Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

Moja "babcinka" (1.8is coupe, 1993r. ) sprzedana. Czas na coś nieco nowszego. Trafił się compact z silnikiem 1.8ti (M44)z 1998 roku. Otóż mam pewne problemy ze zidentyfikowaniem tego silnika. Niby 1.8is to jest to samo co 1.8ti tyle ,że "ti" jest nowszej produkcji i większą pojemność czyli 1.9.

Pytam też z tego względu, że moje 1.8is było jakieś "mułowate" w porównaniu do np. vectry 2.0 136 km. Sprawdzałem też innego ISa i śmigał jak mój, czyli silnik był ok. Chciałem porównać czy coś udoskonalili w "ti" bo nie chcę znowu trafić na muła.

Gdzie mogę coś na temat tego nowego silnika poczytać? Interesuje mnie awaryjność, rozrząd, ogólnie całokształt związany z tym silnikiem.

Opublikowano

Napisze tak. Jeśli wiesz jak jeździ is i nie jest to "to" to nie ma sensu pchać się w M44. Chyba że chcesz wyszukiwać jakieś subtelne smaczki, bo np. system disa włącza się jakieś 500 RPM niżej :wink: . W M44 zrezygnowano z kilku rozwiązań, m.in. kutego wału z 8 przeciwwagami, zaworów wypełnionych sodem, podwójnego łańcucha rozrządu, są za to lżejsze sprężynki zaworowe i same zawory, a wszystko to jest oczywiście wynikiem oszczędności. Oficjalnie BMW chwaliło się poprawą charakterystyki i redukcją tarcia o 70%. Fakt, że musi uciągnąć spory kawał auta pozostaje.

 

Changes from M42 to M44 are as follows:

1. The crankshaft is now a spheroidal-cast type with four counterweights instead of a forged steel type with eight

counterweights;

2. Connecting rods and pistons were redesigned for improved NVH;

3. Conical valve springs were used in place of cylindrical valve springs;

4. The upper valve plate has been reduced in size;

5. Balance weights in the camshafts were now cast with the camshafts themselves;

6. The timing chain tensioner was redesigned to reduce wear;

7. The DME engine management system changed from M1.7 to M5.2;

8. Induction roar has been reduced by adoption of a sound-insulating cross-flow hose in the intake system as well as an intake silencer;

9. Rocker arms now have roller bearings;

10. A hot film mass air flow sensor is used in place of a vane type sensor; and,

11. The variable length intake system switches over 600 rpm earlier.

The new engine is said to be quieter and more fuel efficient as well as offering significantly enhanced torque. BMW claim a 70% reduction in friction over the M42

Opublikowano

Witam

 

Po pierwsze chodzi Ci o porównanie silnika M42 i M44. Oba występowały zarówno w coupe (iS) jak i compact (ti).

M42 ma 1.8l, M44 1.9, różnic jest oczywiście dużo więcej i wszystkie je znajdziesz na forum jak poszukasz, oraz przeczytasz z postu powyżej :search: :search: :search:

 

Zamykam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.