojä bee nie idzie sie nudzic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.