Skocz do zawartości

Van GORRE

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 318is Coupe | 1993 rok

Osiągnięcia Van GORRE

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Z tego co widzę to nowa pompa wakum około 500 zł (oryginał), chłodniczka oleju używana koło 40-100 zł. Odnośnie zaworu olejowego to ciężko ustalić cenę ale widzę ,że komplet około 1000zł. Czy mógłby ktoś objaśnić albo odesłać do tematu odnośnie bo nie bardzo znam ten temat.
  2. Więc tak: Przebieg 290 k W silniku remont około 40k wymieniono i naprawiono panewki, uszczelnienia, pierścienie, głowica po remoncie. Wyremontowane hamulce, wymieniony rozrząd, wymienione sprzęgło. Zmienione płyny w skrzyni, moście oraz hamulcowy. Oleju niby nie bierze w końcu pierścienie wymienione a tłoki były podobno czyściutkie więc zostawił te same. Jedyne co nie było ruszane to vanos. Jak by nie patrzeć na co by jeszcze zwrócić uwagę odnośnie jednostki napędowej ew. co jeszcze może spowodować jakieś koszty powyżej 300zł jednorazowo?
  3. Hej Panowie Nie zaglądam często bo E36 1.8is coupe jest na tyle dobrym autem ,że problemy mam co najwyżej ze stacją benzynową :). Przebieg obecny 410 tys. Natomiast jest do kupienia E46 coupe z silnikiem N42B20 i przebiegu 300tys z 2001r. za 14tys. przed lift. Silnik po generalnym remoncie (porządnym). Zagazowany jakieś 8 lat temu. Ogólnie na forum już poczytałem o tej jednostce i nieco się przeraziłem mnogością problemów i usterkowością oraz kosztowną obsługą. Mechanika, który obsługuje te silniki mam, ogólnie umie je naprawiać i ma narzędzia. Moje pytanie brzmi czy zdarzają się pękające bloki silnika w tej wersji? Dwa razy gdzieś o tym wspomniano gdy oceniano N42 i N46. Pytam gdyż o tym nie wspominano na forum. Bardzo zastanawiam się nad tym autem ale odpycha mnie usterkowość jednostki i wysokie koszty napraw. Za plusy odpowiadają: lepsza dynamika, mniejsze zużycie paliwa + instalacja gazowa, oraz całkiem bogate wyposażenie. Nie bardzo wiem czy się w to pakować.
  4. Cześć Posiadełem E36 1.8is Coupe z 1993r. Ogólnie byłem zadowolony, szczególnie z silnika (niezawodny). Zapas mocy wystarczał. Nie jestem z tych co napierdzielą po pedałach jak wirtuoz na pianinie :) . Ogólnie czas nabyć coś nowszego co ucieszy oko. Nie interesują mnie zbyt mocne silniki bo mi takowe nie potrzebne, ma być trwały. Wszelakie diesle odpadają. Ogólnie kasta może być coupe i sedan (pozostałe odpadają). Ta fura (coś tania) http://otomoto.pl/bmw-318-skora-klimatronic-alu-18cali-C29976119.html akurat stoi w mojej mieścinie, jednak zanim pojadę oglądać, chciałbym abyście rzucili okiem. Niedaleko mam jeszcze takie: http://allegro.pl/bmw-e46-328-i3406287026.html Jakiś taki "wyświechtany" i znikoma ilość informacji. Nie jestem napalony, mam czas na zakup. Samochodem jeżdżę do pracy (2x4km), zakupy i wypad za miasto. Także ... opony kupuję raz na 5 lat :)
  5. Van GORRE

    1.8is vs 1.8ti

    Cześć Moja "babcinka" (1.8is coupe, 1993r. ) sprzedana. Czas na coś nieco nowszego. Trafił się compact z silnikiem 1.8ti (M44)z 1998 roku. Otóż mam pewne problemy ze zidentyfikowaniem tego silnika. Niby 1.8is to jest to samo co 1.8ti tyle ,że "ti" jest nowszej produkcji i większą pojemność czyli 1.9. Pytam też z tego względu, że moje 1.8is było jakieś "mułowate" w porównaniu do np. vectry 2.0 136 km. Sprawdzałem też innego ISa i śmigał jak mój, czyli silnik był ok. Chciałem porównać czy coś udoskonalili w "ti" bo nie chcę znowu trafić na muła. Gdzie mogę coś na temat tego nowego silnika poczytać? Interesuje mnie awaryjność, rozrząd, ogólnie całokształt związany z tym silnikiem.
  6. Dziękuję za poradę odnośnie montażu. Co do wersji Softwearowo - Haredwareowej to sprawdzę jak to będzie gdy otrzymam moduł. Podzielę się informacjami na forum. Gdyby komuś jeszcze coś przyszło na myśl, proszę dać znać. Pozdrawiam Edycja--------------------------------- No cóż, jestem rozczarowany. Po wymianie modułu problem nie ustąpił, nic się nie zmieniło. Problem polega na tym ,że po uchyleniu lewych drzwi opuszczają się szyby w obu drzwiach, po zamknięciu tych drzwi obie szyby się domykają. To akurat nie problem jednak, po uchyleniu prawych drzwi szyby ani drgną. Tak jakby mechanizm był sprzężony tylko z lewymi drzwiami. Wykręciłem rygiel (ten z "cyckiem" wyczuwającym otwarcie) z lewych drzwi i podpiąłem do prawych drzwi ale też to nie działa. Więc problem tkwi nie w module i ryglu. Na pierwszy strzał idzie wstawienie nowych a raczej poukładanie odpowiednio bezpieczników (bo jest sporo namieszane), także przegląd kabli oraz sprawdzenie miernikiem czy dochodzi prąd do mechanizmu szyby. Pomysły mile widziane. Edycja--------------------- Uszkodzony był kabel od czujnik prawych drzwi. Dokładniej od rygla przymocowanego do karoserii. Co gorsza jakiś kombinator ponacinał kable :mad2: (zaraz przy wtyczce modułu komfortu ) wychodzące do prawych i lewych drzwi i je połączył. Powodowało to ,że przy otwarciu lewych drzwi szyby się opuszczały a po otwarciu lewych nic się działo... Podłączyłem nowy kabel w miejsce starego i teraz śmiga jak ta lala. :roll2:
  7. Cześć Mój moduł to: Grundmodul IV 61.35-8 360 060 110 187 05 0718 10 HW 11 SW 11 Moduł dostępny do kupienia to: Grundmodul IV 61.35-8 360 060 110 187 05 0718 10 HW 13 SW 12 Różnią się tylko parametrami HW i SW. Nie wiem za co one są odpowiedzialne, stąd moje pytanie, czy moduł będzie kompatybilny z moim? Jak taki moduł się wymienia? Trzeba odłączyć akumulator, podmykać szyby itp? Proszę o jakieś wskazówki _______ Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss
  8. Wielkie dzięki za odzew. Dziś mam zamiar wymienić wszystkie bezpieczniki na prawidłowe. Na kable rzuciłem okiem ale tylko pobieżnie, więc czeka mnie jeszcze dokładne sprawdzenie włącznie z odwijaniem opatuliny kabli i pomiar miernikiem. Jeżeli uda mi się naprawić to dodam posta z informacją. Niemniej jeżeli komuś coś jeszcze przyszłoby na myśl to proszę o wpisanie posta. EDYCJA-POSTU------------------------------------------------------------------------------ Zdiagnozowałem usterkę. Nie świeciła żarówka pozycyjna w tylnym lewym świetle. Ta, która była włożona była źle dobrana przez poprzedniego właściciela. Wymieniłem ją co poskutowało spaleniem bezpiecznika. Przejrzałem jeszcze raz "wtyk" w który wkłada się żarówkę i okazało się ,że wewnętrzne blaszki są nieco przegięte. Wyprostowałem je ale po włożeniu żarówki światła nadal świeciły, pomimo wyłączenia przełącznika w stan "zerowy" i odłączenia kluczyka ze stacyjki. Źle założona żarówka po wymianie na właściwą, przyczyniła się zwarciem w układzie. Przepalił się jeden ze styków w przełączniku świateł. Koniecznością była wymiana owego przełącznika świateł (tego po lewej stronie kokpitu), koszt na szrocie zwanym alleg-drogi-badziew to 33 zł. Po wymianie elementu wróciło wszystko do normy. Teraz zabieram się za moduł domykania szyb. Dziękuję za porady.
  9. Cześć. Wersja Coupe, dwudrzwiowa z elektrycznymi szybami. Bez "ramek" nad szybą. Lewe drzwi od kierowcy, prawe od pasażera. Gdy otwieram drzwi lewe to opuszczają się szyby przy lewych i prawych drzwiach . To samo dzieje się gdy zamykam lewe drzwi, szyby się domykają (w lewych i prawych drzwiach). Nie wiem czy powyższe zjawisko jest normalne, bo po co ma się szyba opuszczać w prawych drzwiach skoro otwieram tylko lewe? Problem jest wtedy gdy otwieram prawe drzwi, szyba się nie opuszcza (ta w lewych drzwiach też nie reaguje) i nie mogę przez to tych prawych drzwi zamknąć bo uderzam szybą o karoserię a szkło jest odchylone (nie dociska do gumy). Muszę najpierw otworzyć drzwi lewe (opuszczają się szyby) a dopiero następnie mogę otworzyć drzwi prawe, to samo przy zamykaniu. Będzie to zapewne sprawka sterownika szyb, gdzie on jest umiejscowiony w samochodzie?
  10. Cześć. Sprawa pierwsza, w komorze silnika od puszki z bezpiecznikami odchodzi cieniutki czarny wężyk. Długość około 80-90 cm, zakończony brązowym kablem z zaciskiem (tak jak kiedyś na głośnikach). Podejrzewam ,że jest od masy i powinien być przytwierdzony do karoserii, nie wiem gdzie go wpiąć. Foto kabla: http://img718.imageshack.us/img718/8051/55429959.jpg http://img525.imageshack.us/img525/8278/28450557.jpg Wysiadła lewa tylna żarówka pozycyjna. Wymieniłem ją ale nadal nie świeciła. Bezpieczniki 33 i 37 były spalone. Wymieniłem obie sztuki. Teraz jest problem, pomimo ,że auto jest wyłączone (światła także) to zapala się przednia i tylna lampa pozycyjna. Po wyjęciu bezpiecznika 33, lampy gasną ale nie działają funkcje od bezpiecznika 37 odpowiedzialnego za: - domykanie szyb (wersja Coupe) - nie mogę normalnie zamknąć auta (wybija), muszę przytrzymać kluczyk w pozycji domykania szyb wtedy się auto zamknie - nie działa wewnętrzne podświetlenie nad szoferką, nad tylnymi siedzeniami pasażerów a także w bagażniku Ponadto mam coś zdrowo pokiełbaszone z tymi bezpiecznikami. Okazało się ,że kilka sztuk jest za słabych lub mocnych (foto poniżej). Proszę aby ktoś rzucił okiem na te bezpieczniki bo sam nie wiem; czy to ja mam zły schemat ich rozmieszczenia czy też mam je prawidłowo ustawione w samochodzie. Nadmienię ,że wuja (bo od niego mam auto), jeździł z takim ustawieniem 9 lat i było dobrze. Teraz sam nie wiem czy zamieniać zgodnie ze schematem. Górny to schemat z forum http://forum.bmwautoklub.pl/viewtopic.php?p=9916, dolny to moje rozmieszczenie. Legenda: Czarny napis, prawidłowa wartość ze schematem. Czerwony napis z podkreśleniem, rozbieżność wartości bezpiecznika ze schematem. Czarna przekreślona kreska na bezpieczniku oznacza ,że nie mam takiego zamontowanego (brak tej funkcji w samochodzie). http://img525.imageshack.us/img525/3121/bezpiecznikiorygina.jpghttp://img821.imageshack.us/img821/9193/bezpiecznikimoje.jpg W aucie mogę grzebać do niedzieli. W poniedziałek jedzie do mechanika na wymianę przednich tarcz i paska. Jeżeli nie uporam się z elektryką to zostawię to mechanikowi ale w mojej miejscowości ciężko o dobrego elektryka samochodowego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.