Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem wyskoczył znienacka, gdy jadę bez klimy wszystko chodzi ok, trzyma ładnie temperaturę, ale po włączeniu klimatyzacji strona kierowcy jest ładnie chłodzona, a strona pasażera nie dość że dmucha gdzie chce, to jeszcze na przemian gorącym i zimnym powietrzem, nawet po ustawieniu minimalnej mozliwej temperatury nic się nie zmienia.

Jak ustawię nawiew na kratki, przez chwilę się uspokaja, i po kilku minutach znowu temperatura szaleje.

Co mogło się zepsuć? Czytałem inne tematy o problemach z klimą, ale takich objawów jeszcze nigdzie nie widziałem.

Nie ma żadnych błędów na kompie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nadmuch chodzi normalnie, akumulatora nie rozładowuje, więc jeżyk raczej odpada.

Zastanawiam się czy panel mi nie siadł :roll:

Opublikowano
Miałem to samo na forum tez mi mówili że jeż ale pojechałem do mechanika od elektroniki wymienił jais moduł. Koszt 500-600zł. Tylko, że u mnie obroty skakały wyjmowałem kluczyk ze stacyjki a tu obroty na max a że zima a temp. warjuje nie wytrzymałem i wydałem na nowy moduł. Proponuje jechac do dobrego mechanika. :wink:
Opublikowano

Ja zacząłbym od czujników temperatury w tunelu nawiewu,nóż widelec padł ci od strony pasażera i żle czyta przez co robi co chce http://images35.fotosik.pl/161/653700acb66f50a0med.jpg http://images41.fotosik.pl/303/5a115115fadd9a95med.jpg Zdjęcia produkcji Manolito77.Dużo roboty nie masz,wyjmij wyświetlacz radia,panel klimy i masz dostęp do tych białych kostek,odpinasz i masz czujniki na wcisk,więc z wyczuciem żeby nie utjutać.Wiem też że jest jakiś modulik po stronie pasażera za schowkiem bliżej tunelu, u mnie to naprawiali jakieś dwa latka temu,ale w ASO i nie mam pojęcia co wymienili,ale koszt 240€ z robocizną.Wymienili to coś,miałem problem z nadmuchami własnie, wiało w cały świat i temperatury jak popadnie.Pamiętam tylko jak wygladała ta część -poszukam jej i wrzuce w temat.POzdr i powodzenia :cool2:

BTW>>>> Sprawdziłem ,u mnie zmienili jakiś pierdzielnik który jest z duża ilością kabli,wchodzi on w tunel środkowy jak sie zdejmie ten plastik pod schowkiem widać go wmontowanego w tunel środkowy,gdzieś jak jest parownik(tak mi sie wydaje)ma jakieś żólte brązowe itd kable,odchodza od tego czujnika w trzech kierunkach,chyba do panelu klimy gdzieś w dół i do góry.Żebym sie lepiej dobrał do niego trzeba by odkręcić ten boczek dywanika przy tunelu środkowym.Tam na bank coś zmieniali,ale też jeż(regulator dmuchawy) był wymieniony swego czasu .Sprawdz jak dmucha z tyłu na pasażerów żeby wiedzieć czy jeż,czy może czujnik AUC--ale nie mam pojęcia gdzie on sie znajduje http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=64_0700&hg=64&fg=45 --to on :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, więc zabiorę się za sprawdzenie tych czujników, tylko jakby ktoś mógł mi powiedzieć jak wyciągnąć panel klimy?

A co do nawiewu, dzisiaj przy ustawieniu na 16 stopni po obu stronach cały czas wiało gorącym :roll:

Opublikowano

Odtwóż uchwyt na napój włóż palce i od tyłu i wypchnij najpierw panelik ten wąski co jest ASC/DSC a jak wysuniesz to to i wyszuniesz znów od tyłu palcami panel klimy-najpierw z jednej strony mocno i z drugiej(prawej lewej)śmiało nic nie urwiesz jest na wtrzask.Dasz rade zgrabnymi paluszkami :mrgreen: -nie potrzeba żadnych noży śrubokrętów,ja wyjmuje śmialutko palcami. :cool2: POzdr

A jeżeli chodzi o tą temp. to chyba czujniki,jakby jeż zdechł to najpredzej nie dmuchało by w ogóle,ale róznie bywa.

Opublikowano
Ok, więc zabiorę się za sprawdzenie tych czujników, tylko jakby ktoś mógł mi powiedzieć jak wyciągnąć panel klimy?

A co do nawiewu, dzisiaj przy ustawieniu na 16 stopni po obu stronach cały czas wiało gorącym :roll:

Najmniej kombinacji z wyjęciem panela klimy jest (o ile masz właściwy rozmiar kluczyka torx) wyciągnięcie gałki głośności od radia (jest na wcisk), pod tym trzpieniem obrotowym od potencjometra masz na godzinie 6 otwór z gniazdem torx - wkładasz odpowiecni rozmiar, przekręcasz go w prawo zdaje się i puszcza Ci zapadka mocująca radio w ramce. Wyciągasz radio (uważaj na kostki żeby nie pozrywać) i potem wkładasz rękę/palce od tyłu klimatronica i go wypychasz do siebie - jest także na wcisk na metalowych, sprężynujących zapadkach/wsuwkach. Po tym zabiegu czujniki temperatury kanałów Lewy/Prawy masz już w miarę na wierzchu. Podważasz lekko śrubokrętem od strony kostki a ręką ciągniesz za drugi koniec czujnika żeby wyskoczył z mocowania. Przy wyjmowaniu czujników zalecam trochę delikatności bo na końcu mają drucik w takim plastikowym okręgu niby ochronnym ale jak za mocno pociągniesz to wycedzisz tym plastikiem o otwór/mocowanie czujnika i możesz go połamać (one wchodzą tym elementem ochronnym przez otwór mocujący z dość małym marginesem luzu po bokach więc trzeba uważać). Dlatego powoli i spokojnie a wszystko będzie całe.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujniki sprawdzone, są okej, a nawiew nadal działa jak chce.

Jakieś inne sugestie?

Gdzie są silniczki sterujące temperaturą i kierunkiem nawiewu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Grzebałem dzisiaj chwilę w aucie, i zauważyłem że regulacja temperatury na auto chodzi dobrze, ale tylko przez jakiś czas, potem znowu od strony pasażera leci gorące powietrze.

Zakładam że mogła sie rozlecieć klapa co steruje temperaturą nawiewu, lub silnik krokowy.

Powie mi ktoś który z silniczków za to odpowiada?

Widzę ich tam ze 4, który jest właściwy?

Opublikowano

co do zmieniającej się temperatury w aucie w e34 mialem taki zawór i tez mi temperatura wariowala (znajcował sie w tunelu obok nóg... Nie wiem jak jest w e39 bo jeszcze u siebie nie rozbierałem.... ale moze to Ci jakos pomoze:)

 

Pozdro....

Opublikowano
Grzebałem dzisiaj chwilę w aucie, i zauważyłem że regulacja temperatury na auto chodzi dobrze, ale tylko przez jakiś czas, potem znowu od strony pasażera leci gorące powietrze.

Zakładam że mogła sie rozlecieć klapa co steruje temperaturą nawiewu, lub silnik krokowy.

Powie mi ktoś który z silniczków za to odpowiada?

Widzę ich tam ze 4, który jest właściwy?

Shadow klapka to raczej za wiele nie zdziała,dlaczego w ogóle dostaje sie płyn do nagrzewnicy,za to odpowiada zawór na przewodach wodnych i właśnie od strony pasażera walnął według mnie.Same klapki http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=64_1136&hg=64&fg=45 -jak mówiłes jest ich troche,ale która?? Czy coś takiego jak ten zawór nie wpływa na to http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=64_0971&hg=64&fg=18 . Skoro nadmuch masz jako taki i reaguje na zminy siły nadmuchu to raczej to nie jeż,a moze poprostu panel klimatronica świruje po stronie pasażera?? POzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz po przemyśleniu stwierdzam że mogą to być zawory, nie wychwyciłem że nagrzewnica jest podwójna ( oddzielny obieg dla pasażera, oddzielny dla kierowcy), poprostu zakładałem że nagrzewnica jest wspólna, a rozdziałem temperatury steruja 2 niezależne klapy, a jednak tak nie jest.

Jak będę dzisiaj jechał, to zagrzeję auto, i będę patrzył jaka jest temperatura na węzach za zaworem, zapewne powinna być taka sama, czyli ciepła lub zimna (zakładam że temperatura na klimatroniku jest dla obu stron taka sama), jak będą różnice, to jutro wyciągnę te zawory i zobaczę co w nich jest nie tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.