Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów od roku jestem sczesliwym posiadaczem e36 318is ale dziś klamka zapadła i postanowiłem ze za miesiąc góra 2 będę się rozglądał za fura moich marzeń i stad moje pytania

po pierwsze primo jaki silnik będzie trwalszy 4.4 czy 4.0 gdyż rożnie słyszałem i nie chce wpakować kasy w błoto

a po drugie na co uważać kupując takie auto z powiedzmy 1999 roku

proszę powiedzcie mi po jakich oznakach odrazu odejść od auta

 

a jeśli ktoś taka ma to jakie są wrażenia z jazdy i czy maja one lsd w standardzie czy na normalnym dyfie śmigają ?? za pomoc dziękuje

Opublikowano

po 1 primo planowanie zakupu e39 to jest pierwszy wątek w tym dziale i tam sugeruję skierować to pytanie- prawdopodobnie dowiesz sie wszystkiego na temat; jakie auto wybrac.

Jeżeli kupujesz auto '99 to trwałość silnika tak naprawde zalezy w 99% od jego poprzednich właścicieli...

przy zakupie musisz uważać na wszystko; to juz nie jest 4cylindrowy 1.8 tylko v8 więc koszty eksploatacji są duuuzo wyższe ( warto mieć kogoś zaufanego kto pomoże w wyborze auta ), po za tym te auta z reguły były dosyć dobrze wyposażone więc warto dobrze sprawdzić działanie wszystkiego co się tylko w aucie rusza...

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobisz z 10km, odpalasz INPE i będziesz wszystko wiedział.

Na forum jest multum informacji na ten temat, sam niegdyś się rozpisałem w temacie zakupu 540i,

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

4.0 w E39?? Były takie silniki? Ja mam 540iA z początku produkcji i mam 4.4 przynajmniej tak twierdzi nr. VIN.

Co do sprawdzania auta to, jeśli silnik będzie dawał jakieś oznaki nieprawidłowej pracy to odpuść bo możesz się wpakować na minę, silnik ma odpalać od dotknięcia, pracować równo nie szarpać dobrze wkręcać się na obroty i mieć dobrze przyspieszać od najniższych obrotów.

Jeśli to będzie automat, to sprawdź dokładnie czy skrzynia nie szarpie, zarówno podczas bardzo delikatnej jazdy muskając pedał gazu, jak i przy sprincie z gazem w podłodze.

Sprawdź też kick down czy działa jak należy, np. jedziesz 50km/h na najwyższym możliwym biegu czyli chyba 4 o ile się nie mylę i nagle gaz w podłogę, skrzynia ma zredukować bieg bez szarpnięcia, ale przyspieszenie ma cię wcisnąć w fotel.

temp. silnika ma być w normie tzn wskazówka w pionie.

 

A tak to ogólnie auto ma się dobrze prowadzić, nie ściągać na boki (na równym asfalcie bo na koleinach to każde ściąga), podczas hamowania nie może występować bicie na kierownicy bo to oznacza krzywe tarcze.

Zawieszenie ma być ciche, najlepiej przejechać się po nierównościach z otwartymi szybami.

 

No i komputer, sprawdzić błędy zarówno przed jak i po przejażdżce.

 

Ja zanim kupilem swoje 540i przejechałem nim około 60-70km po trasie i w mieście w przeciągu 3 kolejnych dni, sprawdziłem ją na kanale itp itd i nie żałuję, minęły już ponad 3tyg codziennej eksploatacji i żadnego problemu technicznego poza poceniem spod uszczelek pokryw zaworów nie wykryłem, i obym nie wykrył nigdy:P

 

P.S. może niech moderator przeniesie całą dyskusję do tematu o zakupie E39, wtedy będzie wszystko jasne i klarowne na forum :)

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.